Is er al iets bekend over Lingh's test?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Is er al iets bekend over Lingh's test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:44

ceasario schreef:
Het is niet wie je bent,maar wie je kent. Haha!

Ach, ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap van het KWPN heb opgezegt. Allemaal vriendjes politiek, bah!! Zo komt een hardwerkend persoon er nooit tussen.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 23:48

He ho, ik werk ook hard hoor, maar even serieus, er werd niks over de merrie gevraagd bij Holstud en de merrie staat inmiddels bij de da om door Lingh gedekt te worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:49

Als ze alleen maar predikaat merries erbij doen heeft het de hengst moeilijker straks op de afstammelingenkeuring.

Want dan kon het wel eens zijn dat er in het rapport staat dat hij niet verbeterd, daar de veulens vergezeld waren van predikaatrijke merries.

Je kunt beter een bericht straks hebben.
De veulens galoppeerde gemakkelijk aan en waren vergezeld van gewone merries.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 08:52

ceasario schreef:
Als ze alleen maar predikaat merries erbij doen heeft het de hengst moeilijker straks op de afstammelingenkeuring.

Want dan kon het wel eens zijn dat er in het rapport staat dat hij niet verbeterd, daar de veulens vergezeld waren van predikaatrijke merries.

Je kunt beter een bericht straks hebben.
De veulens galoppeerde gemakkelijk aan en waren vergezeld van gewone merries.

Helemaal mee eens. Daarom vond ik het zo belachelijk dat ik dat hoorde!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:11

Ik denk niet dat ze zozeer op predikaten selecteren,
maar eerder op bloed en exterieur.
Hier op Bokt heb je ook al kunnen lezen dat mensen overwegen met Lingh te dekken, maakt niet uit met wat voor merrie. Lingh mag in de ring dan wel een hele verschijning zijn, maar ik denk niet dat hij gaat passen op die moderne Jazz en Gribaldi merrietjes.
Daarbij zal hij merries met een sterke bovenlijn nodig hebben.

Ik vind het zo stom nog niet, door een selectie toe te passen hou je hem exclusief. Zo hoeft het dekken zijn sportprestaties niet in de weg te staan, door het hoge dekgeld brengt hij echter wel wat centen in het laatje.
Daarbij komt het de kwaliteit van de nakomelingen waarschijnlijk alleen maar ten goede.
Waarom is dit belachelijk? Lingh is in eigendom van Sadelhoff, die hoeft zich niet te verantwoorden, het is zijn hengst.

Om gelijk maar weer af te geven op de zogenaamde vriendjespolitiek van het KWPN is wel zooo makkelijk.
Dat wordt altijd geroepen door gefrustreerde mensen, die zelf juist niet objectief naar paarden kunnen kijken.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:53

Ja Ja Ja Ja Ja Ja

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:09

Sjuimpje schreef:
Ik denk niet dat ze zozeer op predikaten selecteren,
maar eerder op bloed en exterieur.
Hier op Bokt heb je ook al kunnen lezen dat mensen overwegen met Lingh te dekken, maakt niet uit met wat voor merrie. Lingh mag in de ring dan wel een hele verschijning zijn, maar ik denk niet dat hij gaat passen op die moderne Jazz en Gribaldi merrietjes.
Daarbij zal hij merries met een sterke bovenlijn nodig hebben.

Ik vind het zo stom nog niet, door een selectie toe te passen hou je hem exclusief. Zo hoeft het dekken zijn sportprestaties niet in de weg te staan, door het hoge dekgeld brengt hij echter wel wat centen in het laatje.
Daarbij komt het de kwaliteit van de nakomelingen waarschijnlijk alleen maar ten goede.
Waarom is dit belachelijk? Lingh is in eigendom van Sadelhoff, die hoeft zich niet te verantwoorden, het is zijn hengst.

Om gelijk maar weer af te geven op de zogenaamde vriendjespolitiek van het KWPN is wel zooo makkelijk.
Dat wordt altijd geroepen door gefrustreerde mensen, die zelf juist niet objectief naar paarden kunnen kijken.

Als ik je onderschrift bekijk, dan heb je het heel hoog in je bol. Wacht eerst maar af of er een gezond veulen uit komt, met een goed exterieur en of het lopen kan. Voor het zelfde geld komt er een lelijke kromme bok uit. Dan is het "grote geld" ver te zoeken. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:13

ceasario schreef:
Als ze alleen maar predikaat merries erbij doen heeft het de hengst moeilijker straks op de afstammelingenkeuring..

Dat zal het criterium niet zijn, eerder passende merries.

Overigens vertelde je enige posts hierboven dat de selektie afhangt van wie je bent Verward

Dus zonder netwerk geen Lingh Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:16

@ Phiabink: Pffff... Sigaar wat heeft dat er nu weer mee te maken... Vork !

Wat een onzin zeg, kun jij niet op een eerlijke wijze haar van het tegendeel bewijzen? Het kwam namelijk ook in mij op dat afgeven wel erg gemakkelijk is en je bewijst het zelf nog ook....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 11:25

Vandaag mag ik mijn merrie alweer ophalen bij de da, gisteren is zij dus geinsemineerd met het sperma van.... LINGH , het ei was er vanmorgen al af en nu maar hopen dat ze over 17 daagjes DRACHTIG is. Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:26

Beber schreef:
Vandaag mag ik mijn merrie alweer ophalen bij de da, gisteren is zij dus geinsemineerd met het sperma van.... LINGH , het ei was er vanmorgen al af en nu maar hopen dat ze over 17 daagjes DRACHTIG is. Knipoog

Ben nu toch wel benieuwd wat de afstamming van jouw merrie is Haha! .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:28

Die staat hier al hoor, Sarabande...
Tenminste ik weet hem!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:32

Bloos Sorry stond in ander topic...

Lands River (v. Landgraf) x Darwin x Doruto.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:04

Mijn vertrouwen in deze hengst is niet goed. Er lopen wel andere nakomelingen rond van Flemmingh die zeker beter zijn.

Alhoewel ik die bovenlijn vreselijk blijf vinden van de 'Flemminghs'....

Naja, we zien wel. Voor mij blijft hij echt een popuhengst voor - sorry dat ik het zeg, maar zo zie ik het wel - pennymeisjes die helemaal bij hem kwijlen en een poster van hem boven het bed hebben hangen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:20

PhiaBink schreef:
Ach, ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap van het KWPN heb opgezegt. Allemaal vriendjes politiek, bah!! Zo komt een hardwerkend persoon er nooit tussen.

Even voor de duidelijkheid: het KWPN bepaalt niet wat het dekgeld en de voorwaarden voor Lingh zijn hoor...dat is een keuze van zijn eigenaar. Ik denk dat het wel verstandig is dat hij de hengst hoog in het dekgeld heeft zitten. De sport zal nog wel steeds op nummer 1 staan voor Lingh.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:21

LdT: Grappig, ik vind jou uitspraak een echte penny-uitspraak, sorry dat ik dat zeg!

Hoe kun je immers wel of geen vertrouwen hebben in Lingh, hij moet zich nog bewijzen en heeft nu het voordeel van de twijfel gekregen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:25

Kaja schreef:
Bloos Sorry stond in ander topic...

Lands River (v. Landgraf) x Darwin x Doruto.

Lijkt me duidelijke keuze, geen bloederige Grib of Jazz en inteelt op Krack is ook niet raadzaam.

LuvdaTosca schreef:
Mijn vertrouwen in deze hengst is niet goed. Er lopen wel andere nakomelingen rond van Flemmingh die zeker beter zijn........Naja, we zien wel. Voor mij blijft hij echt een popuhengst voor - sorry dat ik het zeg, maar zo zie ik het wel - pennymeisjes die helemaal bij hem kwijlen en een poster van hem boven het bed hebben hangen

Dekken op een passende merrie met een hengst die heeft bewezen te presteren is allesbehalve penny, dat heet sportgericht fokken

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 12:32

Welke hengst je uit de Flemmingh lijn ook neemt, het zijn bijna allemaal popu hengsten ( Trento, Krack en nu Lingh ).
Nu heb ik gekozen voor het volbloed percentage van Lingh, omdat het vorige veulen van trento wel een plaatje is, maar nog net een beetje bloed mist, al lijkt dat niet zo op deze foto, maar ze is vrij compact.De bloedlijn spreekt mij, in ieder geval voor deze merrie, wel aan.
Afbeelding

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:36

Kaja schreef:
LdT: Grappig, ik vind jou uitspraak een echte penny-uitspraak, sorry dat ik dat zeg!

_/-o_ Ik verloochen mezelf niet Clown

Beber schreef:
Welke hengst je uit de Flemmingh lijn ook neemt, het zijn bijna allemaal popu hengsten ( Trento, Krack en nu Lingh ).

En hoe zou dat komen? Door dat gezwaai met die voorbenen, daar zijn de mensen weg van. Show dat trekt mensen (vooral de pennys is ooooo en aaaaa's van de tribunes roepen, nee ik niet.... Verward) maar de motor achter moet ook mee komen.

En wat heb je eraan dat er zoveel uit deze lijn goedgekeurd worden? Haal dan alleen de besten er tussen uit. En als er veel besten zijn, daar weer de beste van.

Sportgericht fokken is ok, als de kwaliteit van het paard ook maar een belangrijk aandeel krijgt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:42

LuvdaTossa schreef:
En hoe zou dat komen? Door dat gezwaai met die voorbenen, daar zijn de mensen weg van. Show dat trekt mensen (vooral de pennys is ooooo en aaaaa's van de tribunes roepen, nee ik niet.... Verward) maar de motor achter moet ook mee komen.

En wat heb je eraan dat er zoveel uit deze lijn goedgekeurd worden? Haal dan alleen de besten er tussen uit. En als er veel besten zijn, daar weer de beste van.

Waarom denk je dat er zoveel besten uit die lijn komen, omdat ze zo slap achter zijn Verward

De uitdrukking voorbeenzwaaier komt me akelig bekend voor, werd voortdurend in verband met volbloed gebruikt , toch???

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:56

MissHIS schreef:
PhiaBink schreef:

Even voor de duidelijkheid: het KWPN bepaalt niet wat het dekgeld en de voorwaarden voor Lingh zijn hoor...dat is een keuze van zijn eigenaar. Ik denk dat het wel verstandig is dat hij de hengst hoog in het dekgeld heeft zitten. De sport zal nog wel steeds op nummer 1 staan voor Lingh.

Ik weet dat de eigenaar het dekgeld bepaald van zijn hengst.

Is toch bezopen die prijs!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:59

Ik weet niet waar je heen wilt, LdT, maar krijg een vaag vermoeden dat je iets bijzonder dwars zit!

Als jij echt kijk hebt op de zaken die je aanhaalt dan sta jij boven het penny-gekwijl, maar zoals je zegt verloochen je je afkomst niet. Je trekt ze wel door de modder??? Clown

Verdiep je eens in zaken, alvorens te gaan roepen... Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:59

PhiaBink schreef:

Ach waar je je maar druk over maakt, iedereen is toch vrij zijn eigen norm te stellen.
Trouwens ik denk niet dat een Andalusier binnen de selektie valt Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:02

sarabande schreef:
PhiaBink schreef:

Ach waar je je maar druk over maakt, iedereen is toch vrij zijn eigen norm te stellen.
Trouwens ik denk niet dat een Andalusier binnen de selektie valt Haha!

Verward

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:02

PhiaBink schreef:

Absoluut niet! Zo voorkom je dat Jan en Alleman komen leuren met hun merries! Je kunt maar beter selectief wezen...

De voorkeur ligt voor Lingh toch bij de sport!

Geloof me... er zijn nóg hogere dekgelden Knipoog .