ik heb een aantal jaren geleden een Flemmingh gereden, echt een super knuffel merrie, en ook ontzettend werkwillig,,
we kregen haar als drie jarige, en hebben hem zelf aangereden, ibop mee gelopen, en toen zouden we er een veulen mee fokken,,
helaas heeft ze in de laatste maand het veulen versmeten, en zelf was ze vreselijk beschadigd, er was een optie om haar te laten operen, maar dat hebben we toen niet gedaan, gezien de geringe kans dat het zou slagen, ze is toen verkocht, en gelukkig heeft de volgende eigenaar het toch geprobeert, ze is voor de dood weggehaald, en is toen in de sport beland.( gelukkig!!)
toen ik tijdens indoor zuidlaren ineens dezelfde merrie ZZ zag springen! later is ze naar Amerika gegaan, en loopt daar Grand Prix!
het lijkt wel een penny verhaal, met een good end... maar zo is het gegaan!
Margreet86
Geplaatst: 27-04-09 14:00
*Jolanda* schreef:
Tis een echte knuffel, hij stopt gewoon z'n neus tussen je arm voordat je ga rijden, eerst knuffelen en dan opstappen
Wat enorm grappig, ik rijd een 7-jarige merrie van Flemmingh die precies hetzelfde doet! Eerst knuffelen, dan opstappen. Haar afstamming is Flemmingh x Glennridge en ook deze merrie is erg lief en makkelijk in de omgang. Ze is werklustig en heeft echt plezier in het werk, soms wordt ze ietwat heet. Maar tegelijkertijd is ze ook weer erg koel, ze schrikt zelden ergens van en het is dan ook erg fijn om lekker op buitenrit met haar te gaan. Ik vind haar naar mensen toe altijd erg vriendelijk, naar andere paarden toe is ze wel wat bitchy. Ik dressuur voornamelijk met haar, maar springen doet ze ook fantasisch. Hoewel ik een enorme kluns en angsthaas met springen ben, heeft ze me nooit in de steek gelaten. Weigeren kent ze niet. Zij heeft me het vertrouwen gegeven waardoor we afgelopen zomer op 1,20 m. zaten, écht geweldig!