Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jan_VT schreef:Hier nog een foto van Bismarck onder het zadel. Weet wel niet wie erop zit?
dit is onze Anky in haar jonge jaren sarabande schreef:Komt zeker omdat je Belg bent Jandit is onze Anky in haar jonge jaren
, of de kwaliteit van de foto...

Desiree schreef:Spook is van Borinette, een keurmerrie van Ulft. Een prachtige vosmerrie maar niet met het gemakkelijkste karakter. Van Borinette heeft Spook het temperament geërfd. Borinette is inmiddels alweer een paar jaar overleden. Ze stond vlakbij op stal in Breugel. Misschien hadden ze op een felle merrie als Spook beter geen Bismark kunnen zetten.
Ik zou dan gekozen hebben voor een hengst met een cooperatiever karakter
. Had die Kaiserstern van Ilse niet ook een Bismark gefokt? Die kleine lichtbruine hengst waar Priscilla helemaal weg van was? Dat was een aansprekend paard.
)Citaat:Het klopt idd dat Bismarck in Duitsland onder de naam Kupferberg-Gold gekend is. Ik denk dat het verwijst naar zijn moeder die Kupferschwalbe noemt. Zij komt uit een gekende lijn in Trakehnen, nl. de Schwalbe lijn.
Voor zover ik weet is hij nog steeds in leven, en geniet hij van zijn oude dag ergens in Baden-Würtemberg.
é-mail van de huidige eigenaar:
Schneider-May@t-online.de
Hij is trouwens in 1986 Sieger van de keuring in Trakhenen geweest.
azrael schreef:hij is dus terug naar duitsland gegaan
Echt interessant alle informatie hier in dit topic... in sommige dingen ken ik m'n paard in terug maar het is absoluut een goud eerlijk paard en een heel goed karakter... soms wat té pittig maar daar hou ik wel van... en ik ben helemaal weg van haar uitstraling en gangen.. echt Geweldig
Jan_VT schreef:Verrichting Emmeloord 1986
sarabande schreef:Jan_VT schreef:Verrichting Emmeloord 1986
Dat was toen toch ook al Ermelo hoor.
Ik weet nog dat ik de Mega vrachtwagen (voor die tijd zeker) het erf op zag rijden en tegen iemand zei, hemel wat een grote wagen voor zon klein hengstje
Ragne schreef:Er lopen meerdere Bismarck's op internationaal Grand Prix niveau
Misschien in de toekomst