Wie heeft een LE MEXICO of een LUCKY BOY XX?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re: Wie heeft een LE MEXICO of een LUCKY BOY XX?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 08:19

De mijne is geboren in Heelweg...
Lieselot: Mijn Numero Uno x Lucky Boy xx/ Le Mexico is behoorlijk eenkennig (hij werkt alleen voor mij, de rest bokt ie eraf of hij gaat vreselijk lopen crossen of verzet juist geen stap meer, echt erg vervelend...) en is behoorlijk heet...
Hij wil graag voor me werken maar heeft ook dagen waarop je er amper iets mee kunt beginnen. Hij is fijn gebouwd en heeft een klein gespierd hoofdje, het is echt een bloederig beestje.
Wel had ie toen ik hem net kreeg z'n achterbenen nogal "los hangen" de hoefsmid had het niet bepaald makkelijk (bekappen duurde zowat een uur) en peesbeschermers omdoen was best gevaarlijk. Inmiddels is zijn karakter behoorlijk beter onder controle (zelfs bij de hoefsmid is hij nu braaf), maar het blijft een diertje met gebruiksaanwijzing...
Maar als je hem rijdt zweef je zowat, hij kan prachtig dressuur (hij kan zelfs een piaffe...) en heeft een supermooie springtechniek.

Ondanks zijn idiote karakter ben ik superblij met hem!

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:02

oh, leuk voor je! Lachen welke klasse rij je met hem?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:55

B, daarom is die piaffe juist zo grappig: hij is pas een maand of tien onder het zadel Clown ... Ik rijdt hem intensief vanaf januari (dus pas 4 maandjes) en ik ben medio maart begonnen met het rijden van wedstrijdjes met hem Knipoog .

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:03

wauw, ben je de nieuwe anky met de nieuwe salinero Tong uitsteken
wat een superpaard dan wel Haha! (toch even checken of de mijne het ook niet eens wil proberen Haha! )

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:44

Tja, maar normaal wijken doet ie dus niet he... Haha! En een nieuwe Anky, mwah, die ambities heb ik niet!!! Wordt liever een leuk springruitertje!!! Maar we zien wel hoe hij zich verder ontwikkeld Knipoog . Hij is wel erg intelligent, maar volgens mij zijn zijn (half)broers en zussen hier dat allemaal ook wel! Haha!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:27

Afbeelding

Dit is een foto van Le Mexico

Hij is de overgroot vader van mijn paardje, lavita (dus de opa van lavita's vader: Fairplay)

Ik hoop dat je er wat aan hebt Haha!

en deze heb ik op internet gevonden, maar waarschijnlijk heb je deze foto van Lucky Boy al:

Afbeelding

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:38

heb zelf een Beethoven x Lucky Boy merrie gehad,
super mooi dier met fantastische gangen en kon goed springen, maar was zowel met rijden als op stal niet te hanteren.
Heb haar daarom ook verkocht want het was een ontzettende zenuwpees.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:31

Bedankt voor de foto van Le Mexico Cardy!!! (die van Lucky Boy xx had ik idd al...) Knipoog

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:52

Thank you all!
Sorry, Ive been away for a week!
Here are some photos!

Le Mexico
Afbeelding

Afbeelding

Lucky Boy
Afbeelding

Afbeelding

My mare is a good jumper and moves well.
Due to my studies and me having a baby, I put her for breeding.
Both Beach Boy and her mother were imported from The Netherlands to Zweden, so I've tried to keep the dutch in her offspring. Knipoog
Her first foal is by Pomme Royal (Pilot - Irco Marco KWPN), three years old and I've just started putting her under saddle. Great gallop, but ordinary walk and trot. Jumps!!!!!!
As a foal
Afbeelding
and 2 years
Afbeelding
The second is by Aerline H (Cortez - Nimmerdor), a Karla line stallion who both jumps great, moves well and has a fantastic temper!
He is now 2, moves great and has a good jump, and is a real gentleman.
Here as a rather dull yearling! Lachen
Afbeelding
The third is by Ferro and has a bit of a temper! Knipoog
But she is a beauty!
Afbeelding
This year she'll go back to Aerline H.

Kind regards!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:57

Hier ook een eigenaar van een A Lucky One merrie, zoon van Lucky Boy xx dus.
Compact gebouwd paardje met sterke achterhand, mooi exterieur, goed bewegen en ook een heel mooi hoofdje.
Qua karakter zeer braaf en knuffelig in de omgang, om te rijden, meestal braaf maar heel soms gaat haar bloed koken, ofwel wordt ze dan stout (wegspringen of zo) ofwel snuiverig.

Afbeelding
Lucky Lady (A Lucky One x Fantastique)

Afbeelding
haar dochter Balte (Don Renoir x A Lucky One)

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:06

@teigetje: ik heb ook een lucky one merrie, en wat lijkt de mijne fel op de jouwe! mijn is wel zwart en heeft een dunne bles maar om daar over te beginnen.. Vork vooral de achterhand herken ik Haha! en hoe je haar beschrijft (ook van karakter) zou je evengoed over mn lieverd bezig kunnen zijn Pling en ik wou haar misschien laten dekken door
don renoir, en zie ik dat je dat ook gedaan hebt Haha! dus eh, wil je misschien hier meer info over geven? karakter, bewegen, enzoverder, hoe oud is ze?