Zweefmomenten - welk hengst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Zweefmomenten - welk hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:47

Eleonoor schreef:
Verder de vraag, is dat positief? Zelf zou ik niet meer een paard snel kopen met een uitgesproken zweefdraf. Lijkt leuk, uitgestrekte gangen altijd voldoende, maar verzamelen, poeh, dat is echt heeeeeel moeilijk.

Op de vraag of zoiets positief is heb ik even geen antwoord.
Dergelijke paarden lopen in de praktijk vaak wél veel punten.......... en daar draait het wel om (en dan kun je wel zeggen dat de jury het niet goed doet, maar daar heb je in de praktijk wél mee te maken..... Ja)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:54

Nou, ik weet het ook nog niet zo. Wel is zo dat deze paarden zeer gevoelig zijn voor blessures en daarom wilde ik het niet meer. Zelf hou ik er niet van, omdat het vaak paarden zijn die op het leuke zweefdrafje leuke punten rijden, terwijl er niet 'gereden' wordt in de proef.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:14

Gribaldi! Heb er zelf ook één. Ik vind het doorzitten verschrikkelijk moeilijk, maar dat kan ook aan mij liggen Knipoog

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:29

Belisar geeft goede zweefdraf, maar is idd erg moeilijk uit te zitte Haha! En belisar geeft vaak een niet al te simpel karakter door....

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:19

Nou, ik heb twee balzflug merries staan die bij erg goed kunnen lopen. Vooral de balzflug x pretendent x matador merrie kan echt zweven en houd daarbij haar voorbenen haast even vast in de lucht, kan makkelijk schakkelen en toch goed ddortreden achter. Echt een merrie met super zweefgangen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:54

ja dat moet je hebben,mij belisar heeft ook een super zweefdraf maar idd zowat niet te sluiten en traag achter..