Karakter: Ferro of Goodtimes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tenerife

Re: Karakter: Ferro of Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:39

Ik zou ook voor goodtimes, gaan die is meer alround dan Ferro, naar mijn mening,

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:47

karakters zijn van beide niet echt geweldig, vaak hebben ze behoorlijke karakters...maar ferro's groeien er iets sneller uit naar mijn ervaring. MAar je moet natuurlijk ook kijken naar je merrie en er zijn mee hengsten die veelzijdige paarden fokken! en als je een rustige merrie hebt is ferro een zeer leuke combinatie. Maar op een jazz zou ik hem niet zetten.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:06

Binnenkort zal er een rubinstein merrie van goodtimes bevallen op mijn nieuwe stal.
Ben benieuwd wat voor 1 dat gaat worden, houd het iig even in de gaten, aangezien ze de hengst goodtimes ook na mijn merrie aanrade, maar hij is zelf niet erg groot, en het is zo jammer dat hij ook niet vergroot Huilen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:15

Ik heb 2 Goodtimes gereden die beiden heel heet werden en zich behoorlijk vastzetten in de kaak.

Nee, dat was niet prettig rijden....

Neemt niet weg dat als ze los liepen, ze echt een plaatje waren om te zien qua bewegen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:36

Zoals je al in de verschillende verhalen leest zijn de Goodtimes-nakomelingen gevoelige beestjes maar ik ben een groet Goodtimes-fan.

Wij hebben al 2x een hele mooie merrie Bloos! gefokt uit een Erik X Ariban.
Ik vind Goodtimes een van de weinige, goede allround hengsten die ingeschreven staan bij de KWPN.
Wat het klein fokken betreft, dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Onze merrie's zijn ongeveer 1.65/1.68 geworden. Groot genoeg lijkt me.

Wat Ferro betreft, ze zijn inderdaad vaak brutaal.
Je moet kijken wat het best past bij jou merrie, qua exterieur maar ook qua karakter.
En je weet: fokken = gokken

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:38

Nog iets vergeten,
We hebben de Erik dit jaar weer laten dekken door Goodtimes!!!

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:13

Ik sta er wel een beetje van te kijken wat iedereen zegt over de nakomelingen van Ferro.

Ik heb namelijk zelf een 5 jarige Ferro, ik rijd met hem L1 en binnenkort gaan we al L2 starten. Mijn vriendin springt met hem, en zijn talent ligt echt bij het springen. Maar in de dressuur wil hij graag voor mij werken.
Het is een echt lieverd, doet geen vlieg kwaad, is helemaal niet heet en heeft nog nooit gebokt.
Waar ik wel mee in kan stemmen is dat je hem wel in zijn waarde moet laten, maar als je daar gewoon goed mee omgaat heb je een wereld paard. Ik kan namelijk alles met mijn paard. Als ik hem recht moet zetten, dan ging hij er in het begin wel eens tegenin, maar nu helemaal niet meer.

De hengst Goodtimes ken ik niet zo goed, heb er wel een paar gezien, dat waren heethoofden. Maar je moet dan ook kijken naar wat voor een moederlijn er achterzit.

Ferro heeft nakomelingen met karakter, en daar hou ik van.... Dus ik ga voor Ferro

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:43

GOODTIMES

ik heb een paardje van goodlord, die komt van goodtimes.... het is echt een superpaardje, springen gaat heel goed, en met dressuur ook. Goed gebruik van de benen, en een ontzettend lief karakter. Ze is alleen onrustig in het hoofd en wil nog wel eens wat harder gaan. maar dat zou ook haar eigen karakter kunnen zijn.....

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:28

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:54

Geen van beide dus. Allebei vaak karakterpaarden, dus als je voor de gemiddelde ruiter wil fokken niet zo'n goed idee.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:29

GOODTIMES

Wij hadden een keur merrie van goodtimes x tolbert x courville xx stokmaat 1.66
Niet de makelijkste met rijden maar in de omgang een pop. Ze kon goed sprigen en dressuur. We hebben er 5 jongen uitgefokt, een Indoctro is z springen en z dressuur,
Krack C tweede bezichting hengst meegedaan aan pavo cup,
Indorado kan goed springen, Matterhorn stermerrie goed springpaard en dressuurpaard en nog een French Buffet xx kan ook goed springen en dressuur

Goodtimes zijn misschien wel niet de makelijkste, maar ze gaan voor je door het vuur als je hun vertrouwt en zij jou. Vind het zelf super paarden, je kunt er op bouwen.

LenLstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:41

Nou ik ben niet echt te spreken over nakomelingen van goodtimes. Zelf ben ik dagelijks bezig met het zadelmak maken van paarden en heb inmiddels 3 van goodtimes gehad en het waren stuk voor stuk rotbokken. Alleen maar op de achterbenen en altijd blijven klieren. Ze zijn allemaal wel goed onder het zadel gekomen( al ken ik er ook wat die het niet voor mekaar hebben gekregen) en ik ben er dan wel weer van overtuigd dat als je ze eenmaal zover hebt het echte vechters zijn. Maar dan moet je eerst wel hele discussies aan gaan.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:32

wat ik van Ferro heb gezien is dat hij een gigantische zenuwpees is.......

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:06

Ferro zelf fokt anders ook behoorlijk veelzijdige paarden. Wat ik vaak van goodtimes nakomelingen zie, is dat ze wat strak in de lenderen zijn. Dit neemt niet weg dat ze erg fijn kunnen lopen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:30

Sjuimpje schreef:
Ik vind over het algemeen Goodtimes nakomelingen ondeugender (tot op het hondsbrutale af) dan Ferro's.

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:34

Mijn Goodtimes merrie begint steeds meer karakter te tonen nu ze ouder wordt. Op zich kan ik er goed mee om gaan maar het is niet altijd makkelijk zo'n bitch.

Het is maar een kleintje (gelukkig) maar sommige dingen zijn bijzonder moeilijk af te leren zoals me omlopen, stiekem proberen te bijten, trekken aan het koord. Het zijn geen dingen die dagelijks of wekelijks aan de orde zijn maar het komt wel voor.

Gelukkig is ze onder de man heel fijn en is ze goed te bewerken.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:17

Een Ferro x Belisar: heet (nooit gemeen), werkwillig, maar wel met respect behandelen.
Geweldig paard!