ik vraag in dit topic....wie kent de hengst pilot, want ik kan een leuke merrie kopen. daar gaat het topic dus over....wie heeft er een nakomeling van want ik ...kan...een leuke merrie kopen. hoe kan ik in godsnaam haar papier hier neerzetten als ik haar nog nieteens heb, dus ook haar papiet niet. mischien eerst goed lezen en dan wat neerzetten?
De Westfaalse hengst Pilot was de jongste jumping miljonair, beste springvererver aller tijden en kwam al op jonge leeftijd onder de aandacht. Zijn zoon bracht onder Bugatti Wolfgang Brinkmann (Herford) 1988 het teamgoud van Seoul huis, vanaf dat moment was er geen houden meer aan.
Elke internationale springruiter, die een beetje mee telde in de sport, wilde er eentje hebben, een Pilot. Een afstammeling van deze, zowel in karakter en uiterlijk zo opvallend Westfaalse hengst, met een uitstekende stamboom mix van Westfalen, Hannoveraanse, Trakehner, Arabische en Volbloed.
Tegenwoordig behoort Pilot, naast Polydor tot de zgn. stempelhengsten van de Westfaalse fokkerij.