Rex Magna en L'espoir.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

visca

Re: Rex Magna en L'espoir.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:59

Jooske schreef:
Ik weet niet of het aan Rex Magna ligt, maar de mijne is ook een draak buiten! En ook een ontzettende klever, echt zwaar irritant. De mijne heeft ook nog eens cross gelopen dus heeft altijd geleerd buiten hard te gaan! Een pretje is dat dus niet Tong uitsteken Ik heb nog nooit met haar gewoon gezellig een rustig buitenritje kunnen maken Huilen

Noon: bij het forum met forum problemen staat dit allemaal uitgelegd, succes!

Mijn Rex Magna was super braaf buiten. Je kon zo alleen met haar naar buiten ze had dan alleen een probleem met stil staan. Is soms lastig als je een weg over moet steken Haha! . Verder was ze thuis in de bak af en toe wel eens vervellend maar dan had mevrouw geen zin om te werken dus dan stopte we er maar mee en de volgende dag ging ze dan weer vrolijk aan het werk. Op wedstrijden was het ook een super paard ze ging gewoon voor je door het vuur.

Zijn die van jullie ook in het begin diesels mijn merrie moest altijd even warm draaien en dan was ze niet meer te stoppen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:54

bekend Haha!
was zo 15 min aan t losstappen voor ze echt een beetje in bweging kwam.

druk buitn was ze trouwens niet, naar buiten durfde we dr wel kinderen op te zetten, zo braaf, maar in de bak Vork

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 11:32

Dat heb ik ook wel met mijn paard inderdaad, losrijden is voor haar heel belangrijk en daarna loopt ze (meestal) als een trein Haha! . Alleen buiten is het jammer!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 11:35

Noon wat heb je trouwens een prachtige merrie!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:50

bedankt, Jooske! ben ook erug trots op mijn merrietje Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:51

Op mijn paard kan ik bij wijze van spreken opstappen en wegrijden. Laat hem altijd paar rondjes lekker los stappen en dan lekker losjes aandraven en dan kan ik hem vrij snel al helemaal oppakken hoor. Hij wordt juist wat moeilijker als die wat warmer gereden wordt dan wordt die vaak wat feller op been en dat kan nog weleens spurtreacties veroorzaken bij schakelen... Haha!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:00

Noon: Wat rijd je nu met je merrie?
Dan heb jij meer geluk dan ik Hermesdeux, Jessie wordt altijd pas echt lekker los na ongeveer 20 minuten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:43

Mijn vorige paard was een Rex Magna X Zaire. Ze was in principe goed voor mij. Maar iedereen was bang om r op te stappen. Ik voelde t redelijk aan als ik me voet in de beugel stak, en wist t dan nog wel te voorkomen. Maar ik denk dat iedereen die er op gereden heeft er ook wel naast gelegen heeft. Wat kon dat beest bokken!!! Buiten was ze super braaf! (in principe was ze altijd wel braaf, als je er maar eenmaal op zat!!)
Foto is van een paar jaar terug.

Afbeelding

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:19

Jooske: op dit moment is ze drachtig van Special D en moet ze nog 3 weken. alhoewel ik denk dat het wel wat langer kan duren Bloos verder wou ik haar dit jaar weer starten als het veulen bij haar weg is en dan nog zo'n 2 punten in de L1 rijden en over naar de L2. verder spring ik niet meer met haar i.v.m. bepaalde omstandigheden, wel jammer want dat doe ik het liefst. ze heeft 10 jaar geleden Z1 dressuur gelopen en 9 jaar terug was ze Z springen startgerechtigd. Afbeelding

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:45

Needje schreef:
Mijn vorige paard was een Rex Magna X Zaire. Ze was in principe goed voor mij. Maar iedereen was bang om r op te stappen. Ik voelde t redelijk aan als ik me voet in de beugel stak, en wist t dan nog wel te voorkomen. Maar ik denk dat iedereen die er op gereden heeft er ook wel naast gelegen heeft. Wat kon dat beest bokken!!! Buiten was ze super braaf! (in principe was ze altijd wel braaf, als je er maar eenmaal op zat!!)
Foto is van een paar jaar terug.

Afbeelding

Wat lijkt jouw vorige paard op mijn vorige merrie qua uitelijk dan.
Toch hebben ze allemaal wel wat weg van elkaar Haha!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:30

Noon, Special D dat beloofd wat Knipoog . Ben erg benieuwd naar de foto's van je veulen (als het geboren is natuurlijk Tong uitsteken ).
Jammer dat je niet kan meer kan springen, ik heb er jammer genoeg ook geen gelegenheid voor bij mij op stal. Eeuwig zonde want Jessie springt huizenhoog Haha! .
Maar dressuur is ook leuk en dat gaat bij jou ook goed zo te horen Haha!.

Needje, je paard lijkt echt veel op die van mij Lachen Alleen zij is nu geschoren dus is wat grijzer Tong uitsteken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:53

Ja ze lijken best op elkaar! Mijne is voorheen M geweest...kan hem alleen nooit volgen en als ik twijfel is hij zo bezorgd om te stoppen Clown , heel netjes, dat voorkomt balken maar verminderd het vertrouwen... Bloos Haha!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:34

Hey Jooske, jahaa er is nog hoop haha Knipoog inderdaar jammer van het springen, ze kan het super maar is alles behalve voorzichtig. en dat is niet bepaald veilig Verdrietig maarjah, wat rijdt jij dan met jouw paard? zal er trouwens foto's opzetten als het veulen er is *o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:31

Noon schreef:
Hey Jooske, jahaa er is nog hoop haha Knipoog inderdaar jammer van het springen, ze kan het super maar is alles behalve voorzichtig. en dat is niet bepaald veilig Verdrietig maarjah, wat rijdt jij dan met jouw paard? zal er trouwens foto's opzetten als het veulen er is *o/*

Ja dat is leuk! Zet de fotos ermaar op!

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:31

Mijn paardje is een kleinzoon van rexmagna Hij heeft ook een zusje en die lijkt als 2 druppels water op hem...

hier een paar foto's Ja

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier even samen met zijn zusje:
Afbeelding

Dit zijn dus kleinkinderen van rexmagna Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:47

Gave deken Knipoog . Je kunt wel iets van blik uit de ogen opmaken...!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:44

Needje, je paard lijkt echt veel op die van mij Lachen Alleen zij is nu geschoren dus is wat grijzer Tong uitsteken[/quote]

Die van mij was als ze geschoren was ook grijzig. Dit was in de zomer, dan was ze vrij licht. In de winter (met r normale vacht) was ze zwart, met een bruin neusje.

Wat ik altijd hoorde van Rex magna's was dat ze heel gemeen kunnen bokken, en vaak singelnijd hebben. En dat ze hun hooi soppen in water. En dat ze vrij lastig zijn. Dat je ze echt voor je moet winnen.

REX MAGNA XX
XX 74.0006BB
hengst 1974 zwart 1.70m
ggk: KWPN
1995 overleden.

Rex Magna heeft een timeform van 129 en hij heeft een indrukwekkende baancarriere achter de rug. Als 2-, 3- en 4-jarige kwam hij in tal van Gr I en Gr II rennen als eerste over de eindstreep, waaronder de Royal Oak. De totale winsom van de in Frankrijk gefokte Rex Magna bedraagt FF 641.159.

Rex Magna heeft van 1979 t/m 1987 in Frankrijk ter dekking gestaan. Zijn produkten wonnen in totaal ruim FF 16.000.000. Belangrijke winnaars zijn o.a. Her Highness (Gr I winnares) en Jane Royal. Rex Magna kwam in 1988 ter dekking in Nederland en werd beschikbaar gesteld voor de volbloed- en KWPN-halfbloedfokkerij. In 1989 toonde de hengst een indrukwekkende eerste collectie KWPN-veulens.
Vele KWPN-nakomelingen van Rex Magna wisten reeds successen te boeken op provinciale, nationale en internationale keuringen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:31

Citaat:
Wat ik altijd hoorde van Rex magna's was dat ze heel gemeen kunnen bokken, en vaak singelnijd hebben. En dat ze hun hooi soppen in water. En dat ze vrij lastig zijn. Dat je ze echt voor je moet winnen.

Dit meen je niet! Mijne sopt ook altijd zijn hooi, elke dag uit de waterbak vissen en hij is een snelle bokker, kleine korte bokjes snel achter elkaar... dat voor je winnen was denk ik wel bekend... maar die andere 2 dacht ik echt dat het paardeigen was... Vork

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 15:35

Haha dat vind ik ook wel erg toevallig Haha! .
Mijne heeft inderdaad een beetje singelnijd (gelukkig reageerd ze het niet af op mij Tong uitsteken ) maarja het is een merrie dus dat kan ook weer daardoor komen!
Ze sopt ook met dr hooi, altijd al gedaan! Haha! (lachen)
En ze is ook wel vrij lastig ja Tong uitsteken En dat je ze echt voor je moet winnen is ook zo!
Alleen de mijne bokt nooit, wel steigeren.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:31

Ja het probleem singelnijd kende mijn merrie ook ik dacht ook dat is echt een merrie kwaal en soppen met haar hooi deed ze eigenlijk heel weinig maar wij voeren ook paardenkuilgras dus dat is al wat natter als hooi. Bokken kon ze ook en ook echt hoog.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:22

Jooske schreef:
Haha dat vind ik ook wel erg toevallig Haha! .
Mijne heeft inderdaad een beetje singelnijd (gelukkig reageerd ze het niet af op mij Tong uitsteken ) maarja het is een merrie dus dat kan ook weer daardoor komen!
Ze sopt ook met dr hooi, altijd al gedaan! Haha! (lachen)
En ze is ook wel vrij lastig ja Tong uitsteken En dat je ze echt voor je moet winnen is ook zo!
Alleen de mijne bokt nooit, wel steigeren.

haha, jah die van mij sopt haar hooi ook altijd in haar bak...erug irri maar dacht dat dat gewoon paard eigen was Knipoog geen last van singelnijd, maar ze is onder het zadel echt niet de makkelijkste, klopt helemaal! en de mijne bokt ook nooit, maar wel steigeren...en das hoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:52

Ja steigeren doet die van mij ook hoor...maar zelden, alleen buiten...ben er toen keer zo recht vanaf gegleden Lachen maar normaal bokt die maar de laatste tijd gaat dat beter... gelukkig geen singelnijd, wel gevoelig met borstelen op buik e.d.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:09

Ja de mijne is ook gevoelig met borstelen op de buik, een heel zacht borsteltje mag het dan nog wel mee maar dan is het eigenlijk meer aaien dan borstelen Tong uitsteken .
Ik vind het trouwens helemaal niet erg dat ze haar hooi sopt. Het is veel beter voor paarden om het hooi nat te eten (ivm het stof enzo). Dus ik ben wel blij, als ze het niet zelf had gedaan had ik het wel nat gemaakt voor dr Knipoog .

Hey Noon, dat is jammer dat ze niet zo voorzichtig is met springen ook voor jou Tong uitsteken . Wanneer is je paard uitgerekend trouwens Lachen ?
Ik rij nu nog geen wedstrijden met mijn paard (foto's staan op pagina 1 Knipoog ) Maar ik ben wel van plan dit binnenkort te gaan doen Haha!

Eefje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:13

Heeey,

Mijn moeders vriend heeft een merrie van Rex Magna, het is een erg heet paard. Ze kan ook erg nerveus zijn. De dochter van dit paard is van mij, aan haar merk ik ook dat er veel bloed in zit. Het is wel een onwijs knuffel dier. ik ga binnenkoert beginnen met rijden ik ben benieud!

Groetjes Eefje

Eefje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:15

Haha wat grappig ik lees net dat een paar mensen het over singel nijd hebben, de mijne ( kleindochter van Rex Magna) heeft dit ook! Wie heeft er tips om hiermee om te gaan? Ze wilt soms ook wel eens gaan hangen aan de muur Boos!

Groetjes