N.a.v. KWPN verrichtingsproef en de bijdrage van KdL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verrichtingsonderzoek van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:50

Over hengstenkeuringen gesproken hebben we hier niet maandenlang kunnen lezen dat er een hengst van een bokker vaar de AES keuring zou gaan en dat ie eigenlijk al goedgekeurd was.

Of was dat een tikfout in de Paardenkrant dat ie er niet bij stond???

joostvangestel

Re: N.a.v. KWPN verrichtingsproef en de bijdrage van KdL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:13

Dit was behoorlijk offtopic voor wat betreft de bespreking van de verrichtingsproef, maar wel interessant als algemeen onderwerp.

Zonder het geheel over lendenmechanisatie te laten gaan zou het interessant zijn over het waarom, wanneer, hoe en door wie van de verrichtingsproef als onderdeel van de selectie te praten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:19

O leuk misschien krijg ik nu antwoord op mijn laatste vraag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:32

Arie wees nou eens eerlijk en objectief. De kwaliteit van de aangeboden hengsten bij het EASP was gewoonweg niet best ( en dan druk ik mijzelf heel netjes uit). Dat jullie dan toch proberen daar een positief iets van te maken is heel leuk. Maar neit voor een hengstenselectie.

Kan je er beter maar 1 goedkeuren dan zo'n hele club van die beesten waar je echt niets mee kan.

Veel commentaar op andere stamboeken, maar het realistische zelfbeeld is wel heel slecht.

Als je nou eens je energie stopt in jullie eigen stamboek om daar wat van te maken ipv iedere keer negatieve energie te stoppen in wat andere stamboeken fout doen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:33

sarabande schreef:
Over hengstenkeuringen gesproken hebben we hier niet maandenlang kunnen lezen dat er
een hengst van een bokker
vaar de AES keuring zou gaan en dat ie eigenlijk al goedgekeurd was.

Of was dat een tikfout in de Paardenkrant dat ie er niet bij stond???

Kun je misschien even wat specifieker zijn?
Dat voorkomt namelijk geroddel...........

# Om welke hengst gaat het ?
# om welke bokker gaat het ?

Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:36

CGJ12 schreef:
Over Kun je misschien even wat
specifieker
zijn?
Dat voorkomt namelijk geroddel...........

# Om welke hengst gaat het ?
# om welke bokker gaat het ?

Haha!

Nou diegene waar jaren fotocollages van geplaatst werden
Bijvoorbeeld dat hij op de foto stond samen met een volbloed met een super galop ernaast en de tekst: zo galoppeert hij

Dat moet toch herkenbaar zijn Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:37

Pipo schreef:

Veel commentaar op andere stamboeken, maar het realistische zelfbeeld is wel heel slecht.

Hij had zich al aangemeld om bij Gert Wilders op de lijst te komen, maar liep tegen een probleem op.............
Gert heeft het niet zo op met Arabieren........ Tong uitsteken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:38

sarabande schreef:
Nou diegene waar jaren fotocollages van geplaatst werden
Bijvoorbeeld dat hij op de foto stond samen met een volbloed met een super galop ernaast en de tekst: zo galoppeert hij

Dat moet toch herkenbaar zijn Haha!

Je blijft erg vaag.
Joost houdt óók van DUIDELIJKHEID en FEITEN.......... (denk ik .... Tong uitsteken )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:42

CGJ12 schreef:
Hij had zich al aangemeld om bij Gert Wilders op de lijst te komen, maar liep tegen een probleem op.............

Haha! Haha!
Toch denk ik dat ze wel wat gemeen hebben

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:02

sarabande schreef:
CGJ12 schreef:

Haha! Haha!
Toch denk ik dat ze wel wat gemeen hebben

Hoezo gemeen ? Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 14:42

Toch weer leuk dat het artikel jouw weer een poosje bezig heeft gehouden. Nu maar hopen voor jezelf dat er iets van hebt opgestoken Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 14:48

Pipo schreef:
Arie wees nou eens eerlijk en objectief. De kwaliteit van de aangeboden hengsten bij het EASP was gewoonweg niet best ( en dan druk ik mijzelf heel netjes uit). Dat jullie dan toch proberen daar een positief iets van te maken is heel leuk. Maar neit voor een hengstenselectie.

Kan je er beter maar 1 goedkeuren dan zo'n hele club van die beesten waar je echt niets mee kan.

Als je nou eens je energie stopt in jullie eigen stamboek om daar wat van te maken ipv iedere keer negatieve energie te stoppen in wat andere stamboeken fout doen.

Ben jij er geweest.
Pipo van de bijna 100 geselecteerde KWPN hengsten halen misschien 15 het groene licht. Dat is vast een club hengsten waar je veel mee kunt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:14

CGJ12 schreef:

Gert heeft het sowieso niet zo op buitenlanders en zonder imigranten zou het easp helemáál niets zijn......

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 15:14

CGJ12 schreef:
Pipo schreef:

Je moet toch je huiswerk wat beter doen CGJ. Gert Wilders heeft niets tegen Arabieren maar tegen de uitwassen van de Arabieren zoals de Engelse Volbloeds Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:17

Engeland hoort bij Europa hoor en is nou niet bepaald een land te noemen dat de arabieren niet bestrijdt. Past dus prima in Gerts straatje...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 15:19

Aimee schreef:
CGJ12 schreef:

Gert heeft het sowieso niet zo op buitenlanders en zonder imigranten zou het easp helemáál niets zijn......

Hoe staat het dan met het KWPN Aimee. Al 30 jaarlang een eigen rijpaardfokkerij of iets voor wat er voor door moet gaan. 65 % van de hengsten voert een buitenlandse vader. Als Wilders daar achter komt, kan het KWPN de deuren wel sluiten.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 15:22

Aimee schreef:
Engeland hoort bij Europa hoor en is nou niet bepaald een land te noemen dat de arabieren niet bestrijdt. Past dus prima in Gerts straatje...

Gert bestrijdt de uitwassen. Daar is iets mis mee.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:22

De partij van Wilders is (nog) geen regeringspartij, laat staan dat ie premier is. Tot die tijd valt het kwpn dus onder een meer liberaal beleid en/of wellicht stemmen ze daar wel allemaal SP... Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:23

arie53 schreef:
Gert bestrijdt de uitwassen. Daar is iets mis mee.

Wat is daar mis mee dan?

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:15

Ja, volgens mij viel deze reporter ook van de ene verbazing in de andere. Voor mij was dit een waarschuwing om deze hengsten links te laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:35

arie53 schreef:

Ben jij er geweest.
Pipo van de bijna 100 geselecteerde KWPN hengsten halen misschien 15 het groene licht. Dat is vast een club hengsten waar je veel mee kunt.

Ik zat in Denemarken op de hengstenkeuring. Waar ik overigens wel veel goede paarden heb gezien.

Hardstikke leuk dat jullie proberen om dat stamboek een succes te laten worden. Maar op dit moment lijkt het nog steeds op een mugje die een Olifant in elkaar probeert te slaan.

Jezelf promoten door anderen in een negatief daglicht te zetten getuigt totaal niet van zelfrespect. Ik ken diverse hengsten die zijn aangeboden bij het EASP wat ik echt goede sportpaarden vind. Maar waar ik niet mee zou dekken. Ik zie ze dus niet als vaderdier.

Het kwpn heeft hier niets mee te maken, want de duitse stamboeken hebben ook een 70 dagen test, en zullen we eens over die prestaties gaan praten Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:53

Pipo schreef:
Jezelf promoten door anderen in een negatief daglicht te zetten getuigt totaal niet van zelfrespect.

Gus toen ik dit vorig jaar zei kreeg ik een waarschuwing Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:05

Dat heet zelf boven het maaiveld proberen uit te komen door anderen de grond in te boren, diegene die dat benoemd durft tenminste de algemene tendens in paardenland (niet alleen op bokt) aan te wijzen....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:16

Het EASP staat nog in de kinderschoenen daar is niets mis mee, maar Arie53 stop met het afgeven op andere stamboeken. Daar jaag je iedereen mee tegen je in het harnas.
Als je informatie wilt overbrengen doe dat dan met respect alleen dan kun je het verdienen. Het onderwerp EASP is nou eenmaal beladen omdat de theorieen hierover ook al opgedrongen zijn. Het had een hele andere uitwerking gehad als het op een normale manier gecommuniceerd werd van het begin af aan. Er is nu al zo'n grote schade opgelopen op dat vlak dat het weinig zin heeft om het hier nog te vertellen.
Ik wil heel graag leren en sta overal voor open, ik ben ook naar een lezing geweest van karel en zijn theorie begrijp ik nu een beetje. Ik ben heel benieuwd of hij echt gelijk krijgt en de jaren zullen dat moeten vertellen. Ik hoop voor hem dat hij straks een aantal paarden die in het ideaalbeeld staan van zijn fokkerij beeld in de allerhoogste topsport meelopen, want ik denk dat dat de enige methode is om te laten zien dat andere mensen ongelijk hebben. Ik denk dat dan de mensen er weer voor open staan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:02

Even een tijdelijk hangslot vanwege de uitwassen van de islam, arabieren en andere subjecten met al dan niet rastypische eigenschappen.

Ik ga even overleggen wat hier allemaal kan blijven staan of niet.