Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MissHIS schreef:Ik vond het Lennard x Narcos II veulen de beste. Maar die komt ook uit een hele goede Franse merrie en stam.
Samba Hit II viel mij wat tegen. Evenals RoyalDance.
Opvallende hengsten vond ik Casco (voor de verandering) en Casantos. Maar ik heb ook niet alles gezien, het was veel te gezellig bij de bar haha!

0ojannekeo0 schreef:

[naam verwijderd] schreef:Ik heb RD en Kasparow gezien in de showbaan en losrijhal, en Leeroy en Casantos en nog wat anderen alleen in de losrijhal.
RD is een snoepje, wat een braaf dier. Misschien niet altijd even krachtig van achteren (daarom vooral gebruiken bij merries die beresterk zijn achter), maar wat een fijn rijpaard. Lekker koel, los, vriendelijk in de mond en meewerkend in het o zo mooie koppie. Ik ben heel blij met mijn Vagebontje, hij lijkt ook sterk op zijn vader. RD zag eruit als een feestje om op te mogen rijden.
Kasparow werd wederom spring-show-achtig voorgesteld. Helaas niet zo vriendelijke gereden als in Ermelo afgelopen januari, maar het dier is dik okee. Jammer dat hij zo matig bekend is in het noorden. Hij heeft zeer smalle voeten (wat wil je met Trakhenerbloed waaruit ook Gribaldi en Balzflug kwamen), maar zo'n deftig mooi hoofd, en hij is zo lekker veelzijdig in het gebruik. Plezierig beest, helemaal niet naar in het losrijden enzo.
Leeroy is een echt MOOIE hengst, die heel wat meer in zijn mars heeft dan er werd getoond. Gutogut wat werd hij BELABBERD SLECHT GEREDEN door die gestresste blonde amazone. Het schijnt dat ze voor Stal Laarakkers rijdt, maar tjonge jonge hoor, het was ECHT GEEN RECLAME. Was dat mijn rijstal, pakte ik haar die promotiejas af. Die dame heeft meer talent voor windsurfen - staan en hangen was al ze deed. Het pleit voor het paard dat hij dat pikte en ook nog enigszins fatsoenlijk kon bewegen. De hengst zelf was overigens zeker niet zo braaf als RD of Kasparow.
Tja, nou, de rest kon me eigenlijk niet zo boeien. ik ben nog even langs de veulentjes geweest om te aaien, en de jonge hengst met als vader Gentleman heb ik ook bekeken op stal - drukke vos maar oei oei oei wat een plaatje.
Gelukkig heb ik geen gratis dekking gewonnen
Dees schreef:Overigens voor MissHIS en haar mening over Royal Dance: die hengst kan karakter en lengte in hals toevoegen aan een merrie. Hij moet het idd niet hebben van een krachtige beweging, maar kwa mentaliteit en dus halsaanzet en lengte, kan zo'n hengst nou juist heel wat toevoegen aan die gestopte merries die het kwpn in het bestand heeft. Ik hoor heel veel gebruikers van RD-nafok over hoe het plezier dat ze elke dag weer hebben om met hun paarden te werken, gewoon omdat ze zo fijn zijn. En nog mooi ook.
Momenteel rijd ik trouwens nergens, zit even zonder volwassen rijpaard.MissHIS schreef:Ieder zijn mening maar ik krijg echt kippevel van ellende als die hengst in de baan is met zijn lange rug en bewegingen zo slap als een dweil. Ik geloof best dat het een braaf dier is, en dat hij dat ook doorfokt, maar dat weegt bij mij niet op tegen de nadelen (welke ik overigens ook al meermalen heb gezien bij zijn nakomelingen). Traag, slap en lang.

Dees schreef:´Wij hebben duidelijk een visie-verschil
Algemeen vind ik het kwpn te weinig aandacht hebben voor halslengte en dracht, en veel te weinig op karakter. Bij de juiste merrie voegt RD absoluut wat toe aan het kwpn-merriebestand.
De kracht van het achterbeengebruik moet bij RD wel bij de merrie wegkomen. Tja, en dus zet je geen RD op een Grib e.d.
Als jij traag, slap en lang ziet, zie je in feite een niet correct doordacht gefokt paard. Ik heb ze zo nog niet gezien, maar wij kijken niet op dezelfde plaatsen
MissHIS schreef:Maar de hengst zelf bezorgt mij de bibbers, werkelijk afschuwelijk.