ceasario schreef:Het is niet wie je bent,maar wie je kent.
Ach, ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap van het KWPN heb opgezegt. Allemaal vriendjes politiek, bah!! Zo komt een hardwerkend persoon er nooit tussen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario schreef:Het is niet wie je bent,maar wie je kent.
ceasario schreef:Als ze alleen maar predikaat merries erbij doen heeft het de hengst moeilijker straks op de afstammelingenkeuring.
Want dan kon het wel eens zijn dat er in het rapport staat dat hij niet verbeterd, daar de veulens vergezeld waren van predikaatrijke merries.
Je kunt beter een bericht straks hebben.
De veulens galoppeerde gemakkelijk aan en waren vergezeld van gewone merries.
Sjuimpje schreef:Ik denk niet dat ze zozeer op predikaten selecteren,
maar eerder op bloed en exterieur.
Hier op Bokt heb je ook al kunnen lezen dat mensen overwegen met Lingh te dekken, maakt niet uit met wat voor merrie. Lingh mag in de ring dan wel een hele verschijning zijn, maar ik denk niet dat hij gaat passen op die moderne Jazz en Gribaldi merrietjes.
Daarbij zal hij merries met een sterke bovenlijn nodig hebben.
Ik vind het zo stom nog niet, door een selectie toe te passen hou je hem exclusief. Zo hoeft het dekken zijn sportprestaties niet in de weg te staan, door het hoge dekgeld brengt hij echter wel wat centen in het laatje.
Daarbij komt het de kwaliteit van de nakomelingen waarschijnlijk alleen maar ten goede.
Waarom is dit belachelijk? Lingh is in eigendom van Sadelhoff, die hoeft zich niet te verantwoorden, het is zijn hengst.
Om gelijk maar weer af te geven op de zogenaamde vriendjespolitiek van het KWPN is wel zooo makkelijk.
Dat wordt altijd geroepen door gefrustreerde mensen, die zelf juist niet objectief naar paarden kunnen kijken.
ceasario schreef:Als ze alleen maar predikaat merries erbij doen heeft het de hengst moeilijker straks op de afstammelingenkeuring..
wat heeft dat er nu weer mee te maken...
!
Beber schreef:Vandaag mag ik mijn merrie alweer ophalen bij de da, gisteren is zij dus geinsemineerd met het sperma van.... LINGH , het ei was er vanmorgen al af en nu maar hopen dat ze over 17 daagjes DRACHTIG is.
.
Sorry stond in ander topic...PhiaBink schreef:Ach, ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap van het KWPN heb opgezegt. Allemaal vriendjes politiek, bah!! Zo komt een hardwerkend persoon er nooit tussen.
Kaja schreef:Sorry stond in ander topic...
Lands River (v. Landgraf) x Darwin x Doruto.
LuvdaTosca schreef:Mijn vertrouwen in deze hengst is niet goed. Er lopen wel andere nakomelingen rond van Flemmingh die zeker beter zijn........Naja, we zien wel. Voor mij blijft hij echt een popuhengst voor - sorry dat ik het zeg, maar zo zie ik het wel - pennymeisjes die helemaal bij hem kwijlen en een poster van hem boven het bed hebben hangen
Kaja schreef:LdT: Grappig, ik vind jou uitspraak een echte penny-uitspraak, sorry dat ik dat zeg!
Beber schreef:Welke hengst je uit de Flemmingh lijn ook neemt, het zijn bijna allemaal popu hengsten ( Trento, Krack en nu Lingh ).
) maar de motor achter moet ook mee komen.LuvdaTossa schreef:En hoe zou dat komen? Door dat gezwaai met die voorbenen, daar zijn de mensen weg van. Show dat trekt mensen (vooral de pennys is ooooo en aaaaa's van de tribunes roepen, nee ik niet....) maar de motor achter moet ook mee komen.
En wat heb je eraan dat er zoveel uit deze lijn goedgekeurd worden? Haal dan alleen de besten er tussen uit. En als er veel besten zijn, daar weer de beste van.
MissHIS schreef:PhiaBink schreef:Ach, ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap van het KWPN heb opgezegt. Allemaal vriendjes politiek, bah!! Zo komt een hardwerkend persoon er nooit tussen.
Even voor de duidelijkheid: het KWPN bepaalt niet wat het dekgeld en de voorwaarden voor Lingh zijn hoor...dat is een keuze van zijn eigenaar. Ik denk dat het wel verstandig is dat hij de hengst hoog in het dekgeld heeft zitten. De sport zal nog wel steeds op nummer 1 staan voor Lingh.
PhiaBink schreef:Ik weet dat de eigenaar het dekgeld bepaald van zijn hengst.
Is toch bezopen die prijs!!
sarabande schreef:PhiaBink schreef:Ik weet dat de eigenaar het dekgeld bepaald van zijn hengst.
Ach waar je je maar druk over maakt, iedereen is toch vrij zijn eigen norm te stellen.
Trouwens ik denk niet dat een Andalusier binnen de selektie valt
PhiaBink schreef:
.