Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sigrid1182 schreef:Als je de 1e foto s bekijkt denk ik ja dit is een schimmel...
maar als dan blijkt dat de moeder en vader geen schimmel zijn, dan kan dit ook niet een schimmel zijn......![]()
Kun je een complete foto van je paard plaatsen...even op stand.......ben benieuwd hoe die over het hele lijf is..

holly schreef:Die theorie gaat ook niet altijd op Dennis.
Ik heb een roan die schimmel ouders heeft. 3 schimmel grootouders, 1 cremello grootouder. Enz enz. Toch is hij zelf Red Roan. Zie mijn avatar.
lachmar schreef:Wat betreft de roan kleur, de moeder is geen roan, dus dat kan dan ook niet. Vraag me eigen af of je die kleur wel hebt bij kwpn'ers.
Ilindra schreef:Het is een rabicano: een stekelhaar met witte haren bovenaan de staart:
http://www.horsecolor.com/white_mixed/roan/rabicano.htm
De KWPN tuigpaardhengst Moneymaker is ook een mooi voorbeeld van een rabicano.
Wiesenduft schreef:Supertje schreef:Schimmel is namelijk dominant, wat wil zeggen dat als een paard het schimmelgen draagt dit ook
altijd zichtbaar is. Daar zijn geen uitzonderingen op.
Wij hadden een schimmelhengst, die heeft een schimmel merrie gedekt, maar het veulen is ondertussen 5 jaar en nog steeds zwart-bruin, geen enkel teken van witte haaren. Hij heeft ook nog zo 15 andere merries gedekt, waarvan maar een schimmel werd.
pandabeertje schreef:Volgens mij is het ook echt een schimmel. De moeder is een Junior. Volgens mij een schimmel. De merrie heeft daarvan ook genen meegekregen, dus waarom zou het geen schimmel kunnen zijn.
Ik klets echt niet zomaar uit mijn nek.....

lachmar schreef:Heb volgens mij nog nooit een kwpn'er gezien die zo'n kleur heeft.
Ilindra schreef:De KWPN tuigpaardhengst Moneymaker is ook een mooi voorbeeld van een rabicano.
Citaat:Hmmm,. Weet uje zeker dat de hengstenhouder geen fout heeft gemaakt met een spermamonster???
haha..
T zou je maar gebeuren!
pajidin schreef:slik!!! bij ons kwam vorig jaar een schimmelveulen van prestige uit een zwarte moeder rollen...
Grapje van VDL![]()
pajidin schreef:slik!!! bij ons kwam vorig jaar een schimmelveulen van prestige uit een zwarte moeder rollen...
Grapje van VDL![]()
...
), die ook snel helemaal wit werden (op ca 8-10 jarige leeftijd sneeuwwit
)
maar nu Jordy t hierboven uitlegd snap ik hm volgens mij