CGJ12 schreef:Is hij trouwens wel EVA-negatief?
Waarom je wilt toch niet met hem dekken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:Is hij trouwens wel EVA-negatief?
lachmar schreef:Het is een super goeie knol vind ik, alleen karakter dat is dan weer een beetje jammer.
sarabande schreef:Waarom je wilt toch niet met hem dekken
Aimee schreef:sarabande schreef:Waarom je wilt toch niet met hem dekken
Is het zo vreemd om met Junior te willen dekken?
da's een goeie reden CGJ Pipo schreef:Junior ken ik via de verhalen van mensen die heb hebben op zien groeien en hem hebben getraind op een hele andere manier. Een manier waarop ik er wel geld in zou durven steken. Dat paard heeft een gebruiksaanwijzing. Alleen moet je die wel willen lezen. Het zal misschien geen paard zijn voor het hoogste nivo, zoals Hp en Anky willen. Maar voor een normale ruiter zal het een onwijs fijn paard zijn.
EmEm schreef:Verder zullen er op de veiling geen merries met veulens komen. Alleen 2- en 3-jarigen en een paar wat ouderen. Ik heb de lijst ook nog niet gezien, maar ik weet wat er nog op stal staat. Overigens zitten er wel een paar hele fijne paarden bij die 2- en 3-jarigen. Ik heb ze nu alleen op stal zien staan, maar ken ze als veulen. En daar waren een paar zeer aansprekende tussen.
sarabande schreef:EmEm schreef:Verder zullen er op de veiling geen merries met veulens komen. Alleen 2- en 3-jarigen en een paar wat ouderen. Ik heb de lijst ook nog niet gezien, maar ik weet wat er nog op stal staat. Overigens zitten er wel een paar hele fijne paarden bij die 2- en 3-jarigen. Ik heb ze nu alleen op stal zien staan, maar ken ze als veulen. En daar waren een paar zeer aansprekende tussen.
Daar staat Nederland vol mee
sarabande schreef:EmEm schreef:Verder zullen er op de veiling geen merries met veulens komen. Alleen 2- en 3-jarigen en een paar wat ouderen. Ik heb de lijst ook nog niet gezien, maar ik weet wat er nog op stal staat. Overigens zitten er wel een paar hele fijne paarden bij die 2- en 3-jarigen. Ik heb ze nu alleen op stal zien staan, maar ken ze als veulen. En daar waren een paar zeer aansprekende tussen.
Daar staat Nederland vol mee
Eneuuuuh.... en grote mond, dat heeft in mijn ogen iedere verkoper..........
Jan_VT schreef:Ook uit zulk een succesvolle stam???? Vind dit maar een belabberde opmerking. Want je insinueert dat de prijs voor de paarden te duur zou zijn. Klopt dus niet. Gaat hier om een veiling. Daar bepaalt de koper voor 75 % de prijs... Iets dat goed is, moet je ook wel durven betalen vind ik.Eneuuuuh.... en grote mond, dat heeft in mijn ogen iedere verkoper..........
sarabande schreef:Lang niet alles uit die stam is succesvol en zelfs het bombardement van reclame, management en de eigen ruiters hebben het niet voor elkaar gekregen om de fokkerij en hengstenhouderij succesvol te maken.
Wat betreft Junior, die heeft als vaderdier weinig indrukwekkends in de fokkerij nagelaten, terwijl Anky op een hengst toch meestal wel dekkingen opleverd. Ik blijf erbij dat er in Nederland heel veel kwaliteitsvollere 2 en 3 jarigen voor normalere prijzen te vinden zijn dan op deze veiling aangeboden zullen worden.
EmEm schreef:Ik vind het knap dat je dat kunt zeggen terwijl je de paarden nog niet eens gezien hebt. En inderdaad de prijs wordt toch door de koper betaald.
en even over het bedrijf:
Er bestaat ook slecht management. In dit geval heeft het achterblijven van succes niks te maken met de kwaliteit van de paarden.
pukpaleis schreef:Slecht management: als je iemand met een paard belazert verkoop je maar 1 paard, als je een tevreden klant aan de deal overhoud verkoop je er misschien meer, nu de Fam. Biemans heel Nederland heeft gehad moest men uitwijken naar het buitenland ook dat verhaaltje gaat blijkbaar niet meer op waarna er een veiling wordt georganiseerd en na een jaar nog een om de paarden voor de tweede keer te kunnen verkopen...
Succesvolle stam?? wat is er in de fokkerij nu nog over gebleven van Uniform,Gregor,Highness,Variant,Ravel en hun merrielijnen...

sarabande schreef:Jan_VT schreef:Ook uit zulk een succesvolle stam???? Vind dit maar een belabberde opmerking. Want je insinueert dat de prijs voor de paarden te duur zou zijn. Klopt dus niet. Gaat hier om een veiling. Daar bepaalt de koper voor 75 % de prijs... Iets dat goed is, moet je ook wel durven betalen vind ik.Eneuuuuh.... en grote mond, dat heeft in mijn ogen iedere verkoper..........
Lang niet alles uit die stam is succesvol en zelfs het bombardement van reclame, management en de eigen ruiters hebben het niet voor elkaar gekregen om de fokkerij en hengstenhouderij succesvol te maken.
Wat betreft Junior, die heeft als vaderdier weinig indrukwekkends in de fokkerij nagelaten, terwijl Anky op een hengst toch meestal wel dekkingen opleverd.
Ik blijf erbij dat er in Nederland heel veel kwaliteitsvollere 2 en 3 jarigen voor normalere prijzen te vinden zijn dan op deze veiling aangeboden zullen worden.
kattebeest schreef:Raar dat je dit kan zeggen zonder de paarden te zien, zoals hierboven reeds gezegd is. Van vooroordelen gesproken
pukpaleis schreef:waarna er een veiling wordt georganiseerd en na een jaar nog een om de paarden voor de tweede keer te kunnen verkopen...
sarabande schreef:µEn dan toch nog 2 veilingen nodig om van de boel af te komen.