dressuurhengst voor nimmerdor X amor merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: dressuurhengst voor nimmerdor X amor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:06

Sammie schreef:
Dat was ik Lachen

Bij de omschrijving dat jij een luxe, hoogbenig, rijke voorhand wilt fokken bij een je toekomstig veulen zie ik geen combi met United. Eerder aan een beetje zwaarachtig paard. Zo afgaand op alleen de afstamming, zoals ik al zei een foto erbij zou wel handig wezen. Ik zie dus die omschrijving eerder bij een Tusje. En dan krijg je misschien 2 handige maaibenen erbij Knipoog Lachen
Begrijp me niet verkeerd, hij oogt tot nu toe als een goed sportpaard. Hopelijk minderen die benen met training.

Ik snap niet dat je dat niet ziet met United, ik zie dat dus helemaal goed komen met United.Luxe ,hoogbenig,en een rijke voorhand...welke hengst vindt jij dan die dat vererft?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:07

weule schreef:
hehe, ik zat al te wachten op iemand die scandic zou aanraden.... Ongetwijfeld goed bedoeld, maar dit is echt zo ongeveer de laatste hengst die ik erop zou zetten....... Bij geen enkele merrie zou ik persoonlijk ooit dekken met scandic.... vind er helemaal niks aan, aan de hengst,... Komen misschien best goede veulens van, maar de hengst zelf spreekt mij echt niet aan!!...

Ik heb datzelfde gevoel, maar ga dit jaar toch weer voor Scandic bij deze merrie, puur door het veulen wat er nu bij loopt.
Was wel van Scandic gecharmeerd toen hij net uit Ermelo kwam , maar nu kan hij mij ook niet meer bekoren, maar idd zijn nazaten zijn absoluut niet verkeerd.
Soms moet je toch naar de nazaten kijken en niet alleen naar de hengst.
Als je dan zo weg bent van Flemmingh (die was het toch?) en je hebt er een goede uit gekregen, dan zou ik zeker nog een keer voor Flemmingh gaan. Knipoog

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:16

Ja, inderdaad ik ben erg tevreden over de 2-jarige flemmingh, dus de kans is groot dat het flemmingh wordt, maarja iets nieuws uitproberen kan ook goed uitpakken, maar dan moet die nieuwe mij wel overtuigen..... United was mijns inziens zeker een goede optie, hoogbenig, veel front, rijke voorhand en apart bewegen, mooi voorbeen gebruik, dus dat lijkt mij ook wel wat... maar eerst even afwachten of er goede veulens van komen.... onze merrie is de 22ste mei uitgeteld van VDL Tenerife dus wordt pas half juni weer gedekt,.... heb dus nog 2 maand om te kiezen...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 04:36

en goodtimes...of zeg ik nu iets heel doms Bloos Blond
komen ook erg goede lopers van

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 07:34

zeker, goodtimes geeft goede paarden, en hij is ook nog eens de overbuurman van flemmingh op stal... we hebben al eens een jonge goodtimes gehad.
1 nadeel... goodtimes is nimmerdor X calleto
onze merrie is nimmerdor X amor
Zou wel een beetje erg directe inteelt zijn!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:58

Ik ken idd ook een Scandic uit een Flemmingh merrie.. Veulen kon echt wel goed bewegen Ja En dat terwijl Scandic mij zelf ook niet aanspreekt, maar dit veulen toch zeer zeker wel!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:29

Elisa2 schreef:
Ik snap niet dat je dat niet ziet met United, ik zie dat dus helemaal goed komen met United.Luxe ,hoogbenig,en een rijke voorhand...welke hengst vindt jij dan die dat vererft?

Ik zie eerder Tus dat vererven dan United. (van deze 2 dan) Let wel, dat verwacht ik dus. Het is natuurlijk nog totaal afwachten hoe de nakomelingen het gaan doen. je weet nl. totaal nog niet hoe deze 2 hengsten zich gaan vererven.

ootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:06

wat grappig, ik heb een GOODTIMES x AMOR.
sorry hoor wou ik even kwijt!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:37

ootje schreef:
wat grappig, ik heb een GOODTIMES x AMOR.
sorry hoor wou ik even kwijt!

Ik heb medelijden met je Haha!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:49

hoezow medelijden met een goodtimes amor??? moet toch wel passen lijkt mij, zie daar het probleem niet van in.....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:51

weule schreef:
hoezow medelijden met een goodtimes amor??? moet toch wel passen lijkt mij, zie daar het probleem niet van in.....

Zet er nog een Jazz bij in de lijn en je kunt je geluk niet op.... Bloos

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 07:12

Aha, bedoel je het zow.... een rijtje hengsten, waarbij 'zogenaamd' een niet al te fijn karakter zit.. en je hebt een rotbok???? Daar doe ik niks op uit,... ook al zit er nog een zeoliet, lancet en weet ik het allemaal voor... wij hebben thuis namelijk al eens een goodtimes uit een zeoliet merrie gehad... no problem.. zo makkelijk als wat.... we hebben nu 3 paarden met in de 2de/3de generatie amor... ook allemaal zo mak als wat..... Het ligt niet aan de genen in 99% van de gevallen, het ligt aan de opvoeding....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:23

weule schreef:
Aha, bedoel je het zow.... een rijtje hengsten, waarbij 'zogenaamd' een niet al te fijn karakter zit.. en je hebt een rotbok???? Daar doe ik niks op uit,... ook al zit er nog een zeoliet, lancet en weet ik het allemaal voor... wij hebben thuis namelijk al eens een goodtimes uit een zeoliet merrie gehad... no problem.. zo makkelijk als wat.... we hebben nu 3 paarden met in de 2de/3de generatie amor... ook allemaal zo mak als wat..... Het ligt niet aan de genen in 99% van de gevallen, het ligt aan de opvoeding....

Het zijn niet allemaal " rotbokken ", maar de meesten hebben wel iets aparts in het karakter.
Laatst nog zie ik een leuke Goodtimes in het parcours, ik denk nog leuk dier, springt ook leuk, tot hindernis 3, toen bedacht ie dat hij ook dwars door een hindernis heen kon lopen, hij verblikte of verbloosde niet, maar ging gewoon weer verder , om na 5 hindernissen dit nog een keer te doen.
Hij kwam gewoon perfect uit op de sprong, maar deed geen moeite om zijn benen op te tillen, en dat is maar een klein voorbeeldje, ze zijn echt niet gemeen , maar af en toe een kronkeltje.
Ik heb al zoveel Goodtimes meegemaakt , maar velen hebben wel "iets"( en de Goodtimes vallen nog wel mee in vergelijking tot de echte AMORS en de JAZZJES ).

Dit houdt niet in dat ik nooit met een Goodtimes, Amor of Jazz thuis zal komen, idd de opvoeding is ook heel belangrijk.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 10:33

idd, er zal vast wel iets genetisch inzitten, maar ik denk dat met de juiste of verkeerde opvoeding tot stand komt... Ik zelf zou nooit een jazz willen hebben, maar niet om zijn 'karakter' maar verder ben ik wel gek van het amor bloed en ook goodtimes vind ik een goede hengst... Een paard zonder karakter zal minder snel de top bereiken... maar de kunst is om het karakter te controleren.... daarom binnen een uur heeft bij ons ieder veulen een halster om.. en de volgende dag ongeacht het weer gaan ze aan het halster en touw naar buiten... en met 3 weken kunnen ze ieder voetje op commando op tillen... die eerste maand is het allerbelangrijkst.... bij de opvoeding..

Maar nu terug naar onderwerp...
Denk toch dat ik maar bij flemmingh blijf voor dit jaar.... Kan gewoon geen beter bedenken... (die ook nog beetje betaalbaar is..)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:49

Sammie schreef:

Het is trouwens wel een hoop oud (maar goed) bloed zo op een rij. L invasion nog zo dichtbij? Dat zie je niet vaak.

L'invasion dichtbij en maar hopen dat de HKO heeeeeeel ver zit!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:36

HKO staat voor Hoefkatrolontsteking

kwpn_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:16

Ik ben benieuwd naar dat veulen van Tenerife,
Flemmingh lijkt me een goede keuze, tophengst

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:01

Ik ben ook zeer benieuwd naar dat veulen van tenerife!! maar moet nog wachten tot ca.. 22 mei... vorig jaar hadden we ook een tenerife uit deze merrie... dat was een super fijn, luxe veulen.... nette bewegingen en apart springen (zodra het avond wordt komt ie soms vanzelf van achteruit de wei over 2/3 draden naar het hek vooraan...)... gelukkig een merrie, zodat we de stam mooi kunnen voortzetten, hopelijk dit jaar een hengstveulen...