Cassidy schreef:Wat ik dus helemaal niet snap is dat er mensen met merrie en veulen naar een wedstrijd gaan. Voor een keuring kan ik het nog begrijpen, maar een dressuur of springwedstrijd?Merrie lekker de ring in, veulen op de trailer (of erger nog, gewoon thuis laten) en een paar uur wegblijven
![]()
Het rondje om het terrein van een kleine drie minuten kan ik nog inkomen. Maar een half uur alleen is teveel (het wordt toch heel snel meer) , en een uur of langer al helemaal not done.
Ik ging gewoon op concour met mijn pony. Wel alleen in de buurt en na de proefjes meteen terug, maar ze was toch wel een paar uur weg. Het veulen was toen denk ik 2 maand oud. Mijn pony had hier geen moeite mee en het veulen ook niet. Wel melkte ik mn pony op concour omdat anders haar uier op spanning stond.
Ik heb mijn pony ook al meteen de volgende dag even bij het veulen weggehaald. Even voor na de weg en weer terug. De eerst paar keer is ze dan wel onrustig maar als ze eenmaal weet dat ze terug mag is er niks meer aan de hand en dat geld ook voor het veulen. Na ruim een week reed ik rustig aan weer en na een maand ging ik weer naar les en was ze vollop in training.
Ik denk dat het alleen maar gunstig is als ze bij de moeder weg kunnen, zowel met afspenen maar zo kun je er ook ff mee tutten als de merrie er niet is. En dit veulen is ook groot en sterk geworden hoor
Merrie lekker de ring in, veulen op de trailer (of erger nog, gewoon thuis laten) en een paar uur wegblijven

. Ze moest continue over de wei crossen om haar grut in de gaten te houden en te beschermen tegen de andere boze paarden en veulens...