Kijk hier heb je al last van veel meer variabelen. Het is een vos, in 3 verschillende leeftijd catergorien, stamboek merrie. Geen echte naam? Geen afstamming, geen datum, geen fokker, geen dit, geen dat. Dat is idd erg veel werk om het uit te zoeken, maar het kan wel. Kost ontzettend veel tijd en werk, de vraag is dan is dat het waard. Kan me wel voorstellen dat ze daar misschien niet zo op zitten te wachten.Citaat:ik heb een vos met vier witte benen en een bles van 12, 13 of 14 jaar en een KWPN-brandmerkt en dat stomme KWPN wil m niet eens voor me opzoeken.
Wat de Ts wel heeft is een geboortedatum, (mits die klopt), de (juiste) aftekeningen, de kleur, de hoogte. Dat lijkt mij dus een kwestie van de geboorte datum invullen, het geslacht, de kleur en stamboek. Dan houdt je er nog een paar over, die je kunt elimineren op basis van hoogte, dood en aftekeningen. Dán zou je nog de laatst bekende eigenaar en fokker kunnen afgaan. Kost tijd? Ja zeker! Is het het waard? Dat ligt er aan hoeveel waarde je er aan hecht. Ik zou het denk ik wel proberen
Het lijkt mij dat er hedendaags heus wel een computerprogramma is die met zulke variabelen werkt. Maar of het kwpn die heeft dat weet ik niet.
Hoe komt het trouwens dat je wel de geboortedatum hebt? Heb zij die van de vorige eigenaar meegekregen? Vraag aan haar waar zij haar gekocht heeft, en probeer zo evt. de stappen terug te gaan?
Ik kan begrijpen dat het vermoeiend kan worden. Het is dat ik een geb. datum heb, anders zou ik er ook niet aan beginnen. Bovendien vind ik ook niet dat ze het "maar even voor me moeten doen", ik wil er met liefde voor betalen en/of zelf komen spitten. My favor, da's duidelijk.