Nakomelingen Olivi (Jazz x Aktion)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Nakomelingen Olivi (Jazz x Aktion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:44

sandradeboer schreef:
Toch twee 'kleine' Olivi's. Een kennis van mij kocht kortgeleden een Olivi x Nooitgedacht. Dier meet toch 1.75m. Wellicht hangt het af van de merrie die je gebruikt. De mijne meet 1.80m. Zou dus een grote Olivi moeten worden. Deze merrie heeft ooit een Havel veulen gebracht wat maar 1.62m bleef, dus bijna 20 cm kleiner als mams.... ben van mening dat de stokmaat genetisch bepaald is. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!

Uno?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:46

saluut schreef:
De Olivi x Nooitgedacht komt ook uit een moeder die grote paarden fokt! (géweldig dier overigens!!!) Ik ken een paar olivi's uit hele bloederige moeders (ook klein) die toch allemaal rond de 1m60 blijven hangen.

Jaja, dan hebben we het vast over Uno? Die heeft een fantastische moeder. Dan weet ik ook wie jij bent.... Knipoog

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 08:55

Hoi Mireille,

Het is inderdaad Uno. Maar van wie weet je nu wie wie is? Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:10

Van Saluut uit Hilversum denk ik.

Ik was bij de geboorte van uno... altijd een crack geweest.

De moeder heeft alleen maar aparte paarden gegeven. Een eenkennige maar o zo fantastische moeder. Nooit ster kunnen worden, terwijl ik durf te zeggen dat er maar heel weinig van zulke mooie en aparte merries zijn in NL. Zo los door het lijf en zoveel uitstraling, hetgeen ze aan haar kinderen doorgeeft. Maar ja, iets gezonken in het middenstuk...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:14

Met voor een merrie kan je het beste fokken met Olivi? Een iets zwaardere of juist slanke merrie? Ik wil in de toekomst mijn Elegant x Zichem graag laten dekken, en een mooi hoofd is natuurlijk altijd welkom. (niet dat die van mij geen mooi hoofd heeft! Tong uitsteken ) Hoe zit het dan met de rest van het lichaam? Helaas is mijn merrie nog geen jaar, dus kan ik niet precies vertellen hoe ze eruit gaat zien Knipoog heeft er iemans tips?

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:34

Sfieke,

Van Olivi is bekend dat hij geen lange halzen vererft. Als je dus een merrie hebt met al een korte hals is het oppassen. Zelfs mijn merrie heeft een lange hals en het veulen (0livi) heeft toch een betrekkelijk kortere hals. Verder geeft Olivi nog wel eens een kleintje. Kijk dus goed wat de stokmaat van moeder/moedersmoeder etc. was. Bij een slankere merrie (die volbloed-bloed voert) fokt Olivi haast altijd luxe. Van een zwaardere merrie zou ik het niet weten. Ook geeft Olivi veel franse standen in de benen en vaak steile kootjes. Dit heeft mijn veulen ook . Verder tips: kijk goed naar de moeder van je jaarling. Zij geeft je een vrij goed beeld van hoe je jaarling later zal kunnen worden en of Olivi dan goed zal passen. Succes!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:38

Ik vind het een geweldige hengst! Geeft hele mooie paarden. Ook zijn twee gekeurde zonen ub40 en Universeel zijn geweldig! Mijn merrie is twee weken geleden geïnsemineerd door Universeel.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:48

Ja Olivi is inderdaad geweldig!! Mijn veulen is ook een hele mooie! Vind trouwens Uptown ook een hengst die het wel eens heel goed zou kunnen doen. Heb nog een jonge Scandic staan, wellicht dat deze meneer iets voor haar is;-).