holly schreef:Pipo schreef:Als die register B is dan vermoed ik dat je gewoon niet naar de keuring kan...
Dus jij kan ook niet zeggen of RD en Reg B merrie, Reg A of B maakt?
RD geeft op een kwpn merrie een reg. A
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
holly schreef:Pipo schreef:Als die register B is dan vermoed ik dat je gewoon niet naar de keuring kan...
Dus jij kan ook niet zeggen of RD en Reg B merrie, Reg A of B maakt?
sarabande schreef:Dus MissHIS zoek het even uit want het wordt verwarrend zeker als de helft maar gelezen wordt
holly schreef:De moeder is KWPN maar Reg B.
Zover ik het nu volg, zou het dan toch Reg A moeten zijn ipv Reg B?

Missouri schreef:
Reg B betekent namelijk de verplichting van het KWPN om het paard een registratieplaats te geven, maar ze willen het dier niet tussen hun fokdieren hebben.
Sammie schreef:Ik weet niet van welk jaar het paard is, misschien dat ze is geboren voordat het stamboek erkend was.
Nicole288 schreef:Da's dan ook krom, want volgens het schema op de site vh kwpn kun je vervolgens uit je Reg B merrie weer gewoon een veulenboek veulen fokken als je met een kwpn ggk hengst dekt.
Nicole288 schreef:Da's dan ook krom, want volgens het schema op de site vh kwpn kun je vervolgens uit je Reg B merrie weer gewoon een veulenboek veulen fokken als je met een kwpn ggk hengst dekt.

) en daar zou ik dus gewoon een vb veulen uit kunnen fokken, mits ik een KWPN-er gebruik (wat ik niet ga doen
).
Citaat:Maar stel ik laat de Haf van de buren dekken met Ferro. Dan krijg ik een Reg B papier bij mijn veulen. Dat veulen is toevallig een merrie en die laat ik weer dekken met United. Het mag niet, maar dan gaan ze heeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk doen over het papier wat ik dan ga krijgen. Want ik zou dan een VB papier moeten krijgen. Maar zoiets willen ze niet tussen de fokdieren inschrijven.
" niet. Ook al laat je hem door Ferro dekken het veulen zal niet geregistreerd kunnen worden bij het KWPN. Ook niet in het B register
Missouri schreef:Alleen een reg B merrie en een GOEDGEKEURDE KWPN (dus geen ERKENDE) hengst geven een reg A produkt.
Het staat misschien zo mooi op de site, maar als ik mijn ex-reg B-er met Royal Dance zou dekken terwijl er nog een B aan d'r kont hing, kreeg ik glashard een reg B papier erbij.
silloouuhh schreef:Heel leuk bedacht missouri maar dit gaat niet helemaal op. Het fokdoel voor haflingers is niet overeenkomstig met het fokdoel van het KWPN. Het KWPN registreert alleen paarden van andere (niet erkende) stamboeken die een overeenkomstig fokdoel hebben als het KWPN. Voor haflingers geld dit "helaas" niet. Ook al laat je hem door Ferro dekken het veulen zal niet geregistreerd kunnen worden bij het KWPN. Ook niet in het B register
Missouri schreef:Kleine toevoeging;
In dat mooie registratieschemaatje staat dat ik uit een reg B / erkend stamboek merrie met een erkende (dus niet goedgekeurde) hengst een reg A papier zou moeten krijgen...
Is dat een foutje, of sturen die homo's daar voor de lol reg B papieren op voor zo'n produkt? Dit is namelijk meer regel dan iets anders heb ik de laatste tijd gemerkt met al die kennissen die hun Duitse merries met duitse hengsten dekken en dan naar het KWPN komen voor een papiertje...
Pipo schreef:[
Je kan het veel makkelijker doen. Proberen je merrie in het Oldenburgstamboek te krijgen, dat lukt meestal wel vooral als je er een veulen bij hebt van een Duitse hengst.
Wat maakt het uit of je er kwpnpapier bij hebt, of Oldenburg.
Volgens mij maakt het geen zak uit.
Pipo schreef:Wat maakt het uit of je er kwpnpapier bij hebt, of Oldenburg. Volgens mij maakt het geen zak uit.

Missouri schreef:[
Mij iig niet. Als ik de afstamming maar weet, en ik geef er geen ruk om of dat nou op een Duits of een Hollandaise-paier geschreven staat
Ik ben niet zo patriottistisch aangelegd en krijg steeds meer bewondering voor die Duitsers. Zo slecht doen ze het namelijk niet
[/quote]
Sammie schreef:Is het trouwens niet zodat als je eenmaal een Oldenburgs papier heb dat je de merrie kan overhevelen naar het reg. A bij het kwpn? Omdat dat stamboek erkent is?