Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dees schreef:essie79 schreef:Dus gewoon nu elke maand 200 euro op je rekening zetten, kan je volgend jaar best een leuk veulen kopen.
Maar geen Lingh. Dat dekgeld schijnt 2.500 euro te zijn, dus... zet maar rustig 300 euro op zij dan elke maand en dan maar flink hopen dat je voor 3.600 euro een Lingh ergens kunt kopen...
Citaat:
Gal ’onder gemor’ naar tweede plaats
’Anky’ is het kunstje nog niet verleerd
Door ANGELA GOERTSCHES
Maandag 21 maart 2005 - DEN BOSCH – Een verrassing was het niet dat Anky van Grunsven zaterdag de wereldbeker dressuur op haar naam schreef. Opmerkelijk was wel de score waarmee ze Edward Gal naar de tweede plaats verwees. Zelfs de aanhang van Van Grunsven betwistte de kloof tussen beide ruiters. Maar leerling Gal zelf had er geen moeite mee. De Duitse Isabell Werth legde beslag op de derde plaats met Satchmo.
Van Grunsven liet zaterdag zien hard op weg te zijn naar haar oude vorm. Vanwege de geboorte van zoon Yannick Janssen is ze pas sinds januari weer aan het trainen met Keltec Salinero. De olympische kür kreeg ondanks twee grove fouten een jurywaardering van 83,60 procent.
Haar leerling Edward Gal liet met de twaalfjarige hengst Lingh een prima proef zien, maar hij zag die slechts gehonoreerd worden met een score van 79.55 procent. Een groot verschil waar het publiek het hoorbaar niet mee eens was. Gal zelf was uitermate tevreden over zijn optreden. „Ik heb de opmerkingen van het publiek niet gehoord. Ik had een goede rit en een fijn gevoel. Al was ik er derde mee geworden. Liever dit dan tweede worden zonder goed gevoel.“
Anky van Grunsven gaf na afloop aan uitgeput te zijn. „Ik kan merken dat de conditie nog niet top is; ik zal meer moeten rijden. Voor de rest ben ik tevreden.“
Bondscoach Sjef Janssen was opgetogen over het niveau van zijn ruiters. Als er niets misgaat, gaan Van Grunsven en Gal naar de wereldbekerfinale, eind april in Las Vegas. „Zij zijn ook onze belangrijkste troeven voor het Europees kampioenschap, eind juli in Moskou“, zei Janssen. En lachend: „Meer is er niet of ik moet Anky en Edward met een tweede paard sturen. Fallandt is bezig en ik hoop dat ze snel zal aansluiten, maar daar blijft het even bij“, zei Janssen teleurgesteld.
„De rest blijft achter. Misschien dat de druk te hoog is op wedstrijden als Amsterdam en Den Bosch en kunnen we met hen beter naar kleinere wedstrijden gaan zodat ze wat zelfvertrouwen kunnen opbouwen.“
Over het gemor van het publiek was hij kort. „Het is vaak dat de gevestigde ruiter bekritiseerd wordt. Ik vond Gal goed en Anky de terechte winnaar. Bij beiden zit er nog rek in. Edward was op het eind wat slordig, terwijl hij tijd genoeg had om nog iets te repareren. Bovendien straalt Salinero veel meer kracht uit dan Lingh. Anky scoort altijd erg hoog op expressie en choreografie. Dat scheelt zo een paar procent.“
sarabande schreef:
Kijk eens op kraamstal daar staan meerder topics over de kosten.
Ik had een dood geboren veulen en kon 2000 euro afschrijven. Als je je dat niet kan permiteren moet je er niet aan beginnen, nog afgezien van de dure opfok waar ook nog van alles mis kan gaan.
Sjuimpje schreef:Los van het feit of het verstandig is of niet:
Wil ik even opmerken dat je in de verkeerde volgorde bezig bent.
Zeker nu je al ellende hebt met je huidige paard lijkt mij dat je nu juist het belang van een passende combinatie zou moeten inzien. Niet zozeer omdat de kans op een beter bewegend en mooier paard (dressuurwonder) dan groter is, maar ook omdat een beter bewegend paard over het algemeen gezonder blijft en daardoor op een fijne manier ouder wordt dan een Lingh uit een niet passende combinatie.
Overigens heb ik ervaring met het huren van een draagmoeder,
helaas is dit halverwege de dracht niet goed gegaan. Gelukkig kende ik de eigenaar van de merrie al goed voordat we deze overeenkomst aangingen. Ik zou nooit met een compleet onbekende in hetzelfde schuitje willen zitten.
BonnieW schreef:Maar dit is toch trouwens hardstikke off topic???? Ik heb een oproepje geplaatst om een draagmoeder te zoeken, niet om de voor of tegens tegen elkaar op te stellen.. Wel bedankt voor jullie reacties enzo, maar ik verander toch neit van gedachte...
joostvangestel schreef:Graag on topic blijven dus
BonnieW schreef:Terwijl ik al meerdere keren heb gezegt dat het mij niet om deze info gaat..
En dus ook niet of het wel slim is om met Lingh te dekken, Salinero mag dan beter zijn....
ceasario schreef:Ik had dit geplaats om dat je eventueel rekening kunt houden met de merrie keuze.