Hoe oud is hij nu en hoe groot is zijn moeder?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
silloouuhh schreef:Die is zeker fijn.![]()
Hoe oud is hij nu en hoe groot is zijn moeder?
silloouuhh schreef:
Bij mij staat voorop. Dat een paard moet kunnen lopen een mooi hoofd is mooi meegenomen
Dees schreef:Er is niets mis met 'echte Ramiro's'..
Wat jij beschrijft als zijnde 'echte Ramiro's' beleef ik echt anders.
'Echte Ramiro's' hebben in mijn boekje een mooi front op een stevige verticale hals en een goede evenwichtige bouw met een prima rug die goed in het vlees zit.
Dat korte platte croupes en veel wit doet mij meer denken aan tuigpaarden.
Dat Trento iets ouderwets zou kunnen fokken verbaasd me trouwens niets - ik vind dat overigens een grote plus aan de hengst. Zou dus wel een goede zijn voor mijn veel te moderne Balzflugje.
Maar tja, als je daar dus van die plompe ordinaire ouderwetse kwpn-merrietanks onder zet... dan kan het tegenvallen
Nee... dan ben ik pony's aan het fokken, en dat wil ik niet
Sammie schreef:Flemmingh?
Sammie schreef:Flemmingh?
pukpaleis schreef:Ik mis bij Trento in beweging dan ook duidelijk de ruimte en souplesse misschien wel door die (te)strakke bovenlijn
pukpaleis schreef:Voor een dressuurpaard is een mooi hoofdje wel degelijk belangrijk (misschien wel in tegenstelling tot een springpaard zie Oklund vs de wereld rond Moergestel ) . Wanneer was de laatste utv merrie met een rams-hoofd of de laatste goed-gekeurde dekhengst in de dressuur richting, of een veiling veulen dat geld op bracht met een groot hoofd kleine oogjes en een lichte bolling tussen de oren....

lachmar schreef:Laten we het dan nog niet over bonfire hebben.
Dit is wel geen dekhengst, maar is nou niet bepaald moeders mooiste en qua bouw ook niet bepaald zoals we ze willen zien, maar in zijn tijd was het wel het beste paard van de wereld!!
Wouter24 schreef:lachmar schreef:Laten we het dan nog niet over bonfire hebben.
Dit is wel geen dekhengst, maar is nou niet bepaald moeders mooiste en qua bouw ook niet bepaald zoals we ze willen zien, maar in zijn tijd was het wel het beste paard van de wereld!!
Je zegt het zelf al
lachmar schreef:Laten we het dan nog niet over bonfire hebben.
Dit is wel geen dekhengst, maar is nou niet bepaald moeders mooiste ...[.....]
maar koop toch echt de veulens om hun mooie hoofd en het moet een mooi type zijn ....
hebben we toch altijd een mooi paard in de box en wei staan