Preferentschap nieuwe stijl?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Preferentschap nieuwe stijl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:06

Zal er zo veel veranderen, ik denk het niet, ze geven gewoon iets hogere cijfers.

Alleen lastig voor die mensen die een herkansing willen met een merrie die onder die 70 punten zat Knipoog

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 06:48

sarabande schreef:
Zal er zo veel veranderen, ik denk het niet, ze geven gewoon iets hogere cijfers.

Inderdaad dat zullen ze doen volgens de kwpn op de ledenvergaderingen. Ben benieuwd hoe het straks op de stamboekkeuringen zal uitpakken. Iemand een idee wanneer de stamboekrichtlijnen in de bus zullen vallen met de nieuwe keuringen uitgelegd?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:13

MissHIS schreef:
Nieuwe eisen voor ster zijn 70 exterieur + 75 voor bewegen óf vrij springen. Bovenbalk wordt op 5 afgerond.
Maar dat heeft niet direct iets met het preferentschap van doen.

Ik heb het even direct bij de bron laten verifiëren, maar bovenstaande is ONZIN.

De nieuwe STER-eisen (75 op beweging) gaan op zijn snelst in 2006 in werking, en dat is nog maar hoogst onzeker.
PANIEKZAAIERIJ dus.

Aan de andere kant hoeft ook dit jaar een Z2+1 dresuurmerrie niet meer te draven om ster te worden. 70 punten op type voldoet. De merrie hoeft geen pas te draven en krijgt volautomatisch 70 op beweging.
Da's wel handig als je een mooie merrie hebt met een wat beperkte draf.
Gewoon even Z2+1 klasseren en voila!
Preferentschap en prestatieschap gaan strak dubbel oplopen naast elkaar. Het één impliceert bijna het ander... Knipoog

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:18

CGJ12 schreef:
De nieuwe STER-eisen (75 op beweging) gaan op zijn snelst in 2006 in werking, en dat is nog maar hoogst onzeker.
PANIEKZAAIERIJ dus.

Goh, als ze hierin nu ook tijdens de voorjaarsvergaderingen dit hadden verteld..... hier werd toch echt gesuggereerd dat het dit jaar zou ingaan. Druk gemaakt voor niets?? 29 April komen de nieuwe stamboekrichtlijnen, dan zal ons alles wel duidelijk worden voor komende stamboekkeuringen. Clown

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:45

CGJ12 schreef:
MissHIS schreef:
Nieuwe eisen voor ster zijn 70 exterieur + 75 voor bewegen óf vrij springen. Bovenbalk wordt op 5 afgerond.
Maar dat heeft niet direct iets met het preferentschap van doen.

Ik heb het even direct bij de bron laten verifiëren, maar bovenstaande is ONZIN.

PANIEKZAAIERIJ dus.

Nou, reken maar dat die eisen er door gaan hoor! Vrijwel 100% zeker. En inderdaad niet dit jaar al, maar dat had ik ook niet gesuggereerd.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:06

Vorige week maandag was bij ons een cursus paarden beoordelen. De heren Boersma (Friesland) en Bontje (Groningen) rondden hierbij de punten al af, t lijkt mij niet dat ze dit al doen als dit systeem pas in 2006 ingaat, lijkt mij voor die cursisten ook een beetje verwarrend. Weet ook niet precies hoe t nu zit.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:36

Ik heb het zojuist GLASHARD van het KWPN kantoor.
Dit jaar blijft zoals het was.

Op de site staat trouwens dat de merries pas op de CK ster worden..... Wordt de klok nu teruggedraaid, of is dat info van 2003????