Van The Man... Wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Van The Man... Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:17

Sjuimpje schreef:
Mooie staart...

Ik vind er niet heel veel aan, ik hou er niet van zoals die hals uit de schoft komt en ik vind dat de hals ook vrij diep uit de borst komt met onderhals.
Hij heeft wel veel buiging in de gewrichten van de benen, maar ik zie liever dat hij dat lendenstuk wat meer gebruikt zodat het achterbeen er verder onder kan komen. Dan is die verbinding ook gelijk beter. Nu loopt hij in drie stukken.

Maar hij is ook rete gespannen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:50

Sjuimpje schreef:
Mooie staart...

Ik vind er niet heel veel aan, ik hou er niet van zoals die hals uit de schoft komt en ik vind dat de hals ook vrij diep uit de borst komt met onderhals.
Hij heeft wel veel buiging in de gewrichten van de benen, maar ik zie liever dat hij dat lendenstuk wat meer gebruikt zodat het achterbeen er verder onder kan komen. Dan is die verbinding ook gelijk beter. Nu loopt hij in drie stukken.
Da's wel een erg vergaande redenering op basis van een paar foto's.......

Maar veel buiging van de gewrichten ervaar ik als zeer positief.
90% van de KWPN merries loopt met veel te strakke spronggewrichten in mijn optiek. Op dat punt kan een dergelijk hengst dan wel verbeteren.

Als ik tijd heb ga ik 30 maart even kijken naar het examen......
Komt ie eventueel net mooi op tijd beschikbaar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:58

Ik heb toch alleen de foto's en het filmpje om te beoordelen?
Op grond daarvan geef ik die kritiek.

Trouwens, voor actie in de spronggewrichten biedt het KWPN ook genoeg hengsten.
Wat te denken van Jazz, Houston, Belisar, Pion, Aktion of Ferro(-zonen).
Ik hou ook van actie in de benen, maar als ze daarbij niet over de rug komen werkt het alleen maar tegen je. Dan heb ik er liever eentje die een goede bovenlijn heeft met wat minder been spektakel.

Dat hij gespannen is doet er voor mij niet toe, juist dàn moeten ze naar je toe komen in plaats van uit elkaar te vallen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:09

Sjuimpje schreef:
Trouwens, voor actie in de spronggewrichten biedt het KWPN ook genoeg hengsten.
Wat te denken van Jazz, Houston, Belisar, Pion, Aktion of Ferro(-zonen).

Daar noem je ook een mooi rijtje op.........
Maar als ik kijk naar het de merriekeuringen van 2004 dan is er sprake van een paar honderd andere vaders.......

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:11

Ach, ik ga gewoon voor Weltmeyer Schijnheilig

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:13

Hij staat ter dekking bij Holkenbrink in Duitsland.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 22:53

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:22

Jan_VT schreef:
Hij is in ieder geval van Eurocommerce:

http://www.eurodressage.com/news/breedi ... hvolt.html

Waarom zouden zij hem dan niet ter dekking aanbieden?

Vind ik ook een beetje vreemd.
Zoals gezegd is hun internetsite sinds oktober 2004 niet meer bijgewerkt.
In de dekfolders staat er ook niks over vermeld. Nu is dat natuurlijk ook niet zo verwonderlijk, aangezien de hengst de verrichtingen nog moet lopen, en er statistisch maar 20% wordt ingeschreven uiteindelijk.

Maar toch had ik verwacht dat ze hem zouden noemen, aangezien de hengst eind maart in Münster-Handorf zijn Oldenburger examen loopt en daar hoogstwaarschijnlijk gewoon voor gaat slagen.
De hengst kan dan prima gebruikt worden in Nederland, aangezien je er dan zo register A papieren bij krijgt en de hengst röntgenologisch voor Nederland reeds is geaccepteerd. Een goed alternatief dus (van bijvoorbeeld Stedinger zijn niet eens foto's bekend in Nederland, en die dekt er ook nog al wat in Nederland)

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:28

Na ja je kan beter in 3 stukken lopen als helemaal niet toch

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:30

Maar toch had ik verwacht dat ze hem zouden noemen, aangezien de hengst eind maart in Münster-Handorf zijn Oldenburger examen loopt en daar hoogstwaarschijnlijk gewoon voor gaat slagen.
De hengst kan dan prima gebruikt worden in Nederland, aangezien je er dan zo register A papieren bij krijgt en de hengst röntgenologisch voor Nederland reeds is geaccepteerd. Een goed alternatief dus (van bijvoorbeeld Stedinger zijn niet eens foto's bekend in Nederland, en die dekt er ook nog al wat in Nederland)[/quote]

Denk jij dat ze in Duitsland geen veterinaire keuring hebben? Dat terwijl in nederland voor sommige hengsten toch echt heel wat ogen worden dichtgeknepen...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 09:31

gabrycha schreef:
Denk jij dat ze in Duitsland geen veterinaire keuring hebben? Dat terwijl in nederland voor sommige hengsten toch echt heel wat ogen worden dichtgeknepen...

Nou, in Duitsland worden die regels toch "iets" minder nauwgezet gevolgd dan in Nederland. Zij vinden de commercie net even belangrijk denk ik.

Los van dat vind ik deze hengst een zeer interessant paard. Mooie bloedvoering en ondanks het Oldenburgs entourage (en dat is daar wel echt een kermis, zie filmpje) vind ik dat de hengst best mooi uit de voeten komt.

Ik moet hem toch eerst even onder het zadel en aan de hand irl kunnen zien. Valt dat mee, dan blijft hij zeker in gedachten.

CGJ: als hij eind maart de verrichtingen loopt in Duitsland. Dan gaat hij waarschijnlijk naar het najaarsverrichtingsonderzoek in Nederland. Misschien willen de eigenaren hem vooral dit jaar in Duitsland aanbieden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:02

Ik ga er even vanuit dat de hengst voor Duitsland wel goedgekeurd wordt.
Of de hengst dan in het najaar inderdaad naar Nederland komt is nog maar sterk de vraag.
De eigenaren zullen echt gaan afwegen of het wel interessant is om de hengst hier aan te bieden. Als de slagingskansen beduidend onder de 90% liggen moet ik echt nog zien of ze hem gaan aanbieden (het afwijzen door het KWPN heeft een negatief effect op de oldenburger fokwaarde van de hengst.)

Voor een hengst als Johnson liggen de zaken iets anders. Deze hengst is KWPN van origine (Flemmingh x Jazz). De aanloop van Duitse fokkers voor deze hengst is moeilijk te voorspellen. Een positieve verrichtingstest in Ermelo is voor deze hengst een enorme toegevoegde waarde.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:08

gabrycha schreef:

Denk jij dat ze in Duitsland geen veterinaire keuring hebben?

Dat terwijl in nederland voor sommige hengsten toch echt heel wat ogen worden dichtgeknepen...

In Duitsland liggen de eisen voor de hoefkatrol een stuk lager.
Lees daar de reacties van een jaar gelden maar eens op na.
Diverse nederlandse verterinairen zijn zich bijvoorbeeld rot geschrokken van de foto's van de gekeurde hengsten die later ter veiling werden aangeboden. Het wemelde van de 3-en.

Dat is ook dé reden waarom ik bijvoorbeeld een Stedinger tot nu toe heb laten staan. Zolang de eigenaar geen inzage durft te geven in die straalbeenfoto's vertrouw ik de zaak niet.

Van the Man en Florencio hebben daarentegen hun foto's laten zien aan het KWPN. Daar weet ik zeker van dat die geen 3-tjes hebben op de straal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:00

CGJ12 schreef:
Ik ga er even vanuit dat de hengst voor Duitsland wel goedgekeurd wordt.
Of de hengst dan in het najaar inderdaad naar Nederland komt is nog maar sterk de vraag.
De eigenaren zullen echt gaan afwegen of het wel interessant is om de hengst hier aan te bieden. Als de slagingskansen beduidend onder de 90% liggen moet ik echt nog zien of ze hem gaan aanbieden (het afwijzen door het KWPN heeft een negatief effect op de oldenburger fokwaarde van de hengst.)

Voor een hengst als Johnson liggen de zaken iets anders. Deze hengst is KWPN van origine (Flemmingh x Jazz). De aanloop van Duitse fokkers voor deze hengst is moeilijk te voorspellen. Een positieve verrichtingstest in Ermelo is voor deze hengst een enorme toegevoegde waarde.

Als een hengst voor een van de Duitse stamboeken is gekeurd, dan komt de nakomeling sowieso in het A register. Als het duitse stamboek erkend is bij het KWPN. Daarom is het voor veel eigenaren niet interessant om de hengst bij het KWPN aan te bieden.

En daarnaast doen de Duitsers wat lacherig over het kwpn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:21

Pipo schreef:
Als een hengst voor een van de Duitse stamboeken is gekeurd, dan komt de nakomeling sowieso in het A register. Als het duitse stamboek erkend is bij het KWPN. Daarom is het voor veel eigenaren niet interessant om de hengst bij het KWPN aan te bieden.

Maar ALS een populaire duitse hengst wat centjes wil bijverdienen in Nederland scheelt het in de dekkingen als die hengst goede rontgens kan laten zien.
Dan kan een nakomeling als STER worden geregistreerd zonder geprokt te hoeven worden. Sterker nog........ al heeft die merrie allemaal 4-en............ door het goede rontgenrapport van de vader heeft die merrie dan een VRIJBRIEF om ster te kunnen worden (en bij dat prokken valt er zo 40% af.....).

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:23

Ja en terecht!

Ik lees in duitse vakbladen iets anders en die strijd nederland duitsland zal toch altijd blijven ook in de paarden kennelijk...

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:09

Ja de hengst is van stal eurocommerce, en jullie hebben de homepage blijkbaar niet meer bezocht want die is helemaal up to date hoor !