info over de hengst fruhling,en nakomelingen ervan gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

Re: info over de hengst fruhling,en nakomelingen ervan gezoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:52

nog iemand ?? Haha!
dus met rijden zit er wel een kop op ? Schijnheilig

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:28

Ik heb veel op een merrie van Fruhling gereden, Mira, +- 12 jaar, rond de 1,70, zwart met een wit voetje.
Fantastisch paard.
Maar wat een ontzettende lijpe rotbok kan dat zijn Extreme duivel
Maar daar had ze ook wel een héle goede reden voor...
Ze is door Francesco gekocht toen hij in NL Friese paarden kwam kopen, Mira stond ergens in een hoekje gedrukt. Toen hij naar haar vroeg wist de eigenaar te vertellen dat ze waarschijnlijk zou worden geslacht aangezien ze levensgevaarlijk was, zowel in de omgang als onder het zadel- maar ze kon wel vreselijk goed springen, alleen was ze niet te rijden. Waarschijnlijk is ze behoorlijk mishandeld.
Francesco's vriendin werd verliefd op Mira, en móest en zou haar meenemen naar Italie. Maar de eigenaar wilde haar niet verkopen, hij wilde geen ongelukken. Uiteindelijk is ze toch naar Italie gegaan, Francesco heeft alleen het geld voor de transport betaald (600 euro) en heeft ontzettend veel werk gehad om Mira aan de gang te krijgen.
Nu doet ze álles voor hem, ik heb nog nooit zo'n sterke band gezien tussen een paard en een mens, echt heel bijzonder! Ze loopt overal als een schaapje achter hem aan, hij kan haar op alleen z'n stem door de bak heen sturen als ze losloopt en hij in het midden staat.
Onder het zadel is het nog steeds een apart dier, ze kan echt heel link zijn, maar ze is zo ontzettend intelligent dat ze nooit echt dómme dingen doet. Ze is ook vreselijk sensibel, maar als wel met je wil meewerken gaat ze voor je door het vuur.
Ik heb heel veel van haar geleerd, en het is echt een uitzonderlijk goed springpaard (als ik er een normaal parcours foutloos mee kan rondspringen moet het écht een knap paard zijn Bloos ) Maar vaak wil ze als ze alleen is het erf niet af, en dan écht níet, ze loopt altijd de hele buitenrit te huppelen (pi/pa-pasjes)
Op stal bijt ze flink, en als je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek staat trapt ze ook. Verder gaat ze 9 van de 10 keer in een noodvaart haar box in en uit. Ze heeft mij één keer raak gebeten, toen gaf ik haar een mep en vervolgens heeft ze me niet meer aangekeken, stond echt zwaar beledigd de andere kant op te kijken Ach gut
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 22:36

mm bedankt Haha!
kword al bijna bag als ik het zo hoor Schijnheilig

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:43

Ik heb een Fruhling gehad:

geweldig bewegen, maar een kronkel in de kop. Die heb ik gauw weggedaan....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:49

Hey
Mijn paardje (is ong 1,70m)is een FruhlingxWeidyfleur.
Hij heet Kruhling, maar iedereen noemt m Ko.
Hij is nu 13, heeft bij de vorige eigenaar Z gesprongen, ik nu L.
Heel donkerbruin, ziet er eigenlijk gewoon zwart uit, 2 witte voetjes achter.
Hij is bij alle studenten bekend, omdat ie vorig jaar op onze studentenwedstrijd heeft gelopen.
Tis een schat van een paard, maar met nogal een typische galop, als je niet naar zn zin zit, gooit ie elke galopsprong zn kont omhoog, en zn bijnaam was onder de studenten dan ook : Ko de Kangoeroe.
Dit jaar zal hij ook weer meedoen met die wedstrijd, ik ben benieuwd.
Ik heb nog een hele gave foto van m op die wedstrijd vorig jaar, maar ik ga eerst even uitzoeken hoe ik hier foto's op moet zetten.
(overigens vind ik zn hoofd niet overdreven groot hoor)
Laatst bijgewerkt door veerledec op 11-05-05 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:19

Afbeelding

Afbeelding

Hier lijkt t alsof ie neerkomt van een hindernis, maar hij loopt gewoon te bokken voor de volgende. Overigens ben ik dit niet, maar een andere studente die op m moest springen, ik ben t wel op de 1e foto.

Afbeelding

Ik heb nog wel springfoto over een echte hindernis, wat hoger, maar die kan ik nu niet vinden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:17

En een wat meer recente (vandaag):
Afbeelding

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:24

mm bedankt Haha!
ook niet zo'n lievertje dus Haha!

wel heel mooi paard Kwijl

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:26

veerledec schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Hier lijkt t alsof ie neerkomt van een hindernis, maar hij loopt gewoon te bokken voor de volgende. Overigens ben ik dit niet, maar een andere studente die op m moest springen, ik ben t wel op de 1e foto.

Afbeelding

Ik heb nog wel springfoto over een echte hindernis, wat hoger, maar die kan ik nu niet vinden.

Oh dat koppie, sprekend die van mij!

Die van mij zit nu schijnbaar in een uitprobeerfase, maar dat is logisch, ik heb d'r ook maar net, maar ze is absoluut niet gemeen hoor, dus maak je geen zorgen, anders krijg je net zo'n discussie over jazz, gribaldi, etc, etc.......

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:44

mm oke Haha!
rijden er nog mensen dressuur met een fruhling?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:48

Ik rijd t niet, maar die van mij kent wel alle trucjes (wijken, schouderbinnenwaarts, travers, keertwendingen en misschien nog meer, maar die ken ik dan niet). Alleen contragalop zit er niet op, door zn springgeschiedenis changeert ie altijd.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:53

veerledec schreef:
Ik rijd t niet, maar die van mij kent wel alle trucjes (wijken, schouderbinnenwaarts, travers, keertwendingen en misschien nog meer, maar die ken ik dan niet). Alleen contragalop zit er niet op, door zn springgeschiedenis changeert ie altijd.

geweldig Ja
ik wou namelijk in de dressuur beginnen,ik hoop dat de mijne het dan ook kan Haha!

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:42

Een kennis van mij heeft een Fruhling x Jasper gehad. Helaas leeft deze
merrie niet meer.
Met rijden was ze absoluut niet de makkelijkste, ze was een enorme heethoofd maar kon zo enorm bewegen. Ze werd uitgebracht in het ZZ-licht en had absoluut de potentie tot meer maar helaas is dat er niet meer van gekomen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 13:37

kellyb schreef:
merrie niet meer.
Met rijden was ze absoluut niet de makkelijkste, ze was een enorme heethoofd maar kon zo enorm bewegen. Ze werd uitgebracht in het ZZ-licht en had absoluut de potentie tot meer maar helaas is dat er niet meer van gekomen.

dit geeft weer hoop Haha!
dacht echt dat het meer springpaarden waren en dat ze mss toch niks van dressuur konden Haha!
bedankt Knipoog

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:51

beautylover schreef:
kellyb schreef:
merrie niet meer.

dacht echt dat het meer springpaarden waren en dat ze mss toch niks van dressuur konden Haha!
bedankt Knipoog

Haha, daar was ik ook even bang voor........

totdat ik vanmiddag naar concours ging, ik heb niet gestart, doe ik vrijdag Knipoog , maar heb losgereden op een concours en de complimenten die ik daar allemaal kreeg deed me glimmen van trots! Volgens mij groeide ik ter plaatse een paar cm Knipoog

Die van mij heeft wel niet de bouw van een typisch dressurpaard, maar bewegen wat ze kan, ze is dan gelukkig ook vreselijk los door d'r lijf, en dat is minstens zo belangrijk!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:53

Ja, ze kwamen mij op concours ook wel eens vragen of ik soms dressuur met m reed...terwijl ik gewoon aan t inspringen was :S
En die van mij heeft een geweldige ruime draf, als die gaat strekken weet je echt niet waar je blijft. Schijnt idd wel van Fruhling af te komen, hoorde ik van een dierenarts.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:54

beautylover schreef:
kellyb schreef:
merrie niet meer.

bedankt Knipoog

Haha, daar was ik ook even bang voor........

totdat ik vanmiddag naar concours ging, ik heb niet gestart, doe ik vrijdag Knipoog , maar heb losgereden op een concours en de complimenten die ik daar allemaal kreeg deed me glimmen van trots! Volgens mij groeide ik ter plaatse een paar cm Knipoog

Die van mij heeft wel niet de bouw van een typisch dressurpaard, maar bewegen wat ze kan, ze is dan gelukkig ook vreselijk los door d'r lijf, en dat is minstens zo belangrijk!
[/quote]

dat geloof ik graag dat je ging glimmen van trots Knipoog
Haha!
[/quote]

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:56

veerledec schreef:
Ja, ze kwamen mij op concours ook wel eens vragen of ik soms dressuur met m reed...terwijl ik gewoon aan t inspringen was :S
En die van mij heeft een geweldige ruime draf, als die gaat strekken weet je echt niet waar je blijft. Schijnt idd wel van Fruhling af te komen, hoorde ik van een dierenarts.

haha achjaah sommige mensen Knipoog
ik wist niet dat dit typisch was voor een fruhling..ik weet ook niet veel van fruhling af Bloos
hebben er nog meer mensen info?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:56

veerledec schreef:

Ja, dat heeft die van mij ook! Heerlijk dat strekken Haha!

Ik weet ook niets van Frühling, maar ach het wisselt toch allemaal per nakomeling Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:27

in de wei strekt ie anders wel zover ik gezien heb gisteren Schijnheilig

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:51

Ik heb overigens recente foto's op haw staan, de link staat in m'n onderschrift! Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 11:58

gereageerd Knipoog
mooi paard,echt een sprekend koppie Ja

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:48

Ik heb afgelopen weekend stomtoevallig de moeder van Fruhling gezien! Ze is inmiddels 24 en nog steeds fokmerrie, ze was alweer hoogzwanger.
Ik ging op een stal kijken (ze staat in Helvoirt kennelijk), en toen ik t hoorde was ik meteen enthousiast, ik mocht haar uit de wei gaan halen (klinkt penny) en t was grappig om te zien hoe ze op de mijne lijkt, vooral qua hoofd leken ze sprekend.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:25

kellyb schreef:
merrie niet meer.

Heb jij het over (ben nu naam even kwijt, een K.) van Marion? Die Sabine Ansems gestart heeft?

Ik heb die ook gereden, wel een heel goed paard hoor... niet de makkelijkste en een gewoon voorbeen maar verder kon die wel goed sluiten en verlengen, schakelen. Heethoofd.

Ik heb er een Harcos uit gefokt: Super Tramp. Die is van Margriet Hofers van LR Hopruiters. Kent iemand die?

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:33

Citaat:
Heb jij het over (ben nu naam even kwijt, een K.) van Marion? Die Sabine Ansems gestart heeft?

Ja dat klopt Kavoja bedoelde ik.
Ik vond het echt een geweldig paard. Sabine had haar super aan het lopen.