Hengstenshow Dalhoeve

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Hengstenshow Dalhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:58

Universeel is zeker een paard met potentie maar in Den Bosch was hij idd de minst getrainde en liep erg op de voorhand.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:02

Ik ben er ook geweest.

Ik vond de meeste hengsten tegenvallen, op drie na.(dressuurhengsten)
UB-40 vond ik aan de hand goed, maar onder het zadel zeer slecht voorgesteld. Ze had alleen maar rondjes gereden en thats it.
Jammer, want het is zeker een goeie hengst.
Universeel vond ik ook lekker lopen, alleen inderdaad jammer dat het een schimmel is.
Florencio is natuurlijk nummer 3 die positief opviel.
Dit zie ik nog wel de nieuwe Krack worden Haha!

Ik vond jazz erg tegenvallen net als z'n nakomelingen.
Wel mooie paarden, maar allemaal slap van achter en als ze door een wending gaan dan zetten ze d'r binnenachterbeen nog verder naar buiten dan d'r buitenachterbeen Verward

Jet-set heb ik vrij weinig van kunnen zien, omdat ie nogal gek aan het doen was. Wel leuk veulen trouwens.

Olivi en Rolex vond ik tegenvallen in de beweging. Ik vond ze heel gewoon.

OO-Seven mag van achter wat sterker vind ik, maar hij had wel twee hele leuke nakomelingen in de baan die onder het zadel voorgesteld werden.

Bij de nakomelingen van Ginus vond ik er maar 1 hele goeie bijzitten en dat was die anne van vulpen reed. Die bruine.
Die vos sprong wel ruig, maar zonder rug.
Vond trouwens ook niet dat dat meisje dat er op zat erg goed kon rijden maar goed.

Nou dit was wel ongeveer wat ik er van vond.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:22

Ben wel nieuwsgierig geworden naar die Universeel. Weet iemand waar die nog meer loopt???

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:43

Magique schreef:
Ben wel nieuwsgierig geworden naar die Universeel. Weet iemand waar die nog meer loopt???

Hij staat bij hengstenstation Ritta Hoeve en daar is een show op 07/04 vanaf 19:30uur. Ik vermoed dat ie daar dan ook wel te zien zal zijn.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:59

stalleke schreef:
Ben benieuwd naar de fotos!
Ik hoorde van iemand dat Bart al zei dat Olivi niet echt lekker liep dit keer

Ik vond het wel meevallen hoor. Kijk, hij is nou eenmaal niet zo spectaculair als sommige andere hengsten. Geeft ook niet, hij geeft super fijne nakomelingen Haha! . Ik denk dat de spanning bij veel paarden ook erg meespeelde. Het moet voor die jonge beesten toch behoorlijk eng zijn met zoveel publiek dicht op de baan. Ik denk dat UB40 daar ook wel last van had. Het lijkt me verder ook niet de makkelijkste om te rijden. Plus Kebie heeft hem natuurlijk nog maar pas onder het zadel.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:39

universeel vond ik ook een super gaaf beestje, hij is trouwens ook beschikbaar bij de ijzeren man

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:46

lachmar schreef:
Bij de nakomelingen van Ginus vond ik er maar 1 hele goeie bijzitten en dat was die anne van vulpen reed. Die bruine.

Hoek's Rinus, ontzettend fijn dier, en wat een vermogen! Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:48

En als ik dit dan weer lees, heb ik spijt dat ik niet gegaan ben. Ik wacht op de foto's mensen! Clown

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:00

Ik ben niet zo in de hengsten thuis, dus pin me niet vast op mijn oordeel. Ik heb hier ook geen brochure bij de hand, maar:

UB40 vond ik een prima hengst, mag nog wat meer groeien, maar ik denk wel dat hij er komt.
De 6jarige nakomeling van Jazz vond ik ronduit slecht, als het een hond was geweest, zou je zeggen dat hij de ergste vorm van HD had, die je maar kon bedenken.
Olivi was idd beter aan de hand als onder de man.

De merrietwenter die op een gegeven moment geshowd werd, ik weet even niet meer van welke hengst, vond ik echt verschrikkelijk, die halsaanzet toonde echt een gebrek in het exterieur. Dat wordt met bespiering erop echt niet beter. Ik snap daarom niet dat deze merrie getoond werd.

Florencio had ik nog nooit gezien (schaam), maar het was een openbaring. Wat een mooie, correcte hengst!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:53

imker schreef:
Ik ben niet zo in de hengsten thuis, dus pin me niet vast op mijn oordeel. Ik heb hier ook geen brochure bij de hand, maar:

De merrietwenter die op een gegeven moment geshowd werd, ik weet even niet meer van welke hengst, vond ik echt verschrikkelijk, die halsaanzet toonde echt een gebrek in het exterieur. Dat wordt met bespiering erop echt niet beter. Ik snap daarom niet dat deze merrie getoond werd.

Volgens mij waren het er twee.
Een vos die had echt een hele enge hals, leek wel of die zo door midden brak en een donker bruine(volgens mij een jonge rhodium) die had een hele dunne hals die er niet echt boven op stond en dan ook nog een hoge schoft, zag er ook niet zo mooi uit.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:42

Ik doelde op de donkere merrietwenter. Had aanleg voor een soort hertenhals, met daaroverheen een fiks overbouwde schoft. Niet iets wat met bespiering minder zou worden. Geen goede reclame voor de betreffende hengst.

Wat ik ook niet begreep: wat bezielt een fokker om met een veulen van max. 1 week oud een trailerrit te gaan maken? Dat zou ik dus écht niet doen. Niet met een goed veulen en ook niet met een minder goed veulen. Het risico is naar mijn mening veeeeeel te groot...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:58

Als ik het zo begrijp mensen enthausiast voor contendro 2?

Nou als het aan mij ligt mogen meer mensen die kwpn oogkleppen af doen, krijgen zulke dieren ook een kans.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:33

gabrycha schreef:

Nou als het aan mij ligt mogen meer mensen die kwpn oogkleppen af doen, krijgen zulke dieren ook een kans.

Ach denk je echt dat Holsteiners alleen in Nederland een kans maken, wat een geweldig compliment voor de Nederlandse fokkers Slapen .

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:46

Zo te lezen heb ik met Floris vorig jaar nog niet zo'n verkeerde keus gemaakt.......... Ja

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:32

CGJ12 schreef:
Zo te lezen heb ik met Floris vorig jaar nog niet zo'n verkeerde keus gemaakt.......... Ja

ik ook niet Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:09

CGJ12 schreef:

Wanneer wordt het veulen verwacht?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:27

Magique schreef:
Wanneer wordt het veulen verwacht?

Ergens begin April geloof ik.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:38

CGJ12 schreef:
Ergens begin April geloof ik.....

Geloof ik Haha! Haha! Haha! Clown

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:43

Ik ben ook geweest en ik moest erg lachen om Jet Set Haha!
Ik herkende m ijn merrie er duidelijk in!!
Ik hoop dat er snel foto s komen, ik wacht het hardst op die van Jet Set Knipoog

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:34

heeft iemand foto's van universeel ???

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:54

sarabande schreef:
gabrycha schreef:

Ach denk je echt dat Holsteiners alleen in Nederland een kans maken, wat een geweldig compliment voor de Nederlandse fokkers Slapen .

Voel je je aangesproken?

Ik vind een groot compliment voor een fokker als hij een goed paard op de wereld heeft gezet en dat kan ook prima zonder kwpner

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:58

gabrycha schreef:
Voel je je aangesproken?

Ik vind een groot compliment voor een fokker als hij een goed paard op de wereld heeft gezet en dat kan ook prima zonder kwpner

Nee ik voel me niet aangesproken, ik vind het een onzin opmerking. Hoezo oogkleppen, juist de KWPN fokkers maken gebruik van al het talent uit iedere ander sportpaardenfokkerij.
Dat kan je van die fokkerijen niet zeggen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:41

Ik ben er ook heen geweest.
Heb ook foto's gemaakt, die ga ik zometeen bij ITP zetten.
Want anders komt dit hele topic vol te staa met foto's Knipoog
Het zijn er wel veel hoor en ik weet ook niet van elk paard welke het is, maar daar kunnen jullie me wel mee helpen.

Ook heb ik filmpjes gemaakt, die zet ik ook wel bij ITP.

Als ik klaar ben met het topic zal ik hier de link zetten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:52

Hier dan de link met de foto's.
Alvast excuses voor de bagger slechte kwaliteit, mijn camera kan binnen toch minder goede foto's maken als buiten.

viewtopic.php?f=53&t=384795&hilit=

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:56

Jaaa ik ben ook geweest!!!

Ik ben het er helemaal mee eens dat UB40 echt belabberd voorgesteld werd, erg jammer, maar daaruit kon je wel opmaken dat dat beest zo mega veel balans en super houding heeft van zichzelf. Menig ander jong paard was al lang op de voorhand gedonderd en zou niet meer weten waar ie zijn benen kwijt moest, maar hij bleef maar gaan Kwijl
Wij zijn er nu iig wel helemaal uit dat hij het gaat worden dit jaar voor Tif Haha!

Ik ben ook wel erg benieuwd naar nog meer foto's.......dus kom maar op }>