Wie was er op de hengsteshow in Geel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alabastro

Re: Wie was er op de hengsteshow in Geel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 11:55

petraaken schreef:
Tja het SBS kan je waarschijnlijk qua grootte een beetje vergelijken met het NRPS in Nederland. Een klein maar fijn stamboek met goede paarden. Er is hier een periode geweest dat de SBS gekeurde hengsten het beter in de springsport deden dan de BWP gekeurde hengsten.

En nu hebben ze tenminste een degelijk dressuurbeleid wat van het BWP niet gezegd kan worden. Maar dat is allemaal off-topic. Het ging eigenlijk over de hengsteshow in Geel en vermits niemand echt een onpartijdig verslagje wil maken zal het hier toch op zijn einde lopen.
Voor degene die niet in Geel waren, komt er nog een kans in Welkenraedt waar zeker een groter aantal en betere dressuurhengsten aanwezig zullen zijn als het gemiddelde in Geel. Dan kan iedereen zich de kwaliteiten en de mindere eigenschappen van bepaalde hengsten nog eens zien en zelf een oordeel vellen.
Voor meer info ivm deze hengsteshow www.bagoniebos.com

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:00

petraaken schreef:
Tja het SBS kan je waarschijnlijk qua grootte een beetje vergelijken met het NRPS in Nederland. Een klein maar fijn stamboek met goede paarden. Er is hier een periode geweest dat de SBS gekeurde hengsten het beter in de springsport deden dan de BWP gekeurde hengsten.

Het NRPS is een uitwas van het KWPN.
En ik kan me vergissen ,maar was het SBS er niet veel langer dan dat Boerenbond Stamboek, BWP?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:11

ceasario schreef:
petraaken schreef:

Het NRPS is een uitwas van het KWPN.
En ik kan me vergissen ,maar was het SBS er niet veel langer dan dat Boerenbond Stamboek, BWP?

Yep Haha!

Cat_e72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:15

petraaken schreef:

Even duidelijk stellen, de grootte van het stamboek maakt mij niet uit, en hoe lang ze bestaan al evenmin. Voor mij is een stamboek een instantie die mij een bewijs van afstamming aflevert voor mijn veulen, en of daar bovenaan nu BWP, SBS of NRPS staat, zal mij worst wezen. Een 'dressuurbeleid' hoeven ze voor mij dus ook niet te hebben, ik zal zelf mijn beleid wel bepalen, en wordt hierin liever niet al te veel beperkt door een "beleid".
Maar zoals Alabastro al zei, we gaan wel erg off-topic hiermee... waarvoor bij deze mijn excuses.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:26

[edit= JvG]spam weggehaald[/edit] Je mag ook hier een topic openen over het geheel, anders wordt h.e.e.a wel erg onoverzichtelijk.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:12

ceasario schreef:
Cat_e72 schreef:
[, en ondanks het feit dat hij bij een 'klein' stamboek gekeurd is.

We zullen zien... Lachen
[/quote]

Ik weet niet wat jij verstaat onder een klein stamboek.
Tenminste als je Hannover een klein stamboek wilt noemen.
Hij(Alabastro) staat daar keurig in het hengstverdelingsplan zelfs ook nog bij het NRW.

Die Warkant is onder zijn naam Ferro's Sohn nergens meer te bekennen in Duitsland. En zal dit paard zijne kost moeten verdienen via de Belgische Boerenbond .

Kwil maar even duidelijk maken dat ik niet uit de Belgische Boerenbond kom, ook al heb ik mijn merrie laten dekken door Warkant..Waarschijnlijk niet verkeerd bedoelt maar ik wou het maar even duidelijk maken! Knipoog