Wie heeft er een Kenndedy op stal staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finley

Re: Wie heeft er een Kenndedy op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:53

Ik heb met de mijne een proefje voor 4-jarigen gereden vorige week voor een internationaal jurylid en ik had een paar keer 8, veel 7 's en 6's en ook een 4 (hij stopte aan de uitgang Lachen )
Ik kreeg 7 voor de stap (kon 8 zijn als de aanleuning iets constanter was bij het halsstrekken),
8 voor de draf ( veerkrachtige draf, mooi van achter naar voor uitgevoerd met mooie aanleuning)
7 voor de galop ( moet wat meer bergop voor een 8)
Dit was wel thuis dus ik ben benieuwd voor de eerste keer op wedstrijd, dan zal het er wel minder ontspannen uitzien Lachen
Als het goed lukt rij ik misschien Pavo, heerjansdam ofzo, das net over de grens en niet zo ver

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:09

Wat mij wel opvalt is dat veel Kennedy's de neiging hebben om achter de teugel te gaan lopen en zich opkrullen. Ze vinden het moeilijk om het neusje eruit te leggen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:09

Vajramani, daar heb ik geen last van, ook de Kennedy's die ik ken. Toevallig dan niet ruiters van dezelfde instructeur??

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:19

een vriendin van mij heeft een Kennedy ruin, super leuk beessie. beetje drammerig indd maar heel braaf. donker bruin, indd een chique typje.
Onlangs met hem gestart en was in 5 wedstrijden door de B heen.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:06

Mijn ex-instructrice heeft ook een Kennedy! Super chique beestje! Is nog erg jong (4 geloof ik) en is van de E4 (B in nederland) naar A (L-M in nederland) in maar heel weinig tijd gegaan! Elke wedstrijd dat hij meerijdt wint hij gewoon...Dus als je dat paard ziet op wedstrijd, vergeet het dan maar al voor de 1e plaats zeg maar Tong uitsteken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:31

Eleonoor schreef:
Vajramani, daar heb ik geen last van, ook de Kennedy's die ik ken. Toevallig dan niet ruiters van dezelfde instructeur??

Nee, mijn eigen instructrice heeft hetzelfde probleem gehad. Ik heb het ook gehad, maar ben nu aardig door die fase heen.
De anderen die ik ken krijgen van verschillende les, en vertonen dit ook.
Daarnaast hadden wij er een aantal staan voor de africhting/ keuring. Zelfde probleem.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 15:14

Weet verder nog iemand iets, een (karakter) eigenschap wat echt typisch Kennedy is? Ik weet natuurlijk ook wel dat er altijd nog een moederlijn achter zit, maar zo te zien, wat ik hier lees, hebben alle Kennedy's toch wel een beetje een drammerig en koppig karakter

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:17

Wat ik vaak hoor, is dat het ook erg hete en rillerige paarden kunnen zijn.
Nou moet ik zeggen dat ik dat alleen maar fijn vind.
Maar niet iedereen kan daar mee overweg.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:25

Koppig, nou nee. Drammerig wel. Heet, eh, ja, maar net hoe je het bekijkt. Ik omschrijf het liever als werklustig en blijven gaan. Rillerig, ach, maar wel heeeeeel cool, dus braaf *LOL*

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:38

Zilly schreef:
Wat spannend allemaal zeg !!!
Waarom is je keuxe gevallen op Kennedy als ik vragen mag?

Natuurlijk mag je vragen waarom mijn keuze op Kennedy is gevallen.
Mijn merrie is een Engels Volbloed.
Daar heb ik heel bewust voor gekozen en ben dan ook helemaal weg van het Type en karakter.
Ik wilde dan ook erg graag het bloed type behouden en Kennedy fokt erg bloederig door.
Ook hoop ik dat hij wat meer kracht in beweging door geeft.
Vooral in de galop miste mijn merrie wat kracht.
Door training is dit heel sterk verbetert, maar blijft wel een aandachtspunt.
Qua karakter leek het mij ook een goede keuze.
Ik houd van hete en rillerige paarden, maar ze moeten wel eerlijk blijven.
En dat zijn de Kennedy's die ik ken zeker.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 15:40

Ok, Blond Wat bedoellen jullie met rillerig?

Ik kan over het algemeen juist overweg met wat hetere paarden, ik heb nu een bijrijdarabiertje en ik vind zulke paarden leuk om te rijden, ik hou er absoluut niet van als een paard 'te' braaf is, maar het moet niet gevaarlijk worden begrijp me niet verkeerd.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:31

Dat heet worden herken ik ook duidelijk in mijn Kennedy. Echt rillerig valt wel weer mee. Maar ze blijft wel voor me gaan. In omgang is ze mischien iets minder fijn dan om op te rijden.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:56

die van mij is gewoon een knuffelpaard, echt ongelofelijk, het lijkt bijna een kat Lachen , maar in het werk is hij nog snel afgeleid of probeert hij weleens wat uit, echt heel speels en jong en ook wat drammerig maar dat neem ik er graag bij want voor mij is het een heel leuk paard!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:00

Met rillie bedoel ik vlug en super fijn op de hulpen.
Dat hete komt vaak naar boven bij nieuwe oefeningen.
Maar is ook weer goed om te buigen in werklust en voor je willen blijven lopen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:37

Ook ik ben gezegend met een Kennedy merrie. Volledig verkeersmak maar vertikt het om langs een paar stenen te gaan. Op stal een knuffel en aandachtstrekker. Ik noem haar dan ook een prinsesje. Ga niet in gevecht want je verliest het. Maar een correctie aanvaart ze wel. Hoefsmid was een probleem maar gaat nu heel goed als ik haar maar niet vast zet. Ga je dwingen dan knokt ze terug.

Met rijden is ze heel betrouwbaar. In het begin flegmentiek maar wordt later heter en begint dan naar alles te kijken. Maar ze loopt dan wel goed. Heeft veel afdruk, een kort voorbeen, is net 1.60 en heeft behalve een blesje geen aftekeningen. Wel een heel chique koppie en gedraaide oorpunten.
Ze blijft wel gemakkelijk in haar eigen houding lopen maar omdat dat er wel goed uitzag ben ik in een jaar van B naar L2 gereden (ze was toen 4). Maar we werken er hard aan om haar wel beter over de rug te laten lopen.
We zijn in haar 4e jaar begonnen met dekken maar dit gaf problemen. In haar 5e jaar is het gelukt en vorig jaar heeft ze een heel donkerbruin hengstje van Skydancer gekregen.
Nu is ze 7 en gaan we weer beginnen met wedstrijden. We waren gestopt bij L2 +5 en ik hoop dat ik dit jaar M kan gaan starten.

Ramony (Kennedy x Vanitas x Opzichter)
Gefokt door Dhr Bos uit Elburg

Afbeelding

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:42

Pablo heeft ook een relatief kort voorbeen en diepe boeg. Wel aan de maat, dus dat scheelt (1.73).

Hij heeft in het begin veel gehangen, hij bleef vechten tot de boel echt stuk was. Heeft twee keer achterover op beton gelegen en keer keer los geweest op de weg. Pas sinds een paar maanden weer vast gezet en na twee keer hangen realiseerde hij ineens dat als hij naar voren gaat de druk weg is en toch veeeeeel handiger is. Maar 4 jaar geleden was zelfs trainen om tegen druk te kunnen niet te doen, hij bleef vechten.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:40

Dat hangen heb ik gelukkig niet meegemaakt. Maar mijn voordeel is mischien dat ik haar zelf gefokt heb en ze vanaf veulen af aan al vaststaat. Vaststaan is geen probleem. Hoefsmid wel, ze slaat dan gruwelijk. Totdat ik het been optil en aan de hoefsmid geef dan is het goed.
Idd met vechten win je het niet van ze. Vorig jaar heb ik het probleem trailer gehad. Altijd stapte ze zo op de trailer en vanaf het ene op het andere moment niet meer. Vooraf was er niks gebeurd. Iemand zou haar opdrijven en ze sloeg gericht met beide benen. Vervolgens een touw er achterlangs. Van kwaadheid piste ze en ging ze gewoon op de klep liggen. Op een andere manier het touw vast gemaakt, zodat ze zich zelf de trailer in trok en toen ging het goed. Het probleem is nu gelukkig weer opgelost. Het zijn wel volhouders,maar ze gaan ook voor je.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:51

Pff als ik al die verhalen hoor dan kom ik tot de conclusie dat mij heel wat te wachten staat als Zarina ingereden moet worden. Maar ik ben wel van plan veel met haar te doen de komende 2 jaar, (ze is een jaarling) zodat ze veel in handen is en volledig gewend is aan mij.
De vorige eigenaar zei trouwens tegen mij dat ze Zarina bewust niet in de opfok had gedaan omdat ze het gehoord dat een andere Kennedy helemaal 'verwilderd' terug was gekomen uit de opfok, dit wil ik gewoon voorkomen, want Zarina is best wel aanhankelijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:08

Ik herken dit karakter ook in de kennedy's die ik ken. Ze zijn wat eenkennig, maar als ze je eenmaal kennen dan is het ook goed. Ik heb eens een gereden die van kwaadheid haar tanden liet zien als ik erop zat! Ze hield zich helemaal stark, oren plat in de nek en die staart, was erg bedreigend, maar ze heefd nooit gebokt. Na 14 dagen was het helemaal over en was ze superfijn te rijden zonder hulpteugels of wat dan ook! Toen er weer iemand anders op moest ging het weer van voren af aan en deze mensen rijden haar nu voor zover ik weet meestal met de slofteugel. Het ziet er ook wel eng uit. Ik ken ook een ruin die je eerst niet eens veilig uit de box kon krijgen, maar zodra hij gewend was, was het een super lief paard!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:37

Tsja, wat zal ik over het inrijden zeggen. Toen ze voor het eerst een singeltje en later een zadel op kreeg heeft ze behoorlijk lopen bokken.
De eerste keer dat ik erop ging zitten ging prima, bleef netjes staan, ik was alleen!!!
Ook daarna ging het prima, tot het moment aankwam dat ze moest stappen. Als ik met een been in het zadel hing en ik gaf been ging ze netjes stappen. Maar zo gauw ik in het zadel zat en een in stap wilde hebben ging ze door haar voorbenen. stap en draf was goed, de eerste tijd in galop heeft ze lopen behoorlijk lopen bokken. Nu heeft ze onder het rijden nog wel wat kuren, is soms net een bommetje
Vorig voorjaar heb ik haar beleerd, in oktober B gestart, alle wedstrijden winst en bijna altijd prijs. Nu 5 keer L1 gestart en 4 winstpunten. Op anders terrein is ze tot nu toe heel braaf geweest. Vertrouwd dan volledig op mij.
Mijn mening is wel dat ze het moeilijk vinden om zich te onstpannen.
Maar ik ken ook een superbrave Kennedy, ik vind het een beetje een sulletje, doet niet gauw een stap verkeerd. Geef mij toch maar een paardje met wat pit en een eigen karakter.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 14:10

Ja, precies, ik hou ook van paarden met pit en karakter. Maar ik ben er ook van overtuigd dat als Zarina en ik eenmaal maatjes zijn en de vertrouwd me, dat het allemaal wel goed zal komen.
Ik vind het altijd wel wat hebben een beetje eenkennige paarden, ze gaan gewoon helemaal voor jou. Lijkt me alleen wel een beetje lastig al je op vakantie gaat oid en iemand anders doet even tijdelijk je paard voor je......

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 12:16

Voor mensen die hun Kennedy zelf hebben gefokt, hadden jullie die in de opfok staan? Of aan huis?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:42

onze Kennedy is thuis opgegroeid, als veulen mee naar de keuring(en) geweest (in de trailer en vrachtwagen) in de zomer in het land met de hele meute, in de winter thuis op stal en elke dag aan het touwtje mee naar het land, (snachts op stal overdag in het land), regelmatig benen afgespoten (begin er op tijd mee, dat scheelt de hoefsmid een hoop werk), en als 3 jarige professioneel klaar laten maken voor de keuring en merrietest, ze is nu een keurmerrie en verwacht half mei een veulen van Oscar.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:48

Eerste winter lekker thuis gestaan, toen het voorjaar aanbrak de weide in, in het najaar weer naar huis gehaald. Tweede winter lekker thuis gestaan, wel samen met een ander jong paard. Tweede zomer een aantal maanden bij anderen gestaan, maar dat beviel niet zo dus maar weer naar huis gehaald. Halverwege de winter wat begonnen met longeren en toen erop.
Is veel in handen geweest, consequent opgevoed, afgespoten etc.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:52

Een ander vraagje voor de Kennedy eigenaren. Hoe gaan jullie rijtechnisch om met het drammerige?