Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mooi beestje:) Barcelano schreef:ik denk dat ik maar eenverzamel topic open over allerlei AV types.
Bij mij op stal sta geloof ik een crabbetmooi beestje:)
) niet) 

elinax21 schreef:ligt eraan waar ze zoveel jaar geleden mee gekruist zijn. en hoe en waar ze opgevoed worden beiïnvloed ook een heleboel. dus temperatuur enzo..waar ze zich aan aan moeten passen
Youko schreef:elinax21 schreef:ligt eraan waar ze zoveel jaar geleden mee gekruist zijn. en hoe en waar ze opgevoed worden beiïnvloed ook een heleboel. dus temperatuur enzo..waar ze zich aan aan moeten passen
Huh?

Pebblesje schreef:.........
Waar zit nou het verschil tussen Spaanse, Egyptische, Russische, Poolse ed arabieren?

Youko schreef:Het is puur selectie waardoor er verschillende types zijn ontstaan De Polen en Russen worden puur op performance geselecteerd. Poolse hengsten die geselecteerd worden voor de fokkerij, hebben zich vaak ook bewezen op de renbaan, waardoor sterke, geharde Arabieren zijn ontstaan. De Polen hebben vaak wat meer massa, en staan bekend om hun sterke benen. Meestal een mooi ontwikkelde hals, grote ogen, en correcte body. Ze staan ook bekend om hun fantastische gangen. Dit zelfde geldt ook voor de Russen. Zij worden ook geselecteerd op performance (ik heb alleen heel veel klachten gehoord over beenproblemen bij de Russen afkomstig uit bepaalde lijnen....), Rusland heeft in de Oorlog ontzettend veel Poolse Arabieren uit Polen gestolen, dus je ziet geregeld Poolse namen opduiken in een Russische pedigree. Spanjaarden zijn vaak wat barokker, prachtige hals, mooie grote oog. Ze hebben doorgaans een zachtaardig karakter! bij mijn op stal zijn het werkelijk dromen onder het zadel. Heel erg gericht op de mens, superzachtaardig en helemaal niet zo druk als mensen beweren. Dan heb je ook de egyptenaren....Veel ranker, hebben meestal een extreem mooie hoofd, vaak wat minder correct in hun body dan bijv. een Pool. Heel gevoelig van karakter, maar geweldig in omgang....Wel echte karakterpaarden! Vaak zijn ze ook wat kleiner...Ik ben een echte fan van de Egyptenaar en de Pool!
Dit zijn maar enkele kenmerken van de vier lijnen. Je hebt ook nog Crabbet, maar ook Golden Cross (spaans x egyptisch), Diamond Cross (Pools x Egyptisch) en nog veel meer!
Als ik ergens de mist in ben gegaan, be my guest en corrigeer mij
snowdon schreef:Bij ons op stal staat de Spaanse Arabisch Volbloed hengst Estevan en er stonden er ooit wel meer en ik vind ze echt schitterend!
Citaat:snowdon schreef:
Bij ons op stal staat de Spaanse Arabisch Volbloed hengst Estevan en er stonden er ooit wel meer en ik vind ze echt schitterend!
) van Bacardi.
) het is een lekkere dik bil spek nek ha ha.
Hazzebaz schreef:Van het hele Arabische wezen is er maar 2 % zuiver Spaans gefokt. Wij zijn dan ook de enige in Nederland die zich helemaal toeleggen op het fokken van zuiver Spaanse Arabieren, voor de sport en show. En Margarita, weet je zeker dat Jerez de vader is van Margarita??????????
_Margarita_ schreef:Hazzebaz schreef:Van het hele Arabische wezen is er maar 2 % zuiver Spaans gefokt. Wij zijn dan ook de enige in Nederland die zich helemaal toeleggen op het fokken van zuiver Spaanse Arabieren, voor de sport en show. En Margarita, weet je zeker dat Jerez de vader is van Margarita??????????
Uhh volgens mij heb ik dat nooit gezegd.. De vader van Margarita is Bacardi.
En Jerez is haar 'vriendje'