Laatste nieuws Florencio

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

risthia

Re: Laatste nieuws Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:15

Buiten het zinnetje "was zeer vermoeid" zal er toch wel wat meer over hem te melden zijn......?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 09:20

risthia schreef:
Buiten het zinnetje "was zeer vermoeid" zal er toch wel wat meer over hem te melden zijn......?

In mijn ogen niet,daar ik hem de voordeel van de twijfel geef.
Was in November al aangereden.
Had donderdag zijn 30 dagen er op zitten

Hij kon ook aan de hand en onder het zadel achter niet meer mee komen. terwijl zijn galop zeer gedragen was.
Dus zeg het maar.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:29

ceasario schreef:
risthia schreef:

In mijn ogen niet,daar ik hem de voordeel van de twijfel geef.
Was in November al aangereden.
Had donderdag zijn 30 dagen er op zitten

Hij kon ook aan de hand en onder het zadel achter niet meer mee komen. terwijl zijn galop zeer gedragen was.
Dus zeg het maar.

Blijkt dat springen voor zo'n Jazzje toch zijn weerslag te vinden......... Haha!

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:31

Zoals je al begreep heb ik hem gister niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Maar de keren dat ik hem heb gezien, in den bosch en in duitsland vond ik hem voor een driejarige erg goed. Ik vond dat ie toen wel kon lopen en ook achter goed bij kwam..... Verder vind ik hem een mooie maat en model hebben. Gister reed hp minderhout hem toch? Gaat hij hem ook in de toekomst rijden of is daar nog niets over bekend?

Meestal dekken wij met 1 jonge hengst en verder met "bewezen" hengsten. Dit jaar konden we niet kiezen dus toch maar twee keer voor een jonge hengst gekozen, een merrie is drachtig van johnson cq verdi en een andere van cintango.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 09:44

risthia schreef:
Zoals je al begreep heb ik hem gister niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Maar de keren dat ik hem heb gezien, in den bosch en in duitsland vond ik hem voor een driejarige erg goed. Ik vond dat ie toen wel kon lopen en ook achter goed bij kwam..... .

Hier zie je weer dat men zich snel aangesproken voelt.
En daarom ben ik zeer voorzichtig om een hengst echt een stempel op te drukken tenzij ik er zelf echt ervaring mee heb.

Dus het zou jammer zijn dat zo'n "vermoeid" achterbeen een eigen leven gaat lijden.

Ik neem het management het dan ook zeer kwalijk wanneer men op deze intensieve manier van rijden door gaat.

Ik heb maar een fraktie nodig om te zien wat er speelt.

Nl. minderhoud vraagt in de wending om het achterbeen,daar dit het gemakkelijkste punt is om te vragen.
En dan zie je dat zo'n dier dat geeft maar tegelijk een zwiep met de staart geeft.

En dan geef je hem de voordeel van de twijfel .nl pijn in zijn lijf.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 06:56

Hoe oud is johnson eigenlijk?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:33

mistral schreef:
Hoe oud is johnson eigenlijk?

3

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:50

Tja, en dan kom je terug op een al bekende discussie. Is het keuringssysteem wel goed voor de jonge paarden?? Drie jaar en al best wel zware oefeningen doen, wat is rechtvaardig voor die jonge beesten? Kan me voor zo'n jonkie best wel voorstellen dat lopen en werken na een hengstenkeuring enorm zwaar is en dan loop je het risico dat het paard zich niet optimaal toont. Tja, je praat hier wel over een kleuter die al grote paarden dingen moet tonen.

Bobbie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:09

Wat ik gelezen heb komt hij ook nog eens net uit de verrichtingstest in oldenburg. Het is dus niet gek dat een 3-jarige dan moe is.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:42

Owww Hij is ook nog groot !
(ws nog niet al te sterk van achter en nog moe ook)
Dan moeten we gewoon nog ff wachten met (be)oordelen tot ie wat ouder is.
Of hij is kapot (en dan werkt het systheem niet)
Of hij is geweldig ( en dan werkt het systheem toch Haha! )

Toch blijft het moeilijk als ze zo jong zijn.
De een is sneller volwassen dan de ander. Ik ben toch benieuwd ik ga hem toch in de gaten houden!

Ze (de zgn kenners bij ons op stal Haha! ) beoordeelde mijn merrie namelijk ook zo, maar toen ze vijf was is ze dat achter been zo goed gaan gebruiken. En nu hoor ik alleen maar ohh en ahh wat heeft zij een goed achterbeen!!! Sigaar

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:50

Ik ken Jurrius, de fokker van Uptown. Hij heeft een merrie Carina, en daar heeft hij een merrie Karina uitgefokt en daar komt deze Uptown uit. Maar op Carina heb ik een keer gereden, was wel een fijn paard, maar niet echt aan het been. Werd ook niet echt serieus meer gereden volgens mij. MAar het was wel net als uptown een mooie donkerbruine merrie met bles.

Puk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:47

En wat vonden jullie van Larino?

Heeft iemand daar foto's van?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:20

Desiree schreef:
Ik ken Jurrius, de fokker van Uptown. Hij heeft een merrie Carina, en daar heeft hij een merrie Karina uitgefokt en daar komt deze Uptown uit. Maar op Carina heb ik een keer gereden, was wel een fijn paard, maar niet echt aan het been. Werd ook niet echt serieus meer gereden volgens mij. MAar het was wel net als uptown een mooie donkerbruine merrie met bles.

Uptown komt uit Carina v. Ubis. Dus niet uit Karina.

Dat Carina "niet echt aan het been was" vind ik geen waardevolle informatie.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:37

Desiree schreef:
Maar het was wel net als uptown een mooie donkerbruine merrie met bles.

Dit voegt meer toe........