Hengstenshow Eurocommerce

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re: Hengstenshow Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 06:59

Weet iemand hoe het met Washington gaat?
En of hij mee kan lopen met de show?

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:42

mistral schreef:
Weet iemand hoe het met Washington gaat?
En of hij mee kan lopen met de show?

Ach gut Zou ik ook wel eens willlen weten heb op het punt gestaan om met hem te dekken...vorig jaar ...hij maakte veel indruk op me vooral zijn vermogen, ik heb geruchten gehoord dat het beenwerkwerk niet opperbest was....maar dat is een gerucht ik heb hem gezien vorig jaar in oostende (B).Super!maar ja als je hem niet meer ziet.....

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:27

weet ik niet, op Haras de la Vie was ie er toch ook niet ? daar waren Tampa, Caresino en Vancouver aanwezig, geloof ik...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 04:46

monnes schreef:
Was de show vorig jaar buiten of binnen? Ik ben van plan er zondag heen te gaan, maar met 2 kids is het handig te weten of het buiten is ivm evt slecht weer... (dan laat ik ze zo wie zo thuis Haha! )

was buiten, maar je kon wel overdekt staan

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:06

Ik ga met Pascha mee. Ben benieuwd!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:27

Heeft er ook iemand een idee wat het programma morgen exact zal zijn?
De telefoon nemen ze niet op bij Eurocommerce..........

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:19

@ montender
[/quote]
Ach gut Zou ik ook wel eens willlen weten heb op het punt gestaan om met hem te dekken...vorig jaar ...hij maakte veel indruk op me vooral zijn vermogen, ik heb geruchten gehoord dat het beenwerkwerk niet opperbest was....maar dat is een gerucht ik heb hem gezien vorig jaar in oostende (B).Super!maar ja als je hem niet meer ziet.....[/quote]

Wij hebben vandaag iemand gesproken die daar werkt en washington schijnt een flinke jas uit te hebben gedaan.
Ik heb nooit wat over zijn benen gehoord, maar wel dat ie vorig jaar heel erg koliek had en daar voor een paar keer geopereerd was en dat ze niet zeker wisten of ie het ging halen.
Maar hij leeft nog maar ze weten niet of ie nog in de sport kan.
De tijd zal het leren! Ik hoop echt dat het goed met hem komt hij schijnt echt heel goed te zijn.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:42

Show was wel leuk, jammer van de regen, kheb der niet veel van gezien, hele tijd binnengezeten, beetje eten en drinken. Vancouver viel voor de rest wel op en Toulouse, en Van the man voor de rest vond ik het allemaal niet wat, maar wel leuke show, veel opvallende dingen, zelfs een beveiligings bedrijf bijv. Cool

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:45

Hoe was van the man verder?
Kon er helaas niet heen vandaag maar ik ben erg benieuwd naar deze hengst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:51

Absoluut een erg fijn paard. Denk een aanwinst voor het KWPN als ze hem keuren Knipoog Haha!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:00

Wat waren z`n plus en minpunten? Welke dingen zal hij in jouw ogen sterk kunnen verbeteren?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:29

silloouuhh schreef:
Wat waren z`n plus en minpunten? Welke dingen zal hij in jouw ogen sterk kunnen verbeteren?

Zal ik maar even dan?

Van the Man is op zich fraai belijnd. Zéér groot; maat zat dus.
Zo op stand best een fraai dier. Stapt ook zeer ruim met veer.
Maar aan de hand in draf had ik het vrij snel bekeken.
Wat ik al vermoedde van de foto's bleek overduidelijk. Te simpel in het achterbeen. Beetje lang achterbeen dat iets teveel knijpt.

Onder het zadel bleek dit des te meer. Mooi silhouet (wel duidelijk korter in de hals) maar duidelijk niet overtuigend in het achterbeen. Door de reen werd dit er niet beter op, maar bij het longren en opstijgen regende het nog niet zoveel en viel het ook al niet mee.

Voor mij is het wel duidelijk.
Deze gaat niet tippen aan Jazz of Florencio (maar die laatste is ook een heel andersoortig paard)

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:35

Hmmmmm... Dit klinkt niet zo positief ( voor mij dan).
Ik had op de stand foto`s ook al m`n twijvels over z`n achterbeen. Maar ik had twee merrie`s in m`n hoofd waar hij op zou passen. De ene heeft gruwelijk veel kracht in de beweging maar mist lengte in het front (wordt waarschijnlijk johnson)
De andere heeft een prachtig front maar een wat recht achterbeen......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:36

tenerife schreef:
veel opvallende dingen,
zelfs een beveiligings bedrijf bijv.

Cool

Het parkeren was ronduit K-U-T.........
Er was ongever 100 man personeel aanwezig (parkeerwachters kennen ze niet)
En wat die beveilgers daar moesten......... geen idee.

Misschien iemand Geert Wilders of Ayaan Hirsi ALi daar nog gezien????
Wat een flauwekul zeg.
Mafkezen......
Na het zien van die Ferrari's en maserati's kreeg ik al een beetje de indruk dat het daar om maffiosi ging, maar bij het zien van die 12 kale kleerkasten met "oordopjes" wist ik wel zeker.......... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:45

De hele tent is me daar trouwens niet meegevallen....

Niet dat het één grote armoe is daar. Dat zeker niet.
Die hekwerken en de aankleding van de terreinen is prima voor mekaar.

Maar het stallencomplex en de rijhal (wel erg klein voor zo'n groot bedrijf) waren niet zo bijzonder. Allen de voorfronten van het type Klassiek/Rembrandt (of hoe het ook heet) gaven er wat cachet aan.
De dekruimte was niet veel meer dan een simpele afgesloten werktuigenberging leek het wel.
Daarvan had ik toch iets meer verwacht........
De stallen naast de rijhal waren wel heel erg bekrompen. Het gangetje er voor langs was erg smal, en de architect had het nog gepresteerd om zelfs hier van die zware klassieke fronten te laten plaatsen. De "nepkoperen" bollen staken bijna door het golfplaten dak heen. Als stallenleverancier had ik die niet willen plaatsen....... Echt zoiets als een paar mega-brede stoere velgen onder een ouwe Volkswagen Golf....... Ja

Begrijp me goed.
Die tent is echt niet verkeerd.
Maar als je goed kijkt is de basis eigenlijk erg simpel, met hier en daar een paar mooie vlaggen erop.
Met zoveel centjes had daar écht wel iets mooiers van gemaakt kunnen worden. Ze hadden alleen de verkeerde architect denk ik......

Een gemiste kans dus........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:46

Ben het eens met CGJ dat het achterbeen overtuigender mag. Maar ik durf de harde uitspraak niet te doen dat ie niet goed is. HIj moet nog 3 jaar oud worden, en hij is dik 1.70. Knap peerd als ie dan al sterk is. Het achterbeen word echter wel goed onder het lijf geplaatst, daarnaast galoppeerd hij goed en stapt hij goed.

Hij heeft het model van een dressuurpaard, en hij is erg braaf en komt zeer werkwillig over.

De tijd zal het leren Knipoog Gelukkig is het geen Pavovoorbeenzwaaier, daar hebben we er al zat van.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:52

[/quote]

Het parkeren was ronduit K-U-T.........
Er was ongever 100 man personeel aanwezig (parkeerwachters kennen ze niet)
En wat die beveilgers daar moesten......... geen idee.

Misschien iemand Geert Wilders of Ayaan Hirsi ALi daar nog gezien????
Wat een flauwekul zeg.
Mafkezen......
Na het zien van die Ferrari's en maserati's kreeg ik al een beetje de indruk dat het daar om maffiosi ging, maar bij het zien van die 12 kale kleerkasten met "oordopjes" wist ik wel zeker.......... Haha![/quote]

Ha ha, precies onze gedachten ! Maar ja wij kennen de echte reden dan ook niet, dus blijven speculaties over Knipoog

Kun je me zeggen wat je precies bedoelt met een knijpend achterbeen?
Zelf ben ik in de stal geweest bij Van the Man en het viel me op dat het een echte doerak op stal ik, met stroomdraadje werd hij in toom gehouden zodat hij niet te hoog op sprong.

Van the Man vond ik een echte hengstenuitstraling hebben, erg royaal ontwikkeld voor een net 3 jarige, met een stevige kaak en een ietwat zware hoofd hals verbinding. Mooi voorbeen, inderdaad geen zwaaier !! Wellicht door de regen kwam hij onder het zadel in draf wat minder uit de verf. Wel eentje om te volgen !

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:00

Pipo schreef:

Absoluut een erg fijn paard.

Denk een aanwinst voor het KWPN als ze hem keuren

Pipo schreef:
Ben het eens met CGJ dat het
achterbeen overtuigender mag.

Maar ik durf de harde uitspraak niet te doen dat ie niet goed is.

Die twee uitspraken kan ik niet rijmen.........

En die Bert de Ruiter maar schreeuwen:
"Kijk eens mensen..... wát een sterk achterbeen....... ja de motor zit van achteren ... !! "

L-U-L.
Weet je nu niet beter of wijs je de mensen er met ópzet op dat ie achter nog wat sneller en dieper moet?
Nou ja...... het is een manier om je brood te verdienen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:09

Jij hoeft die twee uitspraken niet te kunnen rijmen. Als ik ze maar kan rijmen.

Hij mag overtuigender in het achterbeen, maar verder vind ik het een erg fijn paard. En gezien zijn leeftijd en hoogte, geef ik hem liever het voordeel van de twijfel en denk ik dat het met het achterbeen wel goed komt.

Over het algemeen worden er heel wat slechtere goedgekeurd dan betere.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:14

monnes schreef:
Kun je me zeggen wat je precies bedoelt met een knijpend achterbeen?

Zo gauw de amazone hem even bijtikte of sneller wilde maken, verstrakte hij in de gewrichten. Zowel de knie als de sprong.
Daardoor werd ie wel sneller, maar kwam dan niet ver genoeg onder de massa. Maakte zijn pas dan niet af en verkrampte dan wat.
Dat kan/gaat natuurlijk verbeteren als ie ouder wordt.

monnes schreef:
Zelf ben ik in de stal geweest bij Van the Man en het viel me op dat het een echte doerak op stal ik, met stroomdraadje werd hij in toom gehouden zodat hij niet te hoog op sprong.

Daar ben ik ook langdurig geweest.
Maar volgens mij staat ie daar door de weeks NOOIT. Volgens mij kwam hij rechtstreeks bij Holkenbrink vandaan en daar gaat ie vanavond ook weer mee naar terug. De mannen van Eurocommerce hebben geen benul van een dressuurpaard. Dat bleek ook wel......

Zoals ik hem daar zag kwam hij bij mij wel rustig en stabiel over.
Maar ik heb hem alleen in het gangpad gezien.

monnes schreef:
Mooi voorbeen, inderdaad geen zwaaier !! Wellicht door de regen kwam hij onder het zadel in draf wat minder uit de verf. Wel eentje om te volgen !

Dat linker voorbeen gooit hij in draf wel enigszins naar buiten. Weliswaar niet zo ernstig als Sandreo rechtsvoor, maar ik kon het wel constateren.
Dat hij iets minder uit de verf kwam door de regen vraag ik me trouwens af.....
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt. Hij had wel voldoende afdruk.

In totaliteit gezien kan het KWPN hem er best bijnemen. Ze keuren namelijk ook hengsten aan die veel minder goed zijn..... Dus wat dat betreft....... Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:28

CGJ12 schreef:

Begrijp me goed.
Die tent is echt niet verkeerd.
Maar als je goed kijkt is de basis eigenlijk erg simpel, met hier en daar een paar mooie vlaggen erop.
Met zoveel centjes had daar écht wel iets mooiers van gemaakt kunnen worden. Ze hadden alleen de verkeerde architect denk ik......

Een gemiste kans dus........

Men is op een bestaand complex begonnen. Misschien verklaart dat het een en ander.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:32

En het gaat om de kwaliteit van de paarden niet van de gebouwen Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:44

Excuseme schreef:
Men is op een bestaand complex begonnen. Misschien verklaart dat het een en ander.

Dat is ook wel te zien...... zo met die halve camping er vlak achter en een weg er naar toe waar je eigenlijk standaard een Pajero voor nodig hebt........

Beetje een gebrek aan visie dus........ Knipoog........ niet negatief opvatten a.u.b.......

Maar die uitleg had ik al verwacht. Sterker nog...... ik had het zelf ook al geconstateerd.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:33

ik vond het goed georganisseerd , en ik vond de beveiligingsmedewerkers helemaal niet hinderlijk. Het gaat toch om de hengsten en de stal, en dat was prima geregeld. Jammer van de regen, maar dat kan je niet plannen en toch zijn veel mensen gebleven, het was best gezellig....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:36

Oosterhui schreef:
ik vond het goed georganisseerd , en ik vond de beveiligingsmedewerkers helemaal niet hinderlijk. Het gaat toch om de hengsten en de stal, en dat was prima geregeld. Jammer van de regen, maar dat kan je niet plannen en toch zijn veel mensen gebleven, het was best gezellig....

Ik heb 5 minuten bij de hoofdring gestaan.........
Als je niet 2.05 was of toevallig vooraan stond, dan zag je echt niks.
Die ring was VEELS te klein voor al het volk........