Melody heeft best wel welsh uitstraling vind ik...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

coydog schreef:Ik vind ze ook niet op een mini-KWPNer lijken.
Die van ons is bv behoorlijk stevig, heeft een vrij korte forse nek.
Dat zie je bij KWPN toch niet veel.

stef schreef:Vraag me dan af wat NWR toevoegt aan het stamboek?

Manuutje1990 schreef:Ik vind Welsh K's meestal best leuke pony's, maar eigenlijk lijken ze meer op een soort van mini-kwpn-ers ofzo..Vind ik dan..

stef schreef:Idd cowgirl.
Ik heb (vanaf de foto) nog niet 1 typerend welsh hoofd gezien trouwens.
Vraag me dan af wat NWR toevoegt aan het stamboek?
stef schreef:Vraag me dan af wat NWR toevoegt aan het stamboek?
youngster schreef:Ik vind een NRPSer nog altijd anders dan een welsh.
Welshfanatic schreef:Het staat ook niet voor niets voor Nederlands Welsh Rijpony...
Het brengt de echte sportpony's...
Manuutje1990 schreef:Welshfanatic schreef:Het staat ook niet voor niets voor Nederlands Welsh Rijpony...
Het brengt de echte sportpony's...
Ik denk dat alle Welsh pony's over het algemeen heel geschikt zijn voor de sport. Welsh sectie A misschien wat minder omdat ze zo klein zijn. Maar sectie B, C en D vind ik ook wel erg goed geschikt voor de sport, ookal zijn ze wat minder 'luxe' dan de K welsh.
save schreef:ik heb ook een welsh K en die van mij lijkt absoluut niet op een welsh iedereen denkt dat het een uit de kluiten gegroeide new forester is :S
maar wat maakt het eigenlijk uit hoe ze der uit zien!! zolang ze maar leuk zijn! toch?

youngster schreef:Welke victor bedoel jij??
Ik heb zelf namelijk een victor x Conquistador merrie. Deze mist ook wel wat welshuitdrukking in het hoofd. Maar ik laat haar dit jaar dekken door een hengst die dat zeker wel vererfd.
Wat wel belangrijk is bij de NWR's is dat er een scheut b bloed inzit, dan behoud je namelijk wel de welshuitdruking.
Sybelle schreef:youngster schreef:Welke victor bedoel jij??
Ik heb zelf namelijk een victor x Conquistador merrie. Deze mist ook wel wat welshuitdrukking in het hoofd. Maar ik laat haar dit jaar dekken door een hengst die dat zeker wel vererfd.
Wat wel belangrijk is bij de NWR's is dat er een scheut b bloed inzit, dan behoud je namelijk wel de welshuitdruking.
Ik zal thuis even het papier voor je nakijken. Verder dan dat haar moeder Coed Coch Bridget is en vader Victor weet ik niet uit mijn hoofd. Gr. Sybelle
Elles schreef:Het is niet zo'n denderende foto (is uit de filmpje geknipt), maar dit is een echte welsh-K. Mét uitstraling, zou ik zo zeggen
En jeetje, wat zijn ze veelzijdig....
stef schreef:Grotere sportpony's... Hebben we daar het NRPS niet voor?
En en cob en een A vind ik wel degelijk vergelijkbaar qua uitstraling