sterke/zwakke punten nakomelingen Gribaldi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: sterke/zwakke punten nakomelingen Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:03

Pipo schreef:
Gecompliceerd tussen de oren Verward Verward Verward Het moet niet gekker worden.........

Ja, jij heb toevallig eentje die door de beugel kan...

Hier in het Noorden kijk ik om me heen, en de ruiters met het bleekst weggetrokken gezicht zitten over het algemeen op een...Gri... Juist Haha!
En het contrast op de merriekeuringen vind ik elke keer weer frappant.

Gelijke een oprechte Trak, ze zijn gewoon niet makkelijk te noemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:04

Ik heb er echt al heel veel gezien Dees, en gecompliceerd kan ik ze niet noemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:59

Dees schreef:
Gelijke een oprechte Trak, ze zijn gewoon niet makkelijk te noemen

hoeveel ken je er?????

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:00

Ik vind ze ook niet gecompliceerd Lachen
De mijne past wel redelijk in het algemene plaatje: wel wat kijkerig en schrikkerig op de omgeving maar als je ze eenmaal wat geconcentreerder hebt dan werken ze super mee, ook wanneer het wat moeilijker wordt blijven ze meewerken en denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:02

Fokker79 schreef:
jawel joh!

Net als Cabochon's en Flemminghs..

Oppassen!!!!

Lips are sealed

Zekers en de Jazzen ook en de Ferro´!! En de Juniors en de Uniforms en de Balzflug´s en de Pions.....etc etc etc... Slapen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:10

Misschien toch niet zo verkeerd dat men eens de hengsten onder de loep neemt die, naast redelijke paarden, ook enorm veel moeilijke en lastige paarden geven. Je hebt hengsten die uitschieten naar de pluskant, maar je hebt ook hengsten die uitschieten naar de minkant en daar horen bovenstaande hengsten in thuis. Je kunt in de fokkerij niet altijd alles met de vlag der liefde bedekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:13

arie53 schreef:
Misschien toch niet zo verkeerd dat men eens de hengsten onder de loep neemt die, naast redelijke paarden, ook enorm veel moeilijke en lastige paarden geven. Je hebt hengsten die uitschieten naar de pluskant, maar je hebt ook hengsten die uitschieten naar de minkant en daar horen bovenstaande hengsten in thuis. Je kunt in de fokkerij niet altijd alles met de vlag der liefde bedekken.

Het ligt ook aan de kundigheid van de ruiter en hoe je gewoon met het dier omgaat. Lekker makkelijk om dan te zeggen dat bovenstaande paarden moeilijke karakters ververven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:19

De zoveelste discussie over het lastig zijn van paarden.

Zolang je op iedere pensionstal nog hoort: OP zondag ga ik niet buitenrijden want dan zijn er fietsers, op maandag neit want dan zijn er trekkers en op weet ik wat voor dag is er wel weer wat anders.
Die dieren worden amper geconfronteerd met andere dingen, en als ze het wel worden zit de ruiter trillend op de rug, en vind het je vreemd dat het dier dan opgevoed word met.............het leven is reuze eng!!!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:18

Ik vind de gribaldi's in verglijking met andere Trakehners erg rustig.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:29

Op dit moment staat er weer een bekende op stal, een nu 4 jarige gribaldi. Is vorig jaar ook al geweest om beleerd te worden. Is even flink tekeer gegaan in het begin. Was snel gespannen en rillerig. Galoppeerde liever dan dat het draafde. Wel ruimte in de gangen maar met een stekerig voorbeen. Nu staat ze er weer. Meisje durft er niet meer op, dus moet weer even doorgereden worden. Het is een iel beestje, nog steeds heel rillerig. Maar verder niet verkeerd. Het is overigens wel een wever. Wat er voor moederlijn achter zit weet ik niet.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:26

Paard is zo gecompliceerd als je hem zelf maakt...
Of schop ik nu iemand tegen de schenen

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:29

Marije1984 schreef:
Paard is zo gecompliceerd als je hem zelf maakt...
Of schop ik nu iemand tegen de schenen

Deels wel en deels niet, je hebt paarden met een wat heter karakter en daar kan niet iedere ruiter even goed mee weg.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:34

Daar heb je zeker gelijk in, maar aan de andere kant: Als je niet goed met of zenuwachtige paarden kan opschieten, ga jij dan zo'n paard kopen?? Ik niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:03

Even een misverstandje uit de wereld helpen: ik zelf heb helemaal geen problemen met Traks en/of Gribaldi's. Ken er zelfs wel een paar hele braven.

Toch, als de topicstarter vraagt naar een algeheel beeld, dan kan je daar toch objectief op in gaan? Ze zijn gewoon minder makkelijk als bijvoorbeeld een Goodtimes. Insinuaties over "hoe veel heb jij er dan gezien dan?" vind ik bijzonder kinderachtig, zullen degenen die zo menen te moeten reageren eens een keertje komen rijden hier - ik ken nog wel een leuke Gribaldi voor ze.....

Op elk potje past een dekseltje, maar aangezien er helemaal niet bekend is wat voor dekseltje de topicstartster is, is het niet meer dan fair om zowel de plus als de min te vertellen.
Misschien houdt de TS wel van een ril paard, dan waren mijn woorden juist reclame voor de hengst Pling Weten wij veel!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:05

Dees het is duidelijk dat je weinig Goodtimes's kent.
Zo zie je maar weer, niet generaliseren

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:06

Het was ook niet op jouw bedoelt. Alleen het wil het geval zijn dat mijn Gribaldi helemaal niet gecompliceerd in het hoofd is. en ook geen ril of stres kip is. Ze is in November ander het zadel gekomen en dat is zonder problemen gegaan. Ze ziet wel meer dan andere paarden maar loopt onverstoorbaar door. Ik bedoel alleen maar te zeggen adt een boel aan zowel paard als eigenaar ligt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:07

sarabande schreef:
[naam verwijderd] het is duidelijk dat je weinig Goodtimes's kent.

Wanneer kom je rijden?
Of wacht eens... jij rijd al jaaaaaren niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:15

Wat heeft het wel of niet rijden van iemand nu met het karakter van Goodtimes te maken?

TS, er zitten hier idd meerdere mensen op Bokt met zelf een Grib of anders iig met een mening erover Knipoog. De punten die genoemd zijn o.a. door Sjuimpje en Pipo komen uit eigen ervaring en kun je dus wel aannemen, verder moet je gewoon op je eigen oordeel en kunde afgaan! Ieder paard is anders, ongeacht de bloedvoering. Het is aan jou om in te schatten of het wel of niet bij je zal passen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:16

Dees schreef:
sarabande schreef:
Dees het is duidelijk dat je weinig Goodtimes's kent.

Wanneer kom je rijden?

Weer ordinair persoonlijk worden als je het over het onderwerp niet kan winnen Gaaaap

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:28

sarabande schreef:
Weer (????) ordinair persoonlijk worden als je het over het onderwerp niet kan winnen Gaaaap

Dat zie je verkeerd Sarabande, dit is de eerste keer dat ik je bedien met een koekje van eigen deeg. Het is eigenlijk mijn stijl helemaal niet....

Een onderwerp is eigenlijk helemaal niet te winnen. Raar dat jij dat zo wel wilt zien. Ik liever niet. Ik vind jouw reacties overigens niet meer of minder waardevol dan de mijne, misschien hooguit iets anders.

Ik hoop dat de TS wat aan de te lezen reacties heeft.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:48

mijn Gribaldi x Ramiro merrie was zeldzaam braaf en ook nog mak op de weg.
vrachtwagens, traktors.. het interesseseerde haar geen fluit
verder had ze een supermooi hoofd (leek wel een Quarterhorse)
en zij had een sterk achterbeen
ze was mijn ideale paard ...nooit sjacherijnig.. altijd vrolijk
en nog heel mooi om te zien ook Knipoog
jammer genoeg heb ik haar 1½ jaar geleden moeten laten inslapen
ik heb er gelukkig nog wel een veulen van.. ook al zo'n superbrave merrie Knipoog

over Gribaldi zelf word soms heel negatief gesproken Slapen
maar hij is ondanks zijn achterbeen toch maar mooi Grand Prix en ook nog keur Tong uitsteken
ik blijft het een aparte hengst vinden.. zeer veel uitstraling

elke hengst heeft wel een nadeel maar met de juiste merrie kun je er toch wat goeds uit fokken

en het karakter tja dat kan per paard verschillen
maar als ik zie hoe sommige mensen met hun paard omgaan Koe
het zijn vaak dezelfde mensen die problemen met hun paarden hebben

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:10

Nou allemaal leuk en aardig maar er zitten Gribaldi's tussen, die wil je zo achter het behang plakken Bloos !!!

Tuurlijk zitten er ook wel brave tussen, maar één zwaluw maakt nog geen zomer!! Het karakter is gewoon gecompliceerd!!

En aan mensen die blijven roepen, als de opmerkingen van Pipo, daar hecht ik helemaal geen waarde aan, daar die volgens mij nog nooit een gecompliceerd paard is tegengekomen!!

Daarintegen kunnen we met een hobbelpaard allemaal over (de) weg Clown !!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:14

Dees schreef:

Wanneer kom je rijden?

Zeer kinderachtige opmerking Slapen

Omdat jij toevallig een paar brave Goodtimes nakomelingen kent, fokt ie dat altijd? En omgedraaid met Gribaldi?

ontopic: Wat ik een braaf paard vind is voor een anders misschien wel levensgevaarlijk, de definitie's braaf/lastig is voor iedereen weer anders.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:17

Wouter24 schreef:
Dees schreef:

Wanneer kom je rijden?

Zeer kinderachtige opmerking Slapen

Omdat jij toevallig een paar brave Goodtimes nakomelingen kent, fokt ie dat altijd? En omgedraaid met Gribaldi?

ontopic: Wat ik een braaf paard vind is voor een anders misschien wel levensgevaarlijk, de definitie's braaf/lastig is voor iedereen weer anders.

Je slaat de spijker op zn kop!

En wat betrefd dees, moet je altijd rijden dan om een paard te kennen? Dacht het niet. Of heb je op Gribladi zelf gereden?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:26

Voor Gribs is het wel handig dat je kan rijden, daar ze in de omgang en op stal niet laten zien wat ze onder het zadel kunnen!!!

Voor elke afstamming geldt dat er brave/rustige en drukke/springerige tussen zitten!!

Daar ik meerdere Gribs ken, vind ik dat er ook gezegd moet worden dat het best gecompliceerde paarden kunnen zijn!!

Zelfde geldt bijv. voor Elcaro's: Lieve brave paarden, beter dan het gemiddelde maar daar moet je ook voor kunnen rijden!!

Kortom:
Ze zijn wat slimmer dan het gemiddelde paard!!