Hengstenshow VDL Bears

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lavanta

Re: Hengstenshow VDL Bears

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:25

Wij konden gisteren helaas niet omdat we mijn merrie naar Flemmingh brachten. Tja, ze was hengstig, dus dat ging *helaas* voor.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:11

Het was super!!! Jammergenoeg weinig gezien, alleen in de stallen omgevlogen. Nu maar wachten op de video....

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:50

Ik heb heel erg genoten van Cardento!!! Daarbij vergeleken was Prestige nog maar op laag niveau!!! Wat volgens mij niet aan Prestige ligt want die heeft genoeg aanleg.
Voor Iris (Ahorn) lijkt mij Sydney een erg leuke hengst, die hengst is er wel op vooruit gegaan sinds vorig jaar.
Voor Tiara (Goodtimes) leek ons Radisson wel wat, wat een mooi hoofd!!! De bewegingen waren ook erg goed!
Dit jaar kon de fokker zelf niet mee, dus nu moeten wij (de vrouwen die altijd rondhobbelen op zijn paarden) hem maar gaan adviseren. Ik weet dat de fokker dit jaar weer Marlon wil gebruiken voor Iris, maar misschien kan ik hem overhalen om toch Sydney te proberen...

ik vond het weer erg goed geregeld en het was weer superdruk!
We hebben ook nog even bij Verdi gekeken (Hold Up Premier x Ahorn) ik ben benieuwd hoe het daar nu verder mee afloopt... Verdi was uitgenodigd voor de 2e bezichtiging maar hij mocht niet door... Wiepke houdt hem wel, hij wordt uitgebracht in de sport en ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.... Ik hoop dat het wat wordt ik vind het al super dat een veulen van Iris (het paard wat ik rijd) het tot 2e bezichtiging heeft geschopt...
Het is zo'n leukje, hij lijkt veel op Iris...

Nou ik begin veelste veel te zwetsen dus ik hou op...
Volgend jaar ga ik in ieder geval weer naar de show van Wiepke.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:22

ik ben er ook geweest en heb heel erg genoten van de show met cardento. prestige ben ik niet zo gecharmeerd van.
sydney kwam heel raar ten val heb het gezien. daarna liep hij nog steeds niet zo fijn.
silverstone springt wel super maar zijn gangen zijn nog steeds niet zo super.
discovery leuke hengst voor de toekomst alleen jammer dat hij niet voor het kwpn goedgekeurd is

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:45

Wat ik wel een nadeel vond is bijv met Prestige dat er gewoon niet een fatsoenlijke proef gereden worden door al die hindernissen.
Dat is wel enorm jammer, wat meer Dressuur hengsten vind ik ook wel leuk, vond het wat teveel springen, op een gegeven moment zag je de mensen wel denken van: Nou maarweer springen Slapen

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:45

Lavanta schreef:
Wij konden gisteren helaas niet omdat we mijn merrie naar Flemmingh brachten. Tja, ze was hengstig, dus dat ging *helaas* voor.

Volgens mij heb ik Flemming toch echt bij Wiepke gezien Haha!

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:39

helaas helaas kon niet komen...

wie zat er op Prestige?! Emmelie of Linda... of iemand anders?

hannekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:41

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:43

MiEpPrInZ schreef:
helaas helaas kon niet komen...

wie zat er op Prestige?! Emmelie of Linda... of iemand anders?

Emmelie

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 05:17

In Den Bosch reed Christa Laarakkers Prestige nog.....rijd zij em tegenwooridg niet mee???

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:02

Christa heeft een rugblessure daarom rijdt ze m zelf even niet. En Flemmingh was idd tijdens de show bij VDL... Heel apart Tong uitsteken

@ Parouscha: als je naar de VDL hengstenshow gaat kan je veel springen verwachten, als je veel dressuurhengsten wilt zien moet je niet daar zijn maar dat is wel bekend lijkt mij Cool

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:26

Flemmingh was zaterdag inderdaad even bij VDL Stud, maar de rest van de week en het gehele seizoen staat hij bij Hans Olthof in Ruurlo!

En met discovery, flemmingh, Prestige, san antonio en wetano (farrington) zijn er toch nog wel enkele dressuurhengsten en niet de minste (flemmingh)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:44

weule schreef:
Flemmingh was zaterdag inderdaad even bij VDL Stud, maar de rest van de week en het gehele seizoen staat hij bij Hans Olthof in Ruurlo!

En met discovery, flemmingh, Prestige, san antonio en wetano (farrington) zijn er toch nog wel enkele dressuurhengsten en niet de minste (flemmingh)

idd, daar moet ook wel een beetje ruimte voor gemaakt worden, om daar een goed beeld van te krijgen toch Verward

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:46

Het is maar net waar ze daar de prioriteit leggen, ik ben er zelf niet geweest, aangezien ik moest werken, maar 5 dressuurhengsten tegenover circa 20?? springhengsten, dan denk je al snel dat de dressuurhengsten minder belangrijk zijn, terwijl ze gewoon minder opvallen door het grote aanbod aan springhengsten.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:52

weule schreef:
Het is maar net waar ze daar de prioriteit leggen, ik ben er zelf niet geweest, aangezien ik moest werken, maar 5 dressuurhengsten tegenover circa 20?? springhengsten, dan denk je al snel dat de dressuurhengsten minder belangrijk zijn, terwijl ze gewoon minder opvallen door het grote aanbod aan springhengsten.

Precies dat bedoelde ik eigenlijk, de springhengsten zijn gewoon erg in de meerderheid

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:58

Jammer dat Atlantic er niet was, maar ja die is in Italie.
Orame wordt hij de nieuwe Paus ?
Heb een super middag gehad mijn vriendin verwacht binnenkort haar 1e veulen van Orame en zag hem zaterdag voor het eerst en is meteen verkocht.
En als er mensen zijn die geen mooie veulens hebben gezien dan moeten zij misschien vaker naar veulens gaan kijken, want hier liepen echt wel plaatjes rond.
Met als kampioen onze dorpsgenoot de Chin Chin x Indoctro, wat een lekkere billen heeft die in zijn broek.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:04

Haha ja Atlantic als nieuwe paus!! Hij spreekt wel zeven talen!!! Haha! Haha!
Ik liep zelf ook steeds te kwijlen Vingers aflikken bij die veulens maar ja smaken verschillen gelukkig nog altijd!
Hoorde net een schatting dat er tussen de 4000 en 5000 mensen geweest zijn....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:08

Als Cardento de wissels , apuyementen en pirouttes kan draaien tussen de hindernissen.......en ieder is daar laaiend enthousiast over,.....

Dan moet Prestige e.a. dat ook kunnen of niet..... Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:13

Ja okeej Lachen
Maar toch wel onhandig, zie ze toch lekker de gehele bak gebruiken om alle oefeningen goed te kunnen beoordelen ist niet Verward
De springhengsten krijgen toch ook allemaal hun ding Haha! Hindernissen Tong uitsteken
Dan moet de dressuur ook zijn ding krijgen, de ruimte Knipoog

Maar goed, 4000 á 5000 man in bears wauw zeg!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:01

sigrid1182 schreef:
Als Cardento de wissels , apuyementen en pirouttes kan draaien tussen de hindernissen.......en ieder is daar laaiend enthousiast over,.....

Dan moet Prestige e.a. dat ook kunnen of niet..... Haha!

Cardento is al jaaaren in training.

Prestige heeft een tijd in Zweden gestaan en is toen niet getraind. In totaal is hij nog maar een jaar in training. T lijkt me niet meer als logisch dat hij nog geen perfecte appuyementen en pirouttes, passages, piaffes etc. loopt.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:41

[quote="Lida"]
En als er mensen zijn die geen mooie veulens hebben gezien dan moeten zij misschien vaker naar veulens gaan kijken, want hier liepen echt wel plaatjes rond.
[quote]
Ik heb al veel veulentjes gezien en m'n kennis ook, maar we waren beide(over het algemeen) niet echt weg van de veulens. Zaten wel een paar opvallende tussen, maar verder vond ik het niet super spetterend..

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:04

Ja wij hebben misschien een andere smaak van paarden waar de ene helemaal lyrisch over kan zijn, vindt een ander misschien niets en daarom is het maar goed dat er verschillende meningen zijn.

Wij hebben in ieder geval een top dag gehad, o ja en dit is niet lelijk bedoelt sommige van de veulens zullen dus echt de 1e keer van huis zijn geweest en daarom iets anders tonen dan thuis daar moet je even doorheen kijken.

draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:39

Momenteel heb ik alle (12) video's van de vdl-show die ik heb bewerkt en klaargemaakt voor het internet. Ik heb ook nog een aantal fotos waarvan ik niet zeker weet welk paard het is.......

Iemand die mij snel even kan toevoegen op msn?
groetjes,
Draf

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:03

trowing schreef:
discovery leuke hengst voor de toekomst alleen jammer dat hij niet voor het kwpn goedgekeurd is

Wat maakt dat tegenwoordig nog uit Verward

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 01:27

Citaat:
Prestige heeft een tijd in Zweden gestaan en is toen niet getraind. In totaal is hij nog maar een jaar in training. T lijkt me niet meer als logisch dat hij nog geen perfecte appuyementen en pirouttes, passages, piaffes etc. loopt.

When he was approved kwpn, his rider in Zweden (where you find Métall nowadays), got a lot of compliments for educating the horse so good. Wasn't it Christa Laarkkers who said it? She had him only shortly before the test, and it was no problem as he was so well trained allready?
In Zweden he won all the qualifiers to Breeders Trophy as five years old, and he finished 6th in the finals.
So I wouldn't say he wasn't trained. Knipoog
And at the end, he stood at Flyinge stud, the former state stud, where also Cardento stands, and where Peter Eriksson works. Knipoog

regards