Sammie schreef:Misschien dat je Petraaken kunt pbén. Zij komt uit belgie en kan je misschien verder helpen. Ik ben niet zo thuis in het belgische spul.
ehm bedankt voor je hoge dunk van mij maar ik ben zelf niet meer zo thuis in het BWP en sedert dit jaar ook geen lid meer. Als ik iets wil lezen vraag ik wel het tijdschrift aan mijn instructeur. Ben een dressuurliefhebber al kan ik een mooi gereden parcours of cross best smaken.
De kennis van de BWP hengsten is al een beetje verouderd.
Een hengst uit het verleden die naar Belgische normen best wel allround fokt is Gottwald (v: Goldfasan of iets in die trant). Gottwald heeft toch enkele jaren succesvol nationaal en zelfs even internationaal goed meegedraaid. Hij staat voor zover ik weet nog steeds op stoeterij de Breemeersen. Verder is de enige hengst die eigenlijk springgericht zou moeten fokken (ben er echt geen fan van als dressuurhengst) Saros van het Gestelhof. Heeft een complete springafstamming maar loopt hier in de sport in de dressuur. Voor niet Belgische hengsten kan je richting Duitsland of Nederland kijken. Sandro Hit bloed zou ook kunnen omdat Sandro Hit eigenlijk ook uit een springvader komt. Helaas kan ik je waarschijnlijk niet verder helpen. Ken nog wel enkele hengsten uit Nederland die allround fokken.
Sultano (nrps), Cantos (kwpn, nrps), Casantos (kwpn, nrps), Goodtimes, Burggraaf of Voltaire of Nimmerdor zijn ook hengsten die regelmatig toch een dressuurpaard geven.