Hengstenshow Brinkman

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silloouuhh

Re: Hengstenshow Brinkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:02

[/quote]Citango>>Viel me ook heel erg mee, alleen jammer dat ze hem voor het kwpn niet hebben goedgekeurd, volgens mij is die alleen nrps. Opzich goed paard om bij te dekken lijkt me zow.[quote]

citango is nrps gekeurd en Kwpn aangewezen. Hij is nog maar drie en ze doen hem naar het najaars onderzoek. Met een beetje geluk is hij dit najaar ook Kwpn gekeurd.
Ik heb hem zelf ook gezien. `t was inderdaad al een flink paard (jeugdig Knipoog )
Draf was erg goed jammer dat je de galop niet kon beoordelen.
Heeft iemand z`n galop gezien (in den Bosch ofzo Haha! )!!!

Ik ben ook nog even op stal geweest, Het viel me op dat hij een beetje frans stond. Ik had twee merrie voor hem op het oog. Een valt hierdoor af Huilen
Merrie is zelf frans en haar stam geeft wel meer "franse" paarden.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:59

tenerife schreef:
Polansky>> Matig, kan geen reden vinden om erbij te dekken, echter de jonge polansky die er liep, was wel goed.

Dit was bij Klok in Diever precies hetzelfde. Aan de hand liet Polansky zich beter zien dan onder het zadel. Hij liet zich totaal niet sluiten onder het zadel, ging niet zitten. Kon niet eens iets laten zien wat op een passage leek!! Uitgestrekte draf kwam er totaal niet uit. De 4 jarige die ze onder het zadel lieten zien, was echt superbraaf en liet veeeel meer zien dan zijn vader.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:05

YvonneS schreef:
tenerife schreef:
Polansky>> Matig, kan geen reden vinden om erbij te dekken, echter de jonge polansky die er liep, was wel goed.

Dit was bij Klok in Diever precies hetzelfde. Aan de hand liet Polansky zich beter zien dan onder het zadel. Hij liet zich totaal niet sluiten onder het zadel, ging niet zitten. Kon niet eens iets laten zien wat op een passage leek!! Uitgestrekte draf kwam er totaal niet uit. De 4 jarige die ze onder het zadel lieten zien, was echt superbraaf en liet veeeel meer zien dan zijn vader.

Dat is dan toch juist een reden om er wel bij te dekken, je wilt geen polansky zelf, maar een goeie nakomeling???
T gaat toch juist om de nafok, of zie ik dat nou verkeerd???
En Polansky staat sinds anderhalve maand bij Arjen en het is dus nog geen echte combinatie en in Diever werd hij door Gerdien voorgesteld omdat dat een beetje ver was voor Arjen en zij heeft er ook al even niet meer opgezeten.....
Is even jammer voor de shows, maar geef ze even de tijd wie weet??!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:28

olijfje25 schreef:

Dat is dan toch juist een reden om er wel bij te dekken, je wilt geen polansky zelf, maar een goeie nakomeling???
En Polansky staat sinds anderhalve maand bij Arjen en het is dus nog geen echte combinatie en in Diever werd hij door Gerdien voorgesteld omdat dat een beetje ver was voor Arjen en zij heeft er ook al even niet meer opgezeten.....

Klopt, maar dit was de enige nakomeling die ze lieten zien. T zal maar net een toevalstreffer zijn....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:37

Donnerhall nakomelingen hebben wel vaker moeite om te zakken in het kruis..dus misch. komt dat daar vandaan.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 04:31

pyrrhus schreef:
Nee het was niet dat abces van vorig jaar. (toen hebben ze hem overgins niet laten zien onder het zadel) Het
zit vlak achter de kaaklijn.

Vorig jaar liep hij wel degelijk onder het zadel mee...

Heb je de wonden die hij had van dichtbij nog bekeken? of gevraagd wat ermee aan de hand was? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze een paard laten meelopen als die echt gewond is.

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:56

YvonneS schreef:
olijfje25 schreef:

Klopt, maar dit was de enige nakomeling die ze lieten zien. T zal maar net een toevalstreffer zijn....

Toevalstreffer is het niet!! Er staat op het moment een goede polansky in ermelo voor het verrichtingsonderzoek. En bij brinkman staat er een die naar het najaarsonderzoek gaat, ook een leuk dier. Verder staan er hier in de buurt een aantal hele goede polansky's

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:42

Idd die nakomeling die jij hebt gezien staat bij ons en er staan er nog een paar....
Allemaal fijne dieren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:39

Die Polansky nakomeling was echt super inderdaad! Wat kon die sjouwen zeg!

Ik vond Casco een beetje tegenvallen, vond dat ie niet zoveel uitstraling had.

En dat van die wonden vond ik ook nogal apart, komt een beetje vreemd over om een paard zo te laten springen.

Ik vond Ukato trouwens wel een leuke. Hij kwam heel spontaan en werkwillend over.

Verder was het vooral balen van de regen en ik had er ook wel iets meer van verwacht, het was zo voorbij.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:10

Tenerife : jammer dat je de Berlin nakomelingen niet mooi vond, ik denk toch dat mensen heel goed naar hun merrie moeten kijken voor ze Berlin gebruiken, met een kleinere, bloederige merrie die wel een beetje kracht in de achterhand kan gebruiken, krijg je echt prachtige Berlin veulens hoor. Ik heb er nu ontzettend veel gezien, en we hebben er zelf ook een, maar een bijzonder exemplaar, galoperen kunnen ze allemaal fantastisch en die van ons draaft ook nog es als een dressuur paard. Als je er een geschikte merrie voor hebt, zal ik zo'n hengst zeker gebruiken ! Het moet een bewuste keuze zijn , geen modegril !