Hengstenshow bij de Ritta Hoeve?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

svans

Re: Hengstenshow bij de Ritta Hoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 13:21

Echt niemand Mistral gezien?? Huilen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:23

Nee die was als eerste en ik kwam pas tijdens Kasparov binnen...

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:47

MissHIS schreef:
Ik vond het Lennard x Narcos II veulen de beste. Maar die komt ook uit een hele goede Franse merrie en stam.

Samba Hit II viel mij wat tegen. Evenals Royal Misselijk Dance.

Opvallende hengsten vond ik Casco (voor de verandering Haha! ) en Casantos. Maar ik heb ook niet alles gezien, het was veel te gezellig bij de bar haha!

Zuiperd!!! Haha!

Ik was er ook en idd Casco en Casantos vielen erg op Lachen
Na Gentlemen zijn wij weer weg gegaan, dus Samba Hit II heb ik niet gezien.
Ik heb nog wel geprobeert om fotos te maken, maar dat ging dus niet helemaal goed (lees: ze zijn allemaal mislukt) Clown

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:41

Hoe was Universeel?

jetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:43

Hey, dus casantos liet zich wel goed zien? werden er ook nog nakomelingen van hem getoond? Hoe waren die?
Helaas kon ik gister zelf niet aanwezig zijn!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:55

Casantos sprong inderdaad best fijn onder gelegenheidsruiter Jur Vrieling. Er werden geen veulens getoond van hem.

Universeel lijkt me een fijne hengst (goed karakter) en kan ook fijn bewegen met veel buiging in de gewrichten. Vind wel dat hij wat mist op gebied van front en afstamming, maar hij heeft ook duidelijke pluspunten. Ben overigens wel benieuwd of ze er voor kiezen om er een professionele ruiter/amazone op te zetten. (Niets ten nadele van Josien...).

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:54

Nou dan toch maar een aantal foto's. Waarschuwing vooraf: de kwaliteit is niet echt alles. Het spijt me, maar kan er niks aan doen.

Afbeelding
Geen idee welke hengst dit is. Sorry..

Afbeelding
Kaparov niet met zijn vaste ruiter, maar wat een superbrave hengst iderdaad!!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:55

Zijn er nog meer hengsten waarvan ik foto's moet plaatsen. Heb niet alles helaas, wij zijn na Casco weggegaan. Dus geen Samba Hit.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:00

haha ja bedankt,maar die kende ik al Haha!

0ojannekeo0 schreef:
paulanda schreef:
graag foto's van samba hit II Clown

www.deijzerenman.com

en dan kijken bij hengsten Knipoog

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:12

Wil je nog foto's plaatsen van Haarlem en Lennard?
Hoe waren deze hengsten gisteravond?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Sorry maar 1 van Lennard, de rest is zwaar mislukt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:42

is er toevallig ook een nakomeling van lennard geweest: Vos 2 jaar
het is een lennart x concorde

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:58

Was Leeroy er ook?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:00

Ja Leeroy was er ook, incl. veulens.

Voor zover ik weet werd er geen 2-jarige Lennard getoond. Wel twee 5-jarigen onder het zadel en veulens.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:05

Leeroy ook onder het zadel? Hoe zag het eruit?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:20

Leeroy:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas geen foto's onder het zadel..

svans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:15

Als die eerste foto gemaakt is van de eerste hengst die avond is het Mistral.
Als je er nog meer hebt... Vingers aflikken
Iedere foto is welkom!
En voor de laatste keer, is er echt niemand die iets van Mistral heeft gezien???

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:40

Ben niet naar de show geweest, maar heb wel een foto van Mistral..

Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:51

Dan moet dit 'm ook zijn

Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:54

HIer mijn verslagje wat ik eerder op fokt ook heb geplaatst:
Speciaal voor degene die zich afvroeg of Leeroy ook onder het zadel werd getoond:

[naam verwijderd] schreef:
Ik heb RD en Kasparow gezien in de showbaan en losrijhal, en Leeroy en Casantos en nog wat anderen alleen in de losrijhal.

RD is een snoepje, wat een braaf dier. Misschien niet altijd even krachtig van achteren (daarom vooral gebruiken bij merries die beresterk zijn achter), maar wat een fijn rijpaard. Lekker koel, los, vriendelijk in de mond en meewerkend in het o zo mooie koppie. Ik ben heel blij met mijn Vagebontje, hij lijkt ook sterk op zijn vader. RD zag eruit als een feestje om op te mogen rijden.

Kasparow werd wederom spring-show-achtig voorgesteld. Helaas niet zo vriendelijke gereden als in Ermelo afgelopen januari, maar het dier is dik okee. Jammer dat hij zo matig bekend is in het noorden. Hij heeft zeer smalle voeten (wat wil je met Trakhenerbloed waaruit ook Gribaldi en Balzflug kwamen), maar zo'n deftig mooi hoofd, en hij is zo lekker veelzijdig in het gebruik. Plezierig beest, helemaal niet naar in het losrijden enzo.

Leeroy is een echt MOOIE hengst, die heel wat meer in zijn mars heeft dan er werd getoond. Gutogut wat werd hij BELABBERD SLECHT GEREDEN door die gestresste blonde amazone. Het schijnt dat ze voor Stal Laarakkers rijdt, maar tjonge jonge hoor, het was ECHT GEEN RECLAME. Was dat mijn rijstal, pakte ik haar die promotiejas af. Die dame heeft meer talent voor windsurfen - staan en hangen was al ze deed. Het pleit voor het paard dat hij dat pikte en ook nog enigszins fatsoenlijk kon bewegen. De hengst zelf was overigens zeker niet zo braaf als RD of Kasparow.

Tja, nou, de rest kon me eigenlijk niet zo boeien. ik ben nog even langs de veulentjes geweest om te aaien, en de jonge hengst met als vader Gentleman heb ik ook bekeken op stal - drukke vos maar oei oei oei wat een plaatje.

Gelukkig heb ik geen gratis dekking gewonnen Haha!

Overigens voor MissHIS en haar mening over Royal Dance: die hengst kan karakter en lengte in hals toevoegen aan een merrie. Hij moet het idd niet hebben van een krachtige beweging, maar kwa mentaliteit en dus halsaanzet en lengte, kan zo'n hengst nou juist heel wat toevoegen aan die gestopte merries die het kwpn in het bestand heeft. Ik hoor heel veel gebruikers van RD-nafok over hoe het plezier dat ze elke dag weer hebben om met hun paarden te werken, gewoon omdat ze zo fijn zijn. En nog mooi ook.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:24

Even off topic: Dees rij jij bij Bergveen?????

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:31

Dees schreef:
Overigens voor MissHIS en haar mening over Royal Dance: die hengst kan karakter en lengte in hals toevoegen aan een merrie. Hij moet het idd niet hebben van een krachtige beweging, maar kwa mentaliteit en dus halsaanzet en lengte, kan zo'n hengst nou juist heel wat toevoegen aan die gestopte merries die het kwpn in het bestand heeft. Ik hoor heel veel gebruikers van RD-nafok over hoe het plezier dat ze elke dag weer hebben om met hun paarden te werken, gewoon omdat ze zo fijn zijn. En nog mooi ook.

Ieder zijn mening maar ik krijg echt kippevel van ellende als die hengst in de baan is met zijn lange rug en bewegingen zo slap als een dweil. Ik geloof best dat het een braaf dier is, en dat hij dat ook doorfokt, maar dat weegt bij mij niet op tegen de nadelen (welke ik overigens ook al meermalen heb gezien bij zijn nakomelingen). Traag, slap en lang.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:15

@ Marije: Bergveen zegt mij helemaal niets Haha! Momenteel rijd ik trouwens nergens, zit even zonder volwassen rijpaard.

MissHIS schreef:
Ieder zijn mening maar ik krijg echt kippevel van ellende als die hengst in de baan is met zijn lange rug en bewegingen zo slap als een dweil. Ik geloof best dat het een braaf dier is, en dat hij dat ook doorfokt, maar dat weegt bij mij niet op tegen de nadelen (welke ik overigens ook al meermalen heb gezien bij zijn nakomelingen). Traag, slap en lang.

Wij hebben duidelijk een visie-verschil Haha!
Algemeen vind ik het kwpn te weinig aandacht hebben voor halslengte en dracht, en veel te weinig op karakter. Bij de juiste merrie voegt RD absoluut wat toe aan het kwpn-merriebestand.
De kracht van het achterbeengebruik moet bij RD wel bij de merrie wegkomen. Tja, en dus zet je geen RD op een Grib e.d.
Als jij traag, slap en lang ziet, zie je in feite een niet correct doordacht gefokt paard. Ik heb ze zo nog niet gezien, maar wij kijken niet op dezelfde plaatsen Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:21

Dees schreef:
Wij hebben duidelijk een visie-verschil Haha!
Algemeen vind ik het kwpn te weinig aandacht hebben voor halslengte en dracht, en veel te weinig op karakter. Bij de juiste merrie voegt RD absoluut wat toe aan het kwpn-merriebestand.
De kracht van het achterbeengebruik moet bij RD wel bij de merrie wegkomen. Tja, en dus zet je geen RD op een Grib e.d.
Als jij traag, slap en lang ziet, zie je in feite een niet correct doordacht gefokt paard. Ik heb ze zo nog niet gezien, maar wij kijken niet op dezelfde plaatsen Knipoog
´

Achterbeengebruik en kracht, afdruk in beweging vind ik heel belangrijk. Daarom ben ik geen fan van hengsten zoals Gribaldi of Royal Dance. Tuurlijk komen er van beide hengsten wel eens goede, maar dan komen bovengenoemde punten van de moeder. Heb ook wel wat aansprekende RD´s gezien hoor, vind ook dat de hengst uniform fokt qua type.
Maar de hengst zelf bezorgt mij de bibbers, werkelijk afschuwelijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:26

MissHIS schreef:
Maar de hengst zelf bezorgt mij de bibbers, werkelijk afschuwelijk.

Als je denkt met een hengst die je werkelijk prachtig vind, koop je nog steeds een rietje en niet de hengst zelf. Je moet dan ook niet kijken of je de hengst zelf mooi vind, maar of hij iets wenselijks kan toevoegen aan je merrie. Het is wel fijn als je de hengst zelf ook kunt aanzien...

Maar in geval van RD kan jij beter de andere kant opkijken: hij vereft zijn type en uitstraling duidelijk. Afgelopen donderdag heb ik mijn eigen paard een slagje donkerder gezien. Waarbij mijn eigen paard wel krachtiger beweegt van achter uit. RD past zeer goed bij de merrielijn waaruit ook mijn RD-zoon komt.