Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:20

Niet elke dag, maar wel regelmatig ja.
Ruiter en paard rijden ook geen hoog niveau, dus bespiering kan idd missen.
De foto links boven lijkt het meeste (ik ben geen goede fotograaf)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:47

Nogmaals, zou Kigali bv ook passen, zodat je toch een springer hebt, maar ook een interesante naam voor de dressuur?

Zijn er nog meer van zulke hengsten?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:56

holly schreef:
Nogmaals, zou Kigali bv ook passen, zodat je toch een springer hebt, maar ook een interesante naam voor de dressuur?

Zijn er nog meer van zulke hengsten?

kigali heeft nou ook niet echt bepaald een mooie hals/nek en ik vind m zelf iets aan de lange kant ( aardig gezegd) het zou iig niet de hengst zijn die ik op deze merrie zou zetten, maar dat is mijn mening. Ik ben over het algemeen gewoon niet zo weg van het hele paard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:15

Nee Kigali zou ik ook niet doen, Riverman zou ik je zo aanraden, maar dat is een Kenwood x Voltaire (en al ingeteeld op f/purioso), maar wel een goede allrounder die een mooi front en bovenlijn heeft. Verder blijf ik voorlopig nog bij Goodtimes. Ik zou bij de merrie wel oppassen met een hengst die overbouwd is of daarnaar neigt en korte voorbenen heeft of fokt.

Hengsten die in beide worden uitgebracht gebeurt niet meer zoveel.
Samber is in dressuur en springen uitgebracht.
Metall geeft spring en dressuur, maar ivb die hals moet je denk ik maar niet doen.
Notaris gaf beide hmmm Wat zou je zeggen van Travolta een Lux z(Lord Colando x Ahorn) x Notaris x Nabuur. Ik vond hem echt erg positief opvallen tijdens de hengstencompetitie. Het is wel een kleinere hengst zelf ong 1.62, en dit jaar z'n eerste veulens. Komt uit een stam die beide geeft (Trento b komt er ook uit, hetzij verder weg)

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:20

En padinus dan?
Is zelf een fijn springpaard en de nakomelingen die ik tot nu toe heb gezien kunnen allemaal zeer behoorlijk lopen en zijn goed aan de maat.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:29

Heartbreaker vind ik zelf een leukerd, kwam daardoor vanzelf bij Padinus uit. Ook een bink, wat volgens mij niet verkeerd zou matchen bij deze slanke den (Correct me if i'm wrong hoor)

Sammie, is dat overbouwde aan de hand van de foto?

Ik ga even op zoek naar een foto van een hengst waar ze van onder de indruk was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:55

Ja ik heb het idee dat op de rechterfoto ze neigt naar overbouwdheid. Ze heeft zulke lange stelten van achteren Lachen D Of ze moet met dr kont naar de camera gedraaid zijn?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:02

Ik zag het ook idd, maar nee hoor ze is niet overbouwd. Door haar dunheid is alles lang, niet alleen de benen.

Help me even uit de brand, ik kan namelijk niet de foto vinden die bij de hengst hoort.
Het gaat om een schimmelhengst die getoond werd bij van bommel.
Heeft een lelijk hoofd (rams misschien).Iemand enig idee welke hengst ik bedoel?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:14

Vind het helemaal geen rare merrie hoor Haha!

Hoe oud is deze merrie eigenlijk? Want bij zulke hoge dieren komt de breedte vaak wat later. Als ze nog maar een jaar of 5 is of jonger, wordt ze waarschijnlijk nog wel breder.
Een veulen brengen zal haar misschien ook wel wat breder maken.

dit is het type merrie (smal en hoog) waar men mee dekt als ze 2 zijn Knipoog

Vind haar beenwerk niet overdreven luxe, en het geheel wel aardig kloppend. Je wilt niet te ver van het type af lijkt mij, alleen een stukje verkleinen Knipoog

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:28

ik vindt het ook wel een beste merrie hoor ,mooi langgelijnd ,groot genoeg ,beetje holsteiner type ;Ik vindt dat je met deze merrie wel veel kantenop kan ;Ik heb ook zo een 7 jarige die er over 3 maanden zo uitzag .nu ze echt goed in het werk zit herken je ze niet meer: chique bespierde hals en achterhand!!
Als ze zelf graag libero h bloed heeft (waar ik zelf ook gek van ben !!)ustinov of numero uno maaar libero paarden hebben wel een sterk karakter hoor dus niet echt amateur paarden .maar verder vindt ik Contendro I ook iets voor deze merrie :www.gestuet-famos.de,kijk ens en je zal zien waarom

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 10:45

Libke. De Contender x Reichsgraf?
Die heeft idd passende gangen.
Qua springen zei ik al te weinig verstand te hebben.

Karakter is idd niet de bedoeling te moeilijk te hebben (al heeft de merrie een ontzettend mooi karakter)

Dees schreef:
Vind het helemaal geen rare merrie hoor Haha!

Hoe oud is deze merrie eigenlijk? Want bij zulke hoge dieren komt de breedte vaak wat later. Als ze nog maar een jaar of 5 is of jonger, wordt ze waarschijnlijk nog wel breder.
Een veulen brengen zal haar misschien ook wel wat breder maken.

dit is het type merrie (smal en hoog) waar men mee dekt als ze 2 zijn Knipoog

Vind haar beenwerk niet overdreven luxe, en het geheel wel aardig kloppend. Je wilt niet te ver van het type af lijkt mij, alleen een stukje verkleinen Knipoog

Het is een hele leuke merrie Knipoog

Ze is 5, een laatbloeier en idd type smal en hoog. (maat 215 aan deken Bloos! )
Ze mag wat meer aankomen en daar word ook al vanaf het moment dat ze gekocht is aan gewerkt, maar pakt niet.

De merrie mag het type misschien wel houden maar omdat ze wat moeite lijkt te hebben met haar eigen langheid, geen te langgelijnde hengst. (als men snapt wat ik bedoel)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:47

holly , zelf als je er weinig kaas van hebt gegeten (springen ) kan je zien aan die paar sprongen dat het een echte goeie is , hij loopt bovendien erg lekker voor een springpaard en fokt ook wat verkleinend want hij is zelf maar 1.66m en bovendien is hij een echt schilderij om naar te kijken en fokt dat beeldschone hoofdje ook door ,
t'is maar een suggestie ,ik heb er zopas een merrie van laten dekken en krijg veel positieve reacties van de hengst!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:53

ik zou iets zoekenm ala wolfgang..
en mischien is niveau of nassau ook wel interessant..

2 jaar terug van beide laatste hengsten een veulen gehad, en beide veulens van een langere ouder type merrie..
veulens( inmiddels 2 jaar) hebben veel front en sterk achterbeen en laten goede sprong zien..
Volgens mij staat nassau bij van de Lageweg Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:22

Nassau staat bij van Manen, volgens mij.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 23:29

Staat idd op de site van van Manen.

Ze wil absoluut geen vos fokken, ze wil graag donker.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:05

Balou du Rouet, hoe zijn de meningen daar over?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:43

Tja die geeft ook vos. Lachen En nogmaals vos kan ook uit 2 bruinen of zwart of combi komen. Ik zou me daar dus niet op blindstaren.
Verder ken ik balou niet zo goed, dus kan er verder niet veel over zeggen.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:05

Ik denk dat Balou een wereld paard kan (gaat worden). Dat beest heeft werkelijk een onbeperkt vermogen. Is mooi aan de maat en kan ook nog correct bewegen. Het is een Bruine en voor een Baloubet du Rouet een hele mooie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:22

Een compromise misschien Haha!

Sydney een goodtimes x Alasca (v ahorn) x libero H.
De Libero H dochter heeft ZZ gepsrongen en heeft ook een zoon in de us lopen. Haar oma heeft ook nationaal gesprongen.
Sydney zelf legde een goede verrichtingsproef af en bleek een allrounder, hij kreeg goede cijfers voor zowel de basisgangen als de springonderdelen.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:56

Ik denk dat sydney een zeer goede optie is.`T is zelf een erg mooi paard, hij doet het goed in de sport. Hij geeft al z`n nakomelingen een prachtig front mee. Hier in de buurt staan er best veel en ze hebben allemaal een super front met een klein (en mooi) koppie.
Over het algemeen waren ze allemaal flink aan de maat. Het afstammelingen rapport was super.
Of ze kunnen springen dat moet de toekomst nog uitwijzen, volgens mij zijn z`n oudste nakomelingen nu twee.
Ik heb zelf ook twee nakomelingen van Sydney. Ze zijn beide bruin. Hebben veel uitstraling en zijn ook goed aan de maat. Ze kunnen allebei zeer goed lopen. (ze zijn ook bedoelt voor de dressuur Knipoog ) Ik heb ze vanaf veulentje en ze beschikken beide over een zeer goed karakter.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 19:48

Omdat het praktischer zou zijn voor het papier een dressuurder te nemen, ben ik aan het snuffelen naar dressuurhengsten, waarvan bekend is dat zij ook goede springers voortbrengen.

Tips?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:01

Ik denk dat je dan beter bij de allrounders kunt blijven. Uit dressuurhengsten komen meestal dressuurpaarden uit die niet op het springen verbeteren. Andersom wil nog wel eens voorkomen.
Metall geeft springers en dressuurpaarden, maar eerlijk gezegd heb ik er alleen nog dressuurders van gezien. Wil niet zeggen dat sommige paarden niet uitgebracht zullen worden in het springen, maar of ze ook techniek,vermogen e.d. verbeteren betwijfel ik.