merries die overtijd zijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: merries die overtijd zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 18:19

Liset1 schreef:
Ik geloof dat wij winnen....vandaag 358 dagen, ik word ondertussen echt maf!

En v.a. 20 maart al aan het wachten en een Birth alarm erom -gehuurd Boos! - (dit word ons eerste veulen en vrij kort voor die datum hebben we haar gekocht en tja, van 11 mnd 11 dagen hadden we op dat moment nog niet gehoord Bloos )

Wel fijn om te lezen dat er meer dit "probleem" hebben.

oei, dat is balen zeg, dat kost een hoop geld om zo'n ding te huren, en dan ook nog zo lang!

ondertussen weten we al wanneer het gaat worden geboren.
deze maandag.
want zoals bij elk paard die we hebben en ooit hebben gehad, was mijn vader in het buitenland toen ze ter wereld kwamen of aangekocht werden
( werkelijk waar, bij de 4 paarden tot nu toe was hij er elke keer niet)
En ja hoor, hij zit maandag in het buitenland, dus we weten nu dat het veulen de Kerkhoff traditie in ere gaat houden Knipoog

mel_kreeft

Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:03

hihi, denk je cynth? of het veulen word deze zaterdag geboren ... dan win ik nl de weddenschap Knipoog en dat wil ik wel! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:20

Liset1 schreef:
Ik geloof dat wij winnen....vandaag 358 dagen, ik word ondertussen echt maf!

En v.a. 20 maart al aan het wachten en een Birth alarm erom -gehuurd Boos! - (dit word ons eerste veulen en vrij kort voor die datum hebben we haar gekocht en tja, van 11 mnd 11 dagen hadden we op dat moment nog niet gehoord Bloos )

Wel fijn om te lezen dat er meer dit "probleem" hebben.

Inderdaad een hele geruststelling.

Orri zit nu aan de 355 dagen. Normaalgesproken bevalt ze rond de 328/330ste dag.

Voor haar dus bijna een maand over tijd!

Hoe is de staat van je merrie? Orri heeft joekels van uiers...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:00

@Lowara: Had je je pa ook even over de grens kunnen zetten... zover is dat niet Haha!
Maar nog steeds niets voor de lange wachters... Ach gut

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:21

Ja, ik meld me ook. Dusty heeft 5 eerdere veulens op 334, 335 en 336 dagen geworpen. Nu zit ze op 357 dagen, ongeveer 3 weken over tijd dus. Om gek van te worden. Bij haar nog geen uier, banden zijn wel al ongeveer 3 maanden slap. Overigens is deze merrie na drachtig te zijn gescanned weer hengstig geworden en begin juli opnieuw gedekt. Na overleg met de DA niet meer gescanned (te veel risico omdat de merrie perst tijdens het scannen) en hij dacht dat ze toch nog drachtig was van de eerste keer. En zo zwaar als ze is en de banden al zo lang zo slap moet dat eigenlijk ook wel.

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:54

Misschien een beetje off the topic want ik heb (nog niet tenminste) een merrie die over tijd is. Die van mij is pas 8 juni uitgerekent maar van mij mag hij of zij er al uit floepen.
Maar wat ik van jullie wilde weten, het is voor mijn merrie de eerste keer. Komen ze dan over het algemeen wat vroeger of later (wat dus betekend dat ik NOG langer moet wachten)? De twee andere merries met wie ze in het land staan zijn over twee weken uitgerekend, waarvan eentje werkelijk op springen staat dus dat zal niet lang meer duren. Kunnen ze elkaar dan zeg maar 'aansteken'?

Ik geloof dat mijn merrie het ook zat begint te worden, want haar humeur daalt met de dag tot het vriespunt!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:18

Komen jullie nu mee! Heb ik zonder praatgroep die 31 dagen wachten door moeten maken. *snif* Voor de duidelijkheid; Pride was 370 dagen drachtig, en er kwam echt iets prachtigs uit. Alles komt goed! (zie http://pride.web-log.nl )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:42

Alane schreef:
@Lowara: Had je je pa ook even over de grens kunnen zetten... zover is dat niet Haha!
Maar nog steeds niets voor de lange wachters... Ach gut

Of laat hem even een nachtje bij zijn eerste kleindochter logeren Pling Zit ie ook gelijk in het buitenland Clown

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:28

Laatst bijgewerkt door Sterre op 14-04-05 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Even een spatie gemaakt om de link direkt aan te kunnen klikken ;) !

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:10

"zucht"
nog steeds niets.
we zitten alweer op 342 bijna 343 dagen.
vandaag een week te laat.
daisy der uier is al net zoals die van tyrza.
en een paar dagen geleden kwam er een druppeltje uit maar verder niet meer.
nicoline maak ik me niet druk om want die gaat toch bevallen waar ik niet bij ben.
daisy is twijfelachtig.
tot nu toe bijna alle veulens in het weekend s,morgens rond 9 uur gehad geloof ik.

raar,lijkt wel ofdat ze een horloge hebben.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:19

Pfff, ik hoop dat Saké niet zoveel overtijd is hoor, ik heb de 1e twee weken van mei vrij, dan hoop ik toch eigenlijk wel dat het komt Haha! Saké is rond 1 mei uitgerekend, dus het zal benieuwen, ik ga dit topic volgen, waarschijnlijk zal ik hier over twee weken ook bij horen Knipoog

Gr. Melina

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:09

Ik heb gehoord dat veel merrie's die voor de eerste keer drachtig zijn, eerder bevallen, omdat ze een veulen nog niet zolang kunnen 'dragen'
Weet er het fijne niet van, voor mij is het ook de eerste keer.

Ik zal blij zijn als het dinsdag is, dan zitten we op 335 dagen.. (ik ben dus stiekem een klein beetje illegaal in dit topic, maarja, aangezien mevrouw al zolang kegelt...) dus uitgerekend.. ze kegelt vandaag gewoon al 10 dagen, als je d'r flank aanraakt spuit de melk er zowat uit.. ik word er echt moedeloos van dat ze gewoon al zolang kegelt en nóg niks!
Temperatuur was vandaag 38,2 dus vannacht hoef ik ook niks te verwachten.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:21

Als het echt zo is dat merries die al meer veulens hebben langer kunnen dragen...dan kan ik nog wel ff wachten voordat Dips gaat...
Hoeveel veulens die al gehad heeft...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:38

Ik ben ook al 3 weken aan het wachten. Merries hebben mega volle uiers, geen banden, maar een veulen? Nee, die blijven lekker nog even binnen. Het weer is nog niet mooi genoeg. Ik begin ondertussen wel een chronisch slaapgebrek te krijgen van het elke nacht opstaan.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:57

1 van de dames van de wei waar ik kom te staan met me shet is al anderhalve maand overtijd. Wat kunnen die beesten je laten wachten. Ik ken der verder niet enz. Maar toen ik het hoorde dacht ik wel van oops. duurt wel lang zeg

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:26

offtopic: even een vraagje hoor als je praat over losse banden bij een merrie,.... waar heb je het dan over? Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:35

Op dit moment alweer een week overtijd. Alleen aan haar gedrag is nog te merken dat ze drachtig is, haar uier en vulva zijn nog niet lang niet wat het zou moeten zijn

@ bittermoon: Op de kont, naats de staart zeg maar, moet je het meer in kunnen drukken, een soort drilpudding wordt het. Je ziet ook dat de ronde kont meer puntig wordt.
@ Melanie5: ik ben inmiddels ook al bijna twee weken aan het waken. Er zijn nachten geweest dat ik gewoon doorsliep (bedje van hooi Dromen ), maar ik heb ook wel eens tot 3 uur erbij gestaan. Slapen
@Mazzel-meid: mijn merrie is voor het eerst drachtig en is dus wel overtijd...hmmm.. deed ze maar gewoon wat in de boekjes stond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 17:15

ik ben zo langzamerhand een oude oma geworden.
slaap heel braaf elke middag een paar uurtje bij Knipoog door alle nachtdiensten.
Lowara's uiers zijn echt fenominaal, pamela anderson zou er stront jaloers opzijn.
maar ja, we gaan de 9 dagen overtijd wel halen...
als ze morgen maar niet bevalt, heb een super belangrijke eindexamen opdracht van half 9 tot 5 uur waar ik absoluut verplicht bij moet zijn.
mm donderdag mag het komen van mij. of nog beter, vanavond!! Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:18

wij hebben nog maar 1 merrie die overtijd is.
daisy heefd maandag 18 april een veulen gekregen om kwart voor 5 en ik was erbij!!!!!!!!
het is een hengstveulen met 3 witte beentjes en ene hele mooie bles.
hij heet richard,s rolfo(ofwel,kleine rolf)

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:08

Wij kijken het veulentje bij Lizzy er ook voortaan uit. Ze heeft vandaag 357 dracht al 1 week slecht aan het slapen. Slapen Hoe lang moeten we dit nog vol houden Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:26

niet lang meer denk ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:28

Wij gaan er maar van uit dat onze merrie niet 24 maart uitgerekent is maar dus drachtig is van de 2de dekking, en dan is ze begin juni uitgerekend. Hoezo een verschil. Haha! Ze is echt megazwaar, maar amper uier, hoewel ze pas op de laatste dag echt uier krijgt. Dat ze bijna een maand overdraagt kunnen we ons gewoon net voorstellen, na zoveel veulens keurig op tijd. En tja, moct ze toch van de eerste dekking drachtig zijn, dan hebben we op een dag een mooie verrassing in de stal liggen. Knipoog

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:15

Het lijkt er op dat dit jaar veel merrie`s over tijd zijn. Bij ons hebben onder tussen 2 merrie`s een veulentje gekregen en die (toevallig)hebben allebei 253 dagen het veulentje gedragen. Deze merrie Lizzy heeft vandaag 358 dagen dracht. Maar nog steeds niets Boos! Het zal wel met het weer te maken hebben.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:20

Ik win!!! Ik wacht al 2 jaar op een veulentje Tong uitsteken !!! Maar inmiddels is Spot ook al meer dan 2 weken over tijd, extra stress omdat ze vorig jaar een doodgeboren tweeling heeft gehad. Dik is ze zeker, het veulen is ook heel actief, maar om nou echt van veel uier te spreken... Ik verdenk haar er zelf van dat ze een weddenschap met de kat heeft, die is zo dik dat ze niet meer normaal kan lopen, maar nog niks geen kleintjes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:46

lizzy_lisa schreef:
Het lijkt er op dat dit jaar veel merrie`s over tijd zijn. Bij ons hebben onder tussen 2 merrie`s een veulentje gekregen en die (toevallig)hebben allebei 253 dagen het veulentje gedragen. Deze merrie Lizzy heeft vandaag 358 dagen dracht. Maar nog steeds niets Boos! Het zal wel met het weer te maken hebben.

Op 253 dagen is het toch niet levensvatbaar?