Tuiger x dressuurhengst, maar dan welk..?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Tuiger x dressuurhengst, maar dan welk..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:03

Omdat je het over een jaarling hebt waar je mee wilt gan fokken denk ik dat de hele discussie vooralsnog erg prematuur is.

Je hebt nog 2 jaar de tijd om wat maneges te bezoeken waar zulke combi's vaker terecht komen dan op de Olympische spelen.

Doe maar eens een oproep op vraag maar raak of zo, of mensen in hun nabijheid zulke paarden kennen, wellicht dat je daar wat van opsteekt, in welk opzicht dan ook.

zobras

Re: Tuiger x dressuurhengst, maar dan welk..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:46

Mijn vorige paard was een dressuur paard x tuiger, Belisar x Batello. Het resultaat was een paard met veel uiterlijk van Belisar, maar wel wat knieheffing van een tuiger als die heet werd. Zelf maakt het mij niet uit voor mijn gebruik als er een tuiger achter zit. Maar wil je een merrie fokken om verder mee te fokken zou ik het niet doen.
De combi rijpaardxtuiger kan vaak wel bruikbare paarden geven voor recreatie en soms toch ook dressuursport. Het zijn meestal niet de knapste kinderen al leek die van mij wel veel meer op rijpaard en had daar niet zo'n last van.

Begrijp eigenlijk dus dat het maar een jong beest is? Gewoon lekker ouder worden en wat hengstenhouders vragen of ze voorbeelden weten van rijpaard x tuiger.