Amor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:33

ik moet zeggen dat ik wel van zn karakter hou Bloos . Dat van die stal herken ik ook zo! hij moet ook in zn stal blijven maar zodra hij ergens eten ziet en hij ziet op hoort en ziet mij niet meer...hup foetsie Haha! Soms heb ik echt het idee dat hij me gewoon uitlacht op zn moment als ik hem dan loop te zoeken en meneer staat ergens te grazen Nagelbijten / Gniffelen Hij is ook heel slim, stallen open maken, touwen losmaken, voetballen en lol dat hij dan heeft Knipoog

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:16

Ik heb Amor in de derde generatie bij mijn merrie maar voor zover heb ik niet de eerder omschreven karaktertrekjes ontdekt. Dat komt misschien nog wel... Clown Alleen dat consequent zijn, dat wel, want inderdaad. Je geeft een vinger en ze neemt je hele hand!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:09

Mijn verzorgpaard van vroeguh was een Amor Dochter.. Ze leeft nog steeds.. Is een Atje dus inmiddels jaar of 23/24 ?
Maar een schatje is anders. Zowel in de omgang als onder het zadel.
Er konden 2 mensen met haar omgaan.. Dat was de eigenaar en dat was ik.. Ook ik moest regelmatig wegspringen voor rondvliegende achterbenen.. En haar stal in moest je met een wortel.. Anders kreeg je gelijk vliegles naar buiten.. In de dressuur deed ze het prima.. Was L2 op 6 jarige leeftijd.. Springen nam ze je in de maling op concours .. Inspringen no problemo.. maar zodra ze de ring in kwam dan kon ze na 3 weigeringen op de eerste sprong de baan verlaten Bloos
Maar ik vond het een heerlijk dier.. Later is ze wel bijgetrokken in de omgang.. Maar het is altijd een lastige tante gebleven..

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:40

Jiron zijn grootvader is Amor. Jiron is een heel lief en braaf paard waar de meeste mensen zo op weg kunnen rijden, maar owee als ij iets moet doen wat jij niet kent............... Zodra hij dan weer zoiets heeft van ooohhhh was dat het maar, dan gaat hij weer zonder problemen verder.

Ultiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:12

2 weken geleden was er een heel programma op TV Gelderland over de Radstake. Johan Venderbosch haalde een paar amor-afstammelingen te voorschijn, en vertelde meerdere malen dat het paarden met veel temperament zijn. Standbeeld is inderdaad heel mooi!