laaste veiling van STV....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: laaste veiling van STV....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:03

CGJ12 schreef:
Is hij trouwens wel EVA-negatief? Knipoog

Waarom je wilt toch niet met hem dekken Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:07

lachmar schreef:
Het is een super goeie knol vind ik, alleen karakter dat is dan weer een beetje jammer.

Typisch paard wat moeilijk gemáákt is, absoluut niet moeilijk geboren.

Junior is bij mij meer dan welkom; mag ie lekker in de wei spelen, crossen door het Reichswald en knuffelen.... Lovers

Jammer dat de centjes ontbreken
Laatst bijgewerkt door Aimee op 16-04-05 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:07

sarabande schreef:

Is het zo vreemd om met Junior te willen dekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:09

Junior ken ik via de verhalen van mensen die heb hebben op zien groeien en hem hebben getraind op een hele andere manier. Een manier waarop ik er wel geld in zou durven steken. Dat paard heeft een gebruiksaanwijzing. Alleen moet je die wel willen lezen. Het zal misschien geen paard zijn voor het hoogste nivo, zoals Hp en Anky willen. Maar voor een normale ruiter zal het een onwijs fijn paard zijn.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:18

Maar wat denken jullie dan dat ie zal gaan opbrengen???

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:25

Aimee schreef:
sarabande schreef:

Is het zo vreemd om met Junior te willen dekken?

Voor mij wel.......... INCEST..... Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:37

Haha! da's een goeie reden CGJ

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:44

Pipo schreef:
Junior ken ik via de verhalen van mensen die heb hebben op zien groeien en hem hebben getraind op een hele andere manier. Een manier waarop ik er wel geld in zou durven steken. Dat paard heeft een gebruiksaanwijzing. Alleen moet je die wel willen lezen. Het zal misschien geen paard zijn voor het hoogste nivo, zoals Hp en Anky willen. Maar voor een normale ruiter zal het een onwijs fijn paard zijn.

Precies! Al dat gemiep over dat hij niet zou willen. Dat paard moet gewoon weer vrolijk worden.
Hoeveel hij op zal brengen. Echt geen idee! Durf geen schatting te maken.

Verder zullen er op de veiling geen merries met veulens komen. Alleen 2- en 3-jarigen en een paar wat ouderen. Ik heb de lijst ook nog niet gezien, maar ik weet wat er nog op stal staat. Overigens zitten er wel een paar hele fijne paarden bij die 2- en 3-jarigen. Ik heb ze nu alleen op stal zien staan, maar ken ze als veulen. En daar waren een paar zeer aansprekende tussen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:48

EmEm schreef:
Verder zullen er op de veiling geen merries met veulens komen. Alleen 2- en 3-jarigen en een paar wat ouderen. Ik heb de lijst ook nog niet gezien, maar ik weet wat er nog op stal staat. Overigens zitten er wel een paar hele fijne paarden bij die 2- en 3-jarigen. Ik heb ze nu alleen op stal zien staan, maar ken ze als veulen. En daar waren een paar zeer aansprekende tussen.

Daar staat Nederland vol mee

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:50

Misschien durft Biemans zich weer te vertonen als alles weg is...

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:05

sarabande schreef:
EmEm schreef:

Ik zeg ook niet dat ze veel zullen opbrengen. Het was alleen maar een constatering. Enne Nederland staat ook vol met minder fijne beesten, dus als iemand iets zoekt kunnen ze best wel eens een kijkje gaan nemen.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:08

Neem een advocaat , een dierenarts en een financieel adviseur mee zodat je niet een verkeerde mee naar huis neemt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:16

Nederland staat ook vol met hele fijne dieren van die leeftijd van eigenaren die geen netwerk, website, grote mond etc hebben.
Daar ben je waarschijnlijk veel goedkoper uit

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 01:30

sarabande schreef:
EmEm schreef:

Ook uit zulk een succesvolle stam???? Vind dit maar een belabberde opmerking. Want je insinueert dat de prijs voor de paarden te duur zou zijn. Klopt dus niet. Gaat hier om een veiling. Daar bepaalt de koper voor 75 % de prijs... Iets dat goed is, moet je ook wel durven betalen vind ik. Knipoog Eneuuuuh.... en grote mond, dat heeft in mijn ogen iedere verkoper.......... Knipoog

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:23

Pukpaleis, dat ben ik gedeeltelijk met je eens, want helemáál zuiver gaat het er af en toe niet aan toe.... helaas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:53

Jan_VT schreef:
Ook uit zulk een succesvolle stam???? Vind dit maar een belabberde opmerking. Want je insinueert dat de prijs voor de paarden te duur zou zijn. Klopt dus niet. Gaat hier om een veiling. Daar bepaalt de koper voor 75 % de prijs... Iets dat goed is, moet je ook wel durven betalen vind ik. Knipoog Eneuuuuh.... en grote mond, dat heeft in mijn ogen iedere verkoper.......... Knipoog

Lang niet alles uit die stam is succesvol en zelfs het bombardement van reclame, management en de eigen ruiters hebben het niet voor elkaar gekregen om de fokkerij en hengstenhouderij succesvol te maken.
Wat betreft Junior, die heeft als vaderdier weinig indrukwekkends in de fokkerij nagelaten, terwijl Anky op een hengst toch meestal wel dekkingen opleverd.

Ik blijf erbij dat er in Nederland heel veel kwaliteitsvollere 2 en 3 jarigen voor normalere prijzen te vinden zijn dan op deze veiling aangeboden zullen worden.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:41

sarabande schreef:
Lang niet alles uit die stam is succesvol en zelfs het bombardement van reclame, management en de eigen ruiters hebben het niet voor elkaar gekregen om de fokkerij en hengstenhouderij succesvol te maken.
Wat betreft Junior, die heeft als vaderdier weinig indrukwekkends in de fokkerij nagelaten, terwijl Anky op een hengst toch meestal wel dekkingen opleverd. Ik blijf erbij dat er in Nederland heel veel kwaliteitsvollere 2 en 3 jarigen voor normalere prijzen te vinden zijn dan op deze veiling aangeboden zullen worden.

Ik vind het knap dat je dat kunt zeggen terwijl je de paarden nog niet eens gezien hebt. En inderdaad de prijs wordt toch door de koper betaald.

en even over het bedrijf:
Er bestaat ook slecht management. In dit geval heeft het achterblijven van succes niks te maken met de kwaliteit van de paarden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:47

EmEm schreef:
Ik vind het knap dat je dat kunt zeggen terwijl je de paarden nog niet eens gezien hebt. En inderdaad de prijs wordt toch door de koper betaald.

en even over het bedrijf:
Er bestaat ook slecht management. In dit geval heeft het achterblijven van succes niks te maken met de kwaliteit van de paarden.

Ik vind het knap dat jij zo goed weet wat ik wel of niet gezien heb.

Even over management, geen bedrijg heeft zoveel aan management en promotie gedaan dan dit bedrijf. Voor iemand anders eraan dacht had zoon al een speciale PR opleiding gedaan, altijd profesionele ruiters die de paarden uitbrachten, op ieder evenement een stand.

En dan toch nog 2 veilingen nodig om van de boel af te komen.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:54

Nou, heb je ze gezien dan?

Promotie en management zijn 2 hele verschillende dingen.
Hoezo hebben ze veel aan management gedaan. Het gaat toch om goed management!

En altijd een een professionele ruiter? Welke professionele ruiter heeft daar de laatste jaren nog gezeten?
Jij praat juist over de succesvolle periode die ze hadden. En daar kan door slecht management een einde aan komen.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:31

Slecht management: als je iemand met een paard belazert verkoop je maar 1 paard, als je een tevreden klant aan de deal overhoud verkoop je er misschien meer, nu de Fam. Biemans heel Nederland heeft gehad moest men uitwijken naar het buitenland ook dat verhaaltje gaat blijkbaar niet meer op waarna er een veiling wordt georganiseerd en na een jaar nog een om de paarden voor de tweede keer te kunnen verkopen...
Succesvolle stam?? wat is er in de fokkerij nu nog over gebleven van Uniform,Gregor,Highness,Variant,Ravel en hun merrielijnen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:05

pukpaleis schreef:
Slecht management: als je iemand met een paard belazert verkoop je maar 1 paard, als je een tevreden klant aan de deal overhoud verkoop je er misschien meer, nu de Fam. Biemans heel Nederland heeft gehad moest men uitwijken naar het buitenland ook dat verhaaltje gaat blijkbaar niet meer op waarna er een veiling wordt georganiseerd en na een jaar nog een om de paarden voor de tweede keer te kunnen verkopen...
Succesvolle stam?? wat is er in de fokkerij nu nog over gebleven van Uniform,Gregor,Highness,Variant,Ravel en hun merrielijnen...

Alleen van Uniform lopen er goed fokkende merries rond, verder is dit precies wat ik bedoelde.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:24

sarabande schreef:
Jan_VT schreef:

Wat betreft Junior, die heeft als vaderdier weinig indrukwekkends in de fokkerij nagelaten, terwijl Anky op een hengst toch meestal wel dekkingen opleverd.

Ik blijf erbij dat er in Nederland heel veel kwaliteitsvollere 2 en 3 jarigen voor normalere prijzen te vinden zijn dan op deze veiling aangeboden zullen worden.

Alsof dat zo abnormaal is. Alsje1 stam kent waaruit enkel toppers geboren worden mag je het me laten weten hoor.

Raar dat je dit kan zeggen zonder de paarden te zien, zoals hierboven reeds gezegd is. Van vooroordelen gesproken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:08

kattebeest schreef:
Raar dat je dit kan zeggen zonder de paarden te zien, zoals hierboven reeds gezegd is. Van vooroordelen gesproken

Ik denk dat ik meer paarden en dan al generaties lang uit die stammen ken dan jij voor mogelijk houdt.

Hoe bedoel je vooroordelen, dat is wanneer je iets zegt zonder daar enige grond voor te hebben.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:05

pukpaleis schreef:
waarna er een veiling wordt georganiseerd en na een jaar nog een om de paarden voor de tweede keer te kunnen verkopen...

sarabande schreef:
En dan toch nog 2 veilingen nodig om van de boel af te komen.
µ

Die tweede veiling is er niet omdat men vorig jaar paarden niet heeft kunnen verkopen, en men nu dus alsnog eens moet gaan proberen...

De 2e veiling is er omdat men vorig jaar heeft besloten de enters en twenters niet aan te bieden. Dat gaat men dus nu doen. De paarden die nu worden aangeboden zijn dus hoofdzakelijk paarden die vorig jaar in de opfok stonden.

Als het aan zoon Mark had gelegen was vorig jaar alles al verkocht, maar vader Ad dacht daar anders over... Vandaar een 2e veiling een jaar later.

Is er trouwens al een lijst bekend? Knipoog

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:39

Ikzelf denk dat je ook behoorlijk goede paarden uit goede stammen kan kopen, waar ook toppers uit komen voor redelijke prijzen, het zijn geen bodemprijzen maar wel eerlijke.
Anyway, even on topic. Heeft iemand het adres en de tijd. Misschien dat ik wel eens ga kijken.
Lijst zou ik ook graag willen zien Haha!