Door wie Olrike laten dekken? * Help *

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Door wie Olrike laten dekken? * Help *

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:16

Paddox zou ik niet doen iv.b.m het kortere voorbeen,United heeft een extra snel achterbeen,front en veel schoudervrijheid.En een aardig lang voorbeen,bovendien is het een hengst die van zichzelf al zoveel talent heeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:55

Olrike schreef:
Ik wil er inderdaad niet iets met Jazz uit fokken, dus ook geen Olivi bloed ofzo. De kans om een stoute is dan natuurlijk veel groter.

Ik vind het wel erg vergezocht om deze hengst op mijn grootvader af te wijzen. Jazz zou dan de overgrootvader van het veulen worden, denk je echt dat zo'n grote kans op een lastig karakter brengt. Het is bekend dat een veulen zowiezo meer van zijn moeder meekrijgt. Bovendien heb ik ook nog mijn vraagtekens bij het slechte karakter van Jazzen, moet je eens op de startlijsten van de ZZGP kijken, als je echht zo'n slecht karakter hadden liepen ze daar niet hoor. Dat vergt werkwilligheid en inzet van een paard!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:26

Het is ook niet per definitie een slecht karakter. Misschien is dat ook wel een verkeerd woord ervoor.
Wel zijn het vaak niet paarden voor iedereen. Je moet ervan houden en als je dan mag kiezen met wie je dekt, is het karakter ook een onderdeel dat je kan kiezen (tenminste..)
Ga je voor wat meer uitdaging of ga je voor braaf?
Welke keuze je ook maakt, het resultaat blijft toch altijd afwachten.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:25

ik zou niet voor united gaan ub4o vind ik beter passen bij jouw merrie en olivi's zijn super paarden. maar dit zijn jonge hengsten waarvan hun nakomlingen nog niet zo bekent zijn en je weet nog niet wat deze hengsten vererfen ik zou als ik jou was aangezien het zo te horen je eerste keer is kiezen voor een hengst die al wat ouder is zoals krack c zelf.
maar als je het achterbeen wil verbeteren en je wil het paard wat kleiner houden zou ikzelf gaan voor darlington die staat ter dekking op de pretendenthoeve hij fokt niet zo groot maar toch met een snel achterbeen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:36

Ik denk dat UB40 wel een goed achterbeen vererft...maar ik zet m'n twijfels erbij of die snel genoeg is,als je daar echt op wilt verbeteren..

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:00

Ben net bij de hengstenshow van Cazemier geweest en ik vond Undigo echt om te kwijlen, wow wat een beest (Sandro hit x Jazz).
Mooi type en fijn bewegen, is dit niets voor je merrie?
United was helemaal niet lief, elke keer met 1 voorbeen meppen naar z'n voorbrenger, kon er niet warm van worden.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:02

Als je toch overweegt zo´n jonge hengst te nemen, vind je Uptown niet interessant? Een hengst met zeer aansprekend model en front, hele fijne galoppade etc.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:30

wanneer je een snel achterbeen en oprichting zoekt dan zou United inderdaad geen slechte keuze zijn lijkt me

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:03

dione schreef:
Ben net bij de hengstenshow van Cazemier geweest en ik vond Undigo echt om te kwijlen, wow wat een beest (Sandro hit x Jazz).
Mooi type en fijn bewegen, is dit niets voor je merrie?
United was helemaal niet lief, elke keer met 1 voorbeen meppen naar z'n voorbrenger, kon er niet warm van worden.

heb je Undigo bij de verrichtingsonderzoeken gezien..?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:22

youngster schreef:

Ach, dat vind ik altijd zo´n onzin. Die stempel raakt hij dus nooit meer kwijt? Ik hoor veel positieve geluiden over Undigo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:30

Ik vondt hem persoonlijk niet bijzonder,en een heel snel achterbeen heeft ie ook niet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:54

MissHIS schreef:
youngster schreef:

Ach, dat vind ik altijd zo´n onzin. Die stempel raakt hij dus nooit meer kwijt? Ik hoor veel positieve geluiden over Undigo.

Hij zal heus wel verbeterd zijn.. Maar hij wordt niet voor niets een sensibel paard genoemd Knipoog