KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:34

Pipo schreef:
Kan je beter met het goede been uit het verkeerde bed stappen.

Haha! Haha! Haha!

Zolang het maar niet CGJ z'n bed is.... Knipoog Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:35

Pipo ik weet dat je koste wat kost F&A wilt verpesten, waarbij je eigen gemoedsstemming en drankgebruik beschrijft om anderen te kwetsen, is helaas jouw niveau.

Wanneer je je op deze manier wilt uiten doe dat dan niet hier.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:35

CGJ12 schreef:
Zooooo.......... ik leer hier nog wat !!!
Haha! Haha! Haha!

Je moet dan ook nog een hoop leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:41

sarabande schreef:
Pipo ik weet dat je koste wat kost F&A wilt verpesten, waarbij je eigen gemoedsstemming en drankgebruik beschrijft om anderen te kwetsen, is helaas jouw niveau.

Wanneer je je op deze manier wilt uiten doe dat dan niet hier.

Ja ja ...................Sarabande de geweldige oppermachtige fantastische ................wenst geen tegenwoord of argument te horen. Tuurlijk, je hebt weer eens volkomen gelijk.

Lekker nivo trouwens, om anderen van gemoedsstemmingen en drankgebruik te beschuldigen. ( Al zal ik niet ontkennen, dat ik niet van een lekker glaasje wijn houdt Clown )
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 24-03-05 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:45

Waar las ik vandaag nou toch die opmerking over fokt, dat daar iedereen het met elkaar eens is en daarom die oude vertrouwde bokt-FA sfeer uitblijft. Maar om hier te kunnen participeren moet je wel tegen wat tegenstand kunnen en niet altijd gelijk hoeven te krijgen. Als je dat kunt, kun je de lol van dit soort FA topics inzien.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:45

Aimee schreef:
Waar las ik vandaag nou toch die opmerking over fokt, dat daar iedereen het met elkaar eens is en daarom die oude vertrouwde bokt-FA sfeer uitblijft. Maar om hier te kunnen participeren moet je wel tegen wat tegenstand kunnen en niet altijd gelijk hoeven te krijgen. Als je dat kunt, kun je de lol van dit soort FA topics inzien.....

Sommigen kunnen dat alleen als het in hun eigen straatje past.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:47

Overigens houd ik ook van een goed glas wijn en ook wel van wat sterkers, maar dan liever in de kroeg of tijdens een etentje met vrienden. En dan verzuip ik andere zaken dan pc-problemen....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:13

Hallo, slotjes worden alleen geplaatst als jullie erg uit de bocht gaan betreffende racistische of persoonlijke opmerkingen.. een beetje keten kan heel leuk zijn, maar gebruik dan een iets hoger niveau.

Als ik heel strict ben, kan ik hier best wel weer gaan knippen en plakken, maar ik zal eens een keer milder zijn. Het is blijkbaar moeilijk om rond middernacht te communiceren.

Recidivisme wordt wel aangepakt, dus jullie hebben de macht in eigen handen..

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 09:54

Behoudens dat enkele gebruikers zich meer druk maken over wie het meeste zuipt, heb ik nog geen zinnige opmerking over het huidige verrichtingsonderzoeken gehoord. Ook in Duitsland gaan steeds meer stemmen om de verrichtingsonderzoeken veel meer toe te spitsten op de leeftijd van de paarden. Met de dertig dagen is daar al een begin meegemaakt. Thans denkt men erover om het onderzoek veel gefaseerder te doen plaatsvinden. Een onderzoek waar de eigenaar de hengst over een langere periode zelf traint en gedurende een x aantal maanden tussendoor wordt geoordeeld en gereden wordt door testruiters.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:56

Vraag voor degenen die al veeeeel langer meedraaien dan ik.. Clown

Waarom is de terreinproef eigenlijk afgeschaft?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:03

arie53 schreef:
Behoudens dat enkele gebruikers zich meer druk maken over wie het meeste zuipt, heb ik nog geen zinnige opmerking over het huidige verrichtingsonderzoeken gehoord. Ook in Duitsland gaan steeds meer stemmen om de verrichtingsonderzoeken veel meer toe te spitsten op de leeftijd van de paarden. Met de dertig dagen is daar al een begin meegemaakt. Thans denkt men erover om het onderzoek veel gefaseerder te doen plaatsvinden. Een onderzoek waar de eigenaar de hengst over een langere periode zelf traint en gedurende een x aantal maanden tussendoor wordt geoordeeld en gereden wordt door testruiters.

Haha! Wat wil je horen Arie?? Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:23

Eigenaren die zelf gaan trainen lijkt mij geen optie om een neutraal beeld te krijgen. Er is nogal een verschil tussen HP Minderhoud en de eigen zoon.

In Duitsland mogen de hengsten al dekken en worden die kinderen ingeschreven wanneer de hengst maar binnen 2 jaar de verrichting loopt. In Nederland gebeurt inschrijving pas na een positief resultaat.

Voor de hengsteneigenaren is het financieel niet aanvaardbaar de tijd tot goedkeuring te rekken, ze hebben nu wel de keuze om een jaar later te gaan dekken i.v.m. najaarsonderzoek.
Door het springen voor de dressuurhengsten niet en basis gangen minder mee te laten tellen denkt men al een verlichting van de proef gevonden te hebben.
Ik ben daar niet blij mee, een goed paard moet kunnen lopen en een eenvoudige sprong kunnen maken.

Buc ik zou het eigenlijk niet weten, wellicht door de terruggang van 100 naar 70 dagen?? MissHIS weet het vast wel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:48

sarabande schreef:
In Duitsland mogen de hengsten al dekken en worden die kinderen ingeschreven wanneer de hengst maar binnen 2 jaar de verrichting loopt. In Nederland gebeurt inschrijving pas na een positief resultaat.

.

Dat 2 jaar verhaal was vroeger. Verdrietig

Nu is het al enkele jaren eerst 30 dagentest (aanleg)
Dekken, sport of 70 dagentest

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:50

O moet je daar van huilen, wat zielig.
Het kan zijn heb dat laatste jaren niet meer bij gehouden. Ik vind dat een rare regeling, 30 dagen lijkt mij ook niet erg reeel om een zuiver beeld van een jonge groene hengst te krijgen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:52

sarabande schreef:
O moet je daar van huilen, wat zielig.
Het kan zijn heb dat laatste jaren niet meer bij gehouden. Ik vind dat een rare regeling, 30 dagen lijkt mij ook niet erg reeel om een zuiver beeld van een jonge groene hengst te krijgen.

Het is om te huilen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:59

sarabande schreef:
. Ik vind dat een rare regeling, 30 dagen lijkt mij ook
niet erg reeel
om een zuiver beeld van een jonge groene hengst te krijgen.

Verder wordt de moederlijn van San Brentano gesierd door de wereldhengst Weltmeyer, die wereldwijd vele goedgekeurde zonen, Staatsprämien dochters en topsportpaarden heeft geleverd. Na zijn 30-dagentest in maart 2004 zal San Brentano in Weert gestationeerd worden.
San Brentano: genieten van perfectie kan weer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:07

ceasario schreef:

Verder wordt de moederlijn van San Brentano gesierd door de wereldhengst Weltmeyer, die wereldwijd vele goedgekeurde zonen, Staatsprämien dochters en topsportpaarden heeft geleverd.
Na zijn 30-dagentest in maart 2004
zal San Brentano in Weert gestationeerd worden.
San Brentano: genieten van perfectie kan weer.

Cees discusieer mee over het onderwerp en als je dat niet lukt zonder persoonlijke steken onder water te geven, ga dan elder op internet spelen.

Nadat je een jaar lang Weyden hebt afgekamt, dat is niet meer aan de orde, is nu mijn 2e merrie haar ongeboren vrucht aan de beurt???

Gaaaap

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:14

.

Het gaat hier over een reaktie waar gezegd wordt hoe de verr. in Duitsland zouden zijn.
Daar wordt op gecorrigeerd.

Dan worden er vraagtekens gezet bij de 30 dagentest.

Omdat allemaal samen te vatten zodat er niet langer uit de lucht gegrepen opmerkingen over verr. worden gedaan,de tekst van San Bretano gedaan door het hengstenstation.

Ik kan niet goed volgen wat je laatste opmerking met dit topic van doen heeft .

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:16

Mag ik dan even zeggen, dat ik dit gesteggel tussen jullie ook niet kan volgen? Misschien weer terug on-topic? Vriendjes zijn?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:19

Bucephalus schreef:
Mag ik dan even zeggen, dat ik dit gesteggel tussen jullie ook niet kan volgen? Misschien weer terug on-topic? Vriendjes zijn?

Goed lezen !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:21

Bucephalus schreef:

Dat zou heel fijn zijn, maar zoek op de berichten van ceasario en Weyden en je zal zien wat ik bedoel.
Ik heb er even genoeg van om dat gezeur nu weer opnieuw te krijgen.
San Brentano lijkt me niet de enige bestaande Duitse hengst, dus mogelijkheden genoeg om voorbeelden te geven inplaats van een tekst uit een oude folder.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:25

sarabande schreef:
[
San Brentano lijkt me niet de enige bestaande Duitse hengst, dus mogelijkheden genoeg om voorbeelden te geven inplaats van een tekst uit een
oude
folder.

[/quote]

Het antwoord ging om de "waarde" van de 30 dagentest waarbij jij een mening over ventileerde.

Daarbij haalde de tekst aan ,gemakshalve Nederlands, van de site van een hengstenstation die op dit moment te zien is op internet.

http://www.deijzerenman.com/pages/paard ... entano.htm

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:33

Die mening kan al helemaal niet op die hengst losgelaten worden omdat hij, meen ik, die test aflegde op de plaats waar hij geboren en opgegroeid is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:01

In principe is er in paardenland steeds de strijd tussen commerciële belangen van een eigenaar en de algemene belangen van een paard.

- Stoom je je 2 1/2 jarige zo snel mogelijk klaar zodat ie VSN en Pavo kan lopen
- start je meteen in de hoogste klasse waarin je een jong paard uit mag brengen
- leggen hengsten op net 3-jarige leeftijd een verrichtingstest af met een trainingsintensiteit waar je U tegen zegt

..... of geef je de paarden de tijd om te groeien en te ontwikkelen, opdat er op lange termijn meer van de paarden te genieten valt en de paarden zelf ook meer genieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:09

Het is natuurlijk niet alleen de verrichting die zwaar is. Als vierjarige mogen ze gelijk meedoen aan de PAVO waarbij ze ook flink aan de bak moeten. Als 5 jarige WK te Verden en wederom PAVO. Als 6 jarige WK te Verden. Tegen de tijd dat ze 7 zijn, zijn ze compleet afgebrand. De hengstenhouder die er niet aan mee doet, promoot zijn hengst niet genoeg en krijgt weinig dekkingen omdat de hengst zich te weinig laat zien. En de hengst die opgebrand is op jonge leeftijd krijgt wel veel dekkingen.

Het is kiezen tussen 2 kwaden. En als je van de paarden/hengsten moet leven, dan begrijp ik wel dat je commerciele keuzes moet maken.