Welke hengst voor een Belisar x Naturel x Doruto x Amor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Welke hengst voor een Belisar x Naturel x Doruto x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:22

Barbara_m schreef:
Maartje78 schreef:
ik heb een jazz x belisar en dat is idd niet de makkelijkste maar wil wel graag leren uit deze merrie heb ik een rubiquil en die is alweer een stuk makkelijker in de omgang
Absoluut geen ribikwal!!!! Walgelijk...
Dat je een hengst niet leuk vind kan gebeuren, maar deze opmerking vind ik erg raar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:30

Sammie schreef:
Dat je een hengst niet leuk vind kan gebeuren, maar deze opmerking vind ik erg raar.

Ach een beetje tegenwerk tegen de ellenlange rubiisheilig topics vind ik niet zon ramp hoor. Even een beetje nuanceren van beide kanten wellicht Knipoog

Aan de TS Tuschinski lijkt me geen verkeerde keuze

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:27

Zou je een foto van de merrie kunnen plaatsen? Rubels heeft vrij korte voorbenen daar moet je rekning mee houden,en 007 vindt ik persoonlijk een hengst die weinig toe te voegen heeft.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 09:18

Zal probereb binnenkort een foto te plaatsen. Maar ze heeft de punten voor het ZZ zwaar. Dus ik zit echt te piekeren over wat ik moet gaan doen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:52

Is Scandic niets voor haar?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:54

Hoe oud is ze dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:08

Desiree schreef:
Is Scandic niets voor haar?

Dat denk ik niet, mits ze echt een tank wil hebben

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:40

ik dacht dat een hengst uit een volbloed vader of moeder niet per definitie tankerig zou fokken.
MAar als ze echt chique wil fokken zou ik toch Rousseau pakken.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:19

Havidoff is een goede keuze! De combinatie Havidoff x Belisar heeft al veel goede paarden opgeleverd. We hebben zelf een superchique stermerrie van Havidoff x Belisar met een super goed achterbeen. Karakter is niet het makkelijkste maar dat zal aan Belisar liggen niet aan Havidoff..ze heeft wel veel talent..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:27

Desiree schreef:
ik dacht dat een hengst uit een volbloed vader of moeder niet per definitie tankerig zou fokken.
MAar als ze echt chique wil fokken zou ik toch Rousseau pakken.

zoekt naar de volbloed vader of moeder........... heel ver weg gevonden, maar de latere generaties zijn toch wat aan de zware kant. Desiree, zoek maar eens plaatjes in topics over Scandic die er al geweest zijn.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:33

Maartje78 schreef:

Je maakt me wel nieuwsgierig met deze opmerking en ik ben benieuwd naar je negatieve ervaringen, dus.. laat maar horen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:37

Ja vertel, TS...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:22

Bucephalus schreef:
Maartje78 schreef:

Je maakt me wel nieuwsgierig met deze opmerking en ik ben benieuwd naar je negatieve ervaringen, dus.. laat maar horen.

Is staken, schoppen, trappen, meppen, etteren niet uw hart en ziel? Doen u zelf dan een plezier... Neem nooit een Rubiquil (Rubikwal Bloos )

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:22

Elisa2 schreef:
Hoe oud is ze dan?

12

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:26

Barbara_m schreef:

Is staken, schoppen, trappen, meppen, etteren niet uw hart en ziel? Doen u zelf dan een plezier... Neem nooit een Rubiquil (Rubikwal Bloos )

Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik val van mijn stoel.... Ik dacht dat echt iedereen (behalve ik) eensgezind was over de kwaliteiten van Rubiquil.... Knipoog

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:35

Barbara_m schreef:

Leuke slogan! Weer eens wat anders. Baseer je dit op eigen ervaringen? Zo ja, leg dat dan eens wat verder uit? Maar misschien moet dit dan naar het Rubiquil-topic?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 18:49

Haha, nee hoor ik vind Rubi ook niet een tophengst.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:01

Ik heb zelf een niet zo heel brave Rubiquil, maar...

Ik vind het wel een tikkie frapant dat men enerzijds het fraai gecombineerde bloed van Belisar x Naturel x Doruto x Amor als prettig ervaart, en de nafok van Rubiquil kwalificeert als stakende etterbakken. Intrigerend Nagelbijten / Gniffelen

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:58

wel es over Hinault (Narcos II x Landgraf) nagedacht. Hinault is zelf een springpaard maar heeft veel nakomelingen in de internationale dressuur top zoals Marnix (Williams) en zelfs een eventing paard : Oakengrove Milan (reserve olympische spelen voor Italie), geeft super bewegingen en veel bloed.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:13

Ik ben geen Rubi fan,
maar ik vind wel dat het beesten zijn die zich echt super laten bewerken.
Soms wel eens tè Bloos
Ik heb ze wel gezien die op hun 4e al bij elkaar gereden werden als ware het GP paarden, alleen met wat (veel) meer pluk en schop werk omdat ze dat natuurlijk nog lang niet kunnen verwerken.
Maar ze pikken het gewoon Wow!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:18

Dees schreef:
Ik heb zelf een niet zo heel brave Rubiquil, maar...

Ik vind het wel een tikkie frapant dat men enerzijds het fraai gecombineerde bloed van Belisar x Naturel x Doruto x Amor als prettig ervaart, en de nafok van Rubiquil kwalificeert als stakende etterbakken. Intrigerend Nagelbijten / Gniffelen

Daar zit iets in! DAt belisar - Saros bloed is al niet "hendig", en ook het dorutobloed niet, en amors staan zelfs ronduit bekend als draken van paarden.

maar dat is nu juist des te meer reden om een hengst te kiezen met een super cooperatief karakter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:23

daar worden de meeste paarden niet goed van...ik denk dat je voor elk type paard{ en afstamming} wel weer een type mens hebt.Vaak worden paarden ook verkeerd begrepen..mijn Belisar heeft een super karakter maar ontopic..ik zou inieder geval voor een sjieke hengst gaan.Flemmingh of Havidoff.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:28

En toch Elisa, heb ik gezien dat veel mensen dezelfde fouten maken. Hoe ik dat weet? Mijn instructeurs hebben vaak de handen vol gehad bij mij om me van bepaalde fouten af te leren. Juist die fouten omdat ik ze zelf heb gemaakt, zie ik veel bij andere mensen ook op duiken. Ik denk daarom dat in dat opzicht veel mensen wel wat met elkaar gemeen hebben en dat daarom van bepaalde hengsten afstammingen bekend staan als moeilijk, en van andere juist weer als makkelijk.

Maar ze hebben ook ngo een moeder. Ik ben geen uitzonderlijke ruiter, maar ik heb ooit een dijk van een merrie gehad van Balzflug, hoewel deze de wat moeilijkere karakters zou fokken. Afgaande op die merrie zou ik zo weer op een Balzflug vallen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:34

Ja daar heb je helemaal gelijk in..en opvoeding speelt mischien wel de grootste rol.Daarom kijk ik ook altijd eerst naar een paard en daarna naar de afstamming.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:27

Mijn ervaring is dat een Belisar vaak al genoeg bloed mee krijgen van de Saros uit, maar oke, dat zal niet gelijk zijn voor alle Belisar nakomelingen.
Je zegt dat deze wat grof is, is ze ook groot naast alleen lang? Zou dan toch eens kijken naar Kennedy of Uptown, maar weet weinig van de moederlijn van Uptown. Kennedy staat bekend om het doorfokken van wat edelere paarden. Mijn eigen Kennedy komt uit oud bloed (Heidelberg x First trail) en is niet dat fijne popperige wat een Kennedy vaak geeft uit een fijnere modernere merrie. Zou dus voor het verfijnen van een wat meer basis merrie een moderne hengst gebruiken.

Ehhh, neeeee geen rubikwal, zeker niet als de merrie al een lange rug heeft. Voor nog langereeeereeeeee ruggen bestaan geen dekens meer hoor Haha! Haha!