rastoelating bij tinkerstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: rastoelating bij tinkerstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 07:53

Cayusejuhh schreef:
Irish tinker stable is van het ICS>> boris is van het NSVT! maar wie je nu gemaild heb is nu nog onduidelijk

Henk jansen. is ook van ICS.

Dus ik denk dat je die mensen heb gesproken. Boris is van het stamboek! dat zijn 2 verschillende dingen Haha!

nee boris is mijn paard!! Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:53

Mariska_28 schreef:
Cayusejuhh schreef:
Irish tinker stable is van het ICS>> boris is van het NSVT! maar wie je nu gemaild heb is nu nog onduidelijk

Henk jansen. is ook van ICS.

Dus ik denk dat je die mensen heb gesproken. Boris is van het stamboek! dat zijn 2 verschillende dingen Haha!

Was zeker nog te vroeg Nadine.. Haha! Met Boris bedoeld ze haar eigen paard(je) Tong uitsteken

Bloos jee idd.. wahahahahhahahah

ik dacht ik snap er niks meer van! ( dat is zwangerschapsdementie Cool ) hihihi nu snap ik het.
Ik denk dat ik voortaan niet meer reageer want ik ben zo verstrooid als wat.. pffffffffff Gestoord Nagelbijten / Gniffelen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 08:44

Was zeker nog te vroeg Nadine.. Haha! Met Boris bedoeld ze haar eigen paard(je) Tong uitsteken
[/quote]
Bloos jee idd.. wahahahahhahahah

ik dacht ik snap er niks meer van! ( dat is zwangerschapsdementie Cool ) hihihi nu snap ik het.
Ik denk dat ik voortaan niet meer reageer want ik ben zo verstrooid als wat.. pffffffffff Gestoord Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

haha het maakt niet uit hoor. volgens mij was t ene miranda waarvan ik ook een mail terug had gekregen.[/quote]

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:09

ik vind het een goed gelukte kruising maar hij heeft qua niet veel van een tinker. het hoofd is typisch fries en het lichaam lijkt ook behoorlijk op een moderne fries (lang) alleen het behang is wat anders. de gangen ook fries zo te zien?

och laat ik het zo zeggen, er komt meer fries dan tinker uit Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:08

Ik vind er ook weinig Tinker aan, meer Fries dan Clydesdale ook.

En die quote uit het Tinkerboek klopt wel enigzins hoor. Wat stef zei over die welshcob metr ramshoofden slaat dan weer als een tang op een varken. ZIJ kent enkele Tinkers met ramshoofden en gaat er dan vanuit dat alle Tinkers een ramshoofd heeft. Ramshoofd is toegestaan en komt veel voor ja, maar men ziet liever een luxer hoofdje naar het schijnt. (Alhoewel dat nog wat tegenstrijdig is in de praktijk)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:34

en het leuke is dat je álle soorten hoofden ziet bij de tinker, van pony, tot chique, tot lomp en rams... Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:38

snowdon schreef:
I ZIJ kent enkele Tinkers met ramshoofden en gaat er dan vanuit dat alle Tinkers een ramshoofd heeft

Goh, das best makkelijk iemand die weet wat je denkt.... Die weet waar je vanuit gaat.
Kan je me misschien even laten zien WAAR ik zeg dat alle tinkers een ramshoofd hebben?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:10

Hmmz sorry, nu ik mijn reactie teruglees, staat het er wat verkeerd en onvriendelijk Bloos Ik had te snel gelezen en gereageerd.

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat als veel Tinkers die jij wellicht kent een ramshoofd hebben, dat dat nog niet wilt zeggen dat dat als pluspunt van een tinker(hoofd) gezien wordt of dat dat een echt kenmerk is. Men ziet graag een wat luxer hoofd, bijvoorbeeld zoals als bij de welshcob (en denk aan de "Tinker-stertwentermerrie" Maddox Nuage van Esme_27) en als je dan dus voornamelijk ramshoofden ziet, betekent dat meer dat er exterieurmatig (in dit geval gaat het enkel over het hoofd dan, maar is ook exterieur) veel Tinkers niet "correct volgens stamboeknormen" zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:13

Die van mij heeft ook een ietwat ramshoofd, maar dat word toch door veel mensen mooi gevonden bij hem Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:13

sandr0 schreef:
ja en daar word ik dus niet echt veel wijzer. die vrouw die ik mailde zei alleen dat ze t een mooi paard vond en dat ik m dan maar moest laten keuren Pling

Ja, alleen een jury kan bepalen of het een Tinker of Irish Cob is, bestuursleden van een vereniging of stichting kunnen dat niet, dus veel keus op een ander antwoord had diegene denk ik ook niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:23

Als ik op www.foto4u.nl kijk naar de foto's van houten, zie ik veel grove hoofden (waarmee ik niet zeg dat dat lelijk is o.i.d.) Het kan zijn dat de brede blessen vertekenen, maar ik zie in de meeste hoofden niet veel welsh cob, maar meer idd de grovere trekpaard hoofden, en dat geeft niet, want het past gewoon bij het ras.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:41

persoonlijk vind ik het best jammer dat die hele fijne welshhoofdjes erin gefokt worden, ik zeg persoonlijk he, ieder zijn eigen smaak Haha!
ik zie liever een wat grover hoofd, niet te lang maar mag wel breed zijn en iets ramsachtig, als ik een welshtypje wil koop ik wel een bonte welsh.
tinkers zijn nu eenmaal trekpaarden en behoren koudbloedig te zijn, je ziet het ook bij de hafjes en friezen dat er steeds luxer en fijner gefokt word, vind ik gewoon doodzonde van deze rassen Verdrietig

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:50

Volgens mij worden ze op een ramshoofd niet afgestraft.
Gijs heeft toch ook geen klein koppie.
Afbeelding

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:51

snowdon schreef:
sandr0 schreef:
ja en daar word ik dus niet echt veel wijzer. die vrouw die ik mailde zei alleen dat ze t een mooi paard vond en dat ik m dan maar moest laten keuren Pling

Ja, alleen een jury kan bepalen of het een Tinker of Irish Cob is, bestuursleden van een vereniging of stichting kunnen dat niet, dus veel keus op een ander antwoord had diegene denk ik ook niet.

nee dat is ook wel zo maar iets uitgebreidere info was wel welkom geweest. Maar hij is zoals ie is en voor mij is boris mijn perfecte droompaard ras of geen ras Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:55

Hij is ook te groot. Tinkers gaan maar tot 1.70m, maar daar was je al achter. Blijft wel een mooi paard en voor jou de liefste. Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:58

Bonte schreef:
Hij is ook te groot. Tinkers gaan maar tot 1.70m, maar daar was je al achter. Blijft wel een mooi paard en voor jou de liefste. Knipoog

ja daar was ik inderdaad ( een beetje laat Haha! ) achter. Enne dank je wel voor het compliment en ja voor mij blijft ie mijn droompaard Bloos

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:28

Ik zeg ook niet dat je afgestraft word op een ramshoofd, maar ik gaf aan dat ik het best wel mooi vind Bloos

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:05

Jaaaaa, jouw poepie heeft een lief hoofie en hele lieve oortjes Haha!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:32

Tinkermuts schreef:
persoonlijk vind ik het best jammer dat die hele fijne welshhoofdjes erin gefokt worden, ik zeg persoonlijk he, ieder zijn eigen smaak Haha!
ik zie liever een wat grover hoofd, niet te lang maar mag wel breed zijn en iets ramsachtig, als ik een welshtypje wil koop ik wel een bonte welsh.
tinkers zijn nu eenmaal trekpaarden en behoren koudbloedig te zijn, je ziet het ook bij de hafjes en friezen dat er steeds luxer en fijner gefokt word, vind ik gewoon doodzonde van deze rassen Verdrietig

Niets meer aan toe te voegen, ben het helemaal mee eens! Haha!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:05

jacqie70 schreef:
Tinkermuts schreef:

Ja maar Dames wij vinden die zware, korte, dikbil types mooi, met veel manen en sokken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:16

en met die vele manen maakt het toch niet uit hoe het hoofd eruit ziet, want dat zie je toch niet Knipoog

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:16

Tinkermuts, volgens mij is bont niet toegestaan bij Welshjes.......Tong uitsteken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:21

Jean zei:
jacqie70 schreef:
Tinkermuts schreef:

Ja maar Dames wij vinden die zware, korte, dikbil types mooi, met veel manen en sokken.

-------------------

Ik ben het met jullie alledrie meer dan eens!
Ik vind dit op dit moment het mooiste rastypische hoofd dat ik ken. Mooi zware kaak, kleine oortjes, hoofd goed van lengte en recht, met een mooie abrupte stop erop:
Afbeelding

Niks geen welsh hoofdjes erop.. bah

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:30

Hihi, geweldig Haha!

Ik deel jullie mening gedeeltelijk... Maar kan me de stamboekrichtlijnen ook goed inbeelden. Mijn Tinker heeft een recht profiel op een groot hoofd en dat vind ik nog wel eens jammer, van mij mag het best wat sjieker. Maar aan de andere kant, dit past bij hem Haha!

Een ramshoofd vind ik echter absoluut niet lelijk! Maar het moet bij het paard passen en bij de aftekening... (Bijv. Baily die eerst van jilleroo op Bokt was, daarbij vond ik het geweldig!)

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:50

Allereerst wil ik zeggen : wat heb je een prachtig paard.
en het maakt niks uit of hij ergens ingescheven staat toch??
Die van mij staat nog steeds in het veulen Stamboek, en misschien zal dat altijd wel zo blijven Haha!
om door te gaan op de type tinkers, valt mijn oog het liefst op de Vanner (om het even een naam te geven), ik kan soms op keuringen niet goed volgen hoe ze soms aan een paard het type toekennen.
het valt ook op dat bij sommige tinkers waarvan de ouders veel behang en sokken hebben het totaal niet terug te vinden is in het veulen wat er uit komt.
die van mij Heeft dus weinig behang en sokken, maar Pa en ma Hebben dat wel.hij is natuurlijk nog maar 3.
in ieder geval heel veel geluk met Boris.