9april grote internationale hengsteshow

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alabastro

Re: 9april grote internationale hengsteshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:30

antano schreef:
heeft er ook iemand foto`s gemaakt ?

Dat was wel goed georganiseerd, er werden fotos gemaakt en gefilmd!
Ik zoek even uit wie en dan laat ik het jullie weten.
Overigens, de problemen die we hadden bij het veranderen van server zijn opgelost.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:35

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:12

Ik vond het een heel slechte show: duur, slechte organisatie geen kwaliteit. Stedinger viel achter tegen, maar is wel een mooi type paard, met een wat te lange hals.
En voor de Alabaster-fan club hier op het forum:mij spreekt de hengst helemaal niet aan. Hij is beknopt en kortbenig, te klein en wordt helemaal boven zijn tempo met te veel druk en zweep gereden.
Bovendien heb ik twijfels over zijn karakter ,waar hij (te)veel heeft meegekregen van alabaster en weltmeyer.
Maar ja ik ben fan van warkant en saros en die kwaliteit heb ik daar niet gezien.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:26

vegeel schreef:
Bovendien heb ik twijfels over zijn karakter ,waar hij (te)veel heeft meegekregen van alabaster en weltmeyer.

Hoezo? Spongen die als 4-jarige ook weg bij applause??

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:24

Stedinger viel voor mij tegen.
Een betere dressuurdekhengst dan Alabastro loopt er niet rond in Belgie. Weltmeyer bloed bewijst zich in de top van de GP paarden en ook Alabstro heeft dat extra wat een super dressuurpaard nodig heeft tegenwoordig. Het is een hengst die zich zeker internationaal zou kunnen gaan waarmaken.
Ik hoop dat hij binnen een paar jaartjes ook af en toe kan gaan uitkomen tegen Warkant Lachen

Wiesenduft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:31

vegeel schreef:
Ik vond het een heel slechte show: duur, slechte organisatie geen kwaliteit. Stedinger viel achter tegen, maar is wel een mooi type paard, met een wat te lange hals.
En voor de Alabaster-fan club hier op het forum:mij spreekt de hengst helemaal niet aan. Hij is beknopt en kortbenig, te klein en wordt helemaal boven zijn tempo met te veel druk en zweep gereden.
Maar ja ik ben fan van warkant en saros en die kwaliteit heb ik daar niet gezien.

Dat de fans van Saros en Warkant geen van Alabastro kunnen zijn is toch zeker.
Weten en weten....... Ach gut

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:36

Wiesenduft schreef:
Dat de fans van Saros en Warkant geen van Alabastro kunnen zijn is toch zeker.
Weten en weten....... Ach gut

Wat raar en ook dom je zoekt toch een hengst bij je merrie en niet de eigenaar, ben blij dat dit soort dingen in Nederland niet speelt.
Er zijn al terreinen genoeg waar het hunnie versus wij gevoel heerst.

Wiesenduft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:44

Saros en Warkant kan man gewoon niet met Alabastro verglijken, het zijn gewoon totaal verschillende paarden, Saros gaat gewoon niet bij die soort merries als die voor Alabastro. En het gaat hier toch nog altijd om de merries of niet?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:36

Zal Alabastro ook springaanleg vererven, Saros ieder geval wel, getuige deze nakomeling (3jaar nog geen hout gezien eerder):
Afbeelding

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 23:24

Weer met alle respect voor Saros, maar dat zou eigenlijk een springpaard moeten zijn wat absoluut niet de bedoeling is van Alabastro. Ik bedoel de manier waarop de paarden gefokt werden, ik ga er dan ook vanuit dat men niet direct en bewust een dressuurpaard wilde fokken met Ramiro.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:08

Is er een video of DVD te verkrijgen van deze show?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 07:36

Ja die zal er komen en die kan je bestellen bij Wouter Meessens +32477243918

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:28

alabastro schreef:
Weer met alle respect voor Saros, maar dat zou eigenlijk een springpaard moeten zijn wat absoluut niet de bedoeling is van Alabastro. Ik bedoel de manier waarop de paarden gefokt werden,
ik ga er dan ook vanuit dat men niet direct en bewust een dressuurpaard wilde fokken met Ramiro
.

Enkele 'toevalligheden?'
V: Ramiro
Afbeelding
Saros
Afbeelding
Karsten van de zuuthoeve

MV: Ramiro
Afbeelding
Metall
Afbeelding
Trento B
Afbeelding
Rhodium

Een kleine selectie uit mijn foto's.
(Excuses voor slechte kwaliteit:)

Afbeelding
Alabastro

Afbeelding
Baloetje

Afbeelding
Cockpit

Afbeelding
Stedinger

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:51

Wat wordt er hier toch weer serieus "gezeurd" en appelen en peren met elkaar vergeleken.
Ik wil bvb bewust compact en niet te groot fokken en sta erop dat een hengst super beweegt omdat ik dressuurgericht wil fokken, daarnaast zoek ik ook nog een klein beetje verfijning en of Alabstro dan in België staat of in China of weet ik veel waar, voor mij is hij op dit moment mijn eerste keuze.
Saros en Warkant passen niet in mijn fokfilosofie maar zullen dan weer bij andere merries dan de mijne goed passen, zo kiest ieder zijn ding.
Beetje flauw dan om over het gereden zijn te gaan spreken, heb Saros vorig jaar gezien op de clinic met Jan Nivelle, denk dat Stefan met zijn lange en sterke benen ook serieus veel druk zet, om maar te zwijgen van de manier waarop Warkant gereden wordt. Heb dikwijls genoeg aan de kant gestaan dus spreek zeker niet van wat ik op foto's gezien heb.
Trouwens, door dat gereden zijn, moet je dan maar proberen door te kijken he en naar de werkelijke kwaliteiten van een hengst proberen te kijken.

Ik heb gefilmd, wel maar één hengst omdat er maar ééntje mij interesseerde maar dat filmpje staat nog op de camera, moet eerst nog op de computer belanden en dan misschien ooit nog eens op het net.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:45

Als je bewust klein, compact en fijn wil fokken ,is Alabastro inderdaad een optie.
Maar dit is een fokdoel dat ik absoluut niet wil, omdat de markt dit niet wil.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:04

Kan me voorstellen dat de markt dat wil maar als ik fok is het voor eigen gebruik dus kan ik "mijn goesting" Knipoog doen Knipoog
Persoonlijk denk ik dat er ooit wel een evolutie richting fijner en wat kleiner zal komen, zo'n kastelen is toch niet alles om mee te rijden.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:49

Teigetje schreef:
Wat wordt er hier toch weer serieus "gezeurd" en appelen en peren met elkaar vergeleken.
Ik wil bvb bewust compact en niet te groot fokken en sta erop dat een hengst super beweegt omdat ik dressuurgericht wil fokken, daarnaast zoek ik ook nog een klein beetje verfijning en of Alabstro dan in België staat of in China of weet ik veel waar, voor mij is hij op dit moment mijn eerste keuze.
Saros en Warkant passen niet in mijn fokfilosofie maar zullen dan weer bij andere merries dan de mijne goed passen, zo kiest ieder zijn ding.
Beetje flauw dan om over het gereden zijn te gaan spreken, heb Saros vorig jaar gezien op de clinic met Jan Nivelle, denk dat Stefan met zijn lange en sterke benen ook serieus veel druk zet, om maar te zwijgen van de manier waarop Warkant gereden wordt. Heb dikwijls genoeg aan de kant gestaan dus spreek zeker niet van wat ik op foto's gezien heb.

Trouwens, door dat gereden zijn, moet je dan maar proberen door te kijken he en naar de werkelijke kwaliteiten van een hengst proberen te kijken.

Ik heb gefilmd, wel maar één hengst omdat er maar ééntje mij interesseerde maar dat filmpje staat nog op de camera, moet eerst nog op de computer belanden en dan misschien ooit nog eens op het net.

Eigenlijk vind ik dit dooderg, maar je MOET wel.
Ik refereer hier naar de 'dressuurhengstenshow' in de hicewa op 1 april. Verdrietig

Cat_e72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:50

Ik vraag me wel af op basis van welke nakomelingen er hier besloten wordt dat Alabastro klein fokt ? De hengst heeft er nog geen!
Zelf heb ik een merrie van plusminus 1.68m; zij komt uit een hengst van 1.59m... Haar nakomelingen zijn tot nu toe allen tussen de 1.65m en 1.70m (mooie maat, zelfs voor de markt, denk ik toch wel).
En raad eens, ik heb haar laten dekken van jawel, Alabastro... misschien riskant, maar we zullen wel zien wat eruit komt.
Op basis van de stokmaat van de hengst kan je nu eenmaal niet alles voorspellen, en zelfs met een 'grote' hengst (+1.70m) die (achteraf) de reputatie opgebouwd heeft van 'wel eens kleintjes te durven geven', heeft mijn merrie voldoende grote nakomelingen gegeven. Dus waarom zou ik het risico niet nemen...?

Zoals hier al eerder gezegd werd, Alabastro past bij merries waarbij Warkant of Saros dan weer niet zullen passen, en omgekeerd ! En als mensen voor zichzelf fokken of om een of andere reden onder de 1.70m willen blijven, dan zullen ze niet bij Saros moeten zijn, toch ?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:26

Ha Kattebeest, daar zijn wij vorig jaar gaan kijken, dit jaar zijn we er niet geraakt en inderdaad sommige hengsten liepen toen aan de hand heel mooi maar onder de ruiter...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:54

Hallo Teigetje.

De show was 4 BWP 'dressuur' hengsten rijk! (Er waren er 2 niet, anders hadden we er wel 6 gezien!)

De presentatie van de hengsten was echt beneden niveau. (Ziet oa de mislukte wissels voor ogen )

Bij het BWP lijkt wel alles wat zwart is onder dressuur geklasseerd te kunnen worden...... Knipoog

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:39

vegeel schreef:
Als je bewust klein, compact en fijn wil fokken ,is Alabastro inderdaad een optie.
Maar dit is een fokdoel dat ik absoluut niet wil, omdat de markt dit niet wil.

sjuimpje schreef:
Ik heb hem omschreven en volgens hem is het een goede.
Je hebt namelijk goede en slechte Weltmeijers, geen middenmoot. De slechte zijn te lang en hebben dan problemen in het lendenstuk dus hij was erg blij te horen dat het hier om een grotere, beknopte en DONKERBRUINE hengst ging.

Haha!