Wie fokt er allemaal D pony´s en wat is je doel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Wie fokt er allemaal D pony´s en wat is je doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:48

Alane schreef:
Ik ben dus van mening dat pony's ten allertijde kindvriendelijk moeten zijn, anders moet je geen pony's fokken. Uberhaupt geen paarden/pony's als ze niet te vertrouwen zijn, maar dat is weer een verhaal apart.

Nog even op reageren: daar ben ik het volledig mee eens. Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 08:30

Ik ben het ook volledig eens met de stelling: dat de pony's goed te rijden moeten zijn voor kinderen!
Maar waar lig je de grens, een ruitertje van 8 is niet te vergelijken met één van 15-16.
Ik had n.m. ook een Z2 pony die heb ik verkocht en staat nu in Zweden.
Toen ie te koop stond, belde er een heleboel mensen op, met de vraag: is ie kipmak....?
En dat is nou zo moeilijk....de meeste pony's die in het Z lopen hebben wat extra's en dat is voor een jong kind toch moeilijk te rijden.
Daarmee bedoel ik, de mijne gaat na verloop van tijd dan toch op de uitprobeer toer...(niet bokken en stijgeren hoor)
Hoe mak moeten ze zijn......?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:01

Voor mij is kipmak een eerlijke pony.

Uitproberen onder het zadel vind ik tot op zekere hoogte geen probleem. Doet de pony van mij dochter ook. Mijn dochter is 10 en rijd nu bijna 2 jaar deze pony, de pony is nu 6 geworden. Of het een toppony is.. geen idee een toppony heeft wel een ruiter nodig die ook naar de top kan en wil.

Een pony dat niet door een kind te rijden is zal nooit de top halen.