Nakomelingen Gribaldi?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Nakomelingen Gribaldi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:03

amondi schreef:
Gelukkig geen last van, wel wat traag, maar dat komt meer omdat hij zo'n echte zweefdraf heeft.
Saskia moet hem dus wel "economisch" laten lopen.
Da's een nieuwe voor haar maar het gaat steeds makkelijker. En dan kan hij echt lekker swingen!

Het enige wat hij lastig doet is het bit loslaten.

Allemaal beetje trakehnertrekjes! Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:15

Lang leve de trahkener dan maar! Haha!

Nog tips over dat bit niet loslaten? Bloos

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:27

Day schreef:
Hoi,

Hij heeft een ontzettend goede en sterke achterhand en idd de eerder genoemde zweefdraf.

Zo hoe ga je dat doen , een sterke achterhand en tegelijk een zweefdraf Verward een zweefdraf is zeker niet iets positief, voor het geval dat jij denkt dat het wel geliefd is.
Sommige paarden hebben zichzelf een fraai trucje aangeleerd, waardoor jij als ruiter denkt dat ze zich super verzamelen, maar eigenlijk doen ze niets, ze lopen in een zweefdraf: in plaats van onder te treden, trekken ze hun achterbenen naar achteren op. Ze lopend dus stuwend ipv dragend, maar ze doen dat met zoveeel losheid in hun lijf en met een stille rug, dat het lekker zit ook nog.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:47

Ik heb een merrie van Gribaldi (x Balzflug x Amor) en zij heeft alles behalve een zweefdraf... én ze heeft een zeer sterk achterbeen. Ik moet nog zien hoe ik dat ooit ga uitzitten... het lijkt erop dat ze behoorlijk opgooit. Maar ja, dat zien we wel bij het zadelmak maken. Haha! Misschien valt het allemaal wel mee Vork .

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:07

Tulandro schreef:
Ik vind deze topics eigenlijk onzin. Niet om jou aan te vallen hoor, maar veel mensen vergeten dat er ook nog een moeder achter zit. Zo zijn er bij elke hengsten tegenwoordig wel gemene en lieve nakomelingen. Ik ken één Gribaldi x Ferro, speels paard, typisch een ruin en heeft duidelijk de ruime zweefdraf van gribaldi, en de typische aftekeningen.

Precies, moeders hebben zeker invloed, dat roep ik al jaren....maar gemene paarden? die worden vals gemaakt, meestal een gebrek aan contact met mensen in de jonge jaren en/of gebrek aan vertrouwen in de mens. Ik denk dat je bedoelt, moeilijke(r) karakters?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:19

Bacannie schreef:
Ik heb een merrie van Gribaldi (x Balzflug x Amor) .

Dan noem je wel 2 hengsten (voor Grib) op die bekend zijn om het doorgeven van een sterk en snel achterbeen gebruik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:40

Suzanne F. schreef:
Met de aansluiting met meer Trakehnerbloed hoeft niks mis te zijn. Haha!
Alleen bepaalde eigenschappen kunnen daarom duidelijk naar voren komen zoals dus het vlakke stekerige voorbeen en het wat trage achterbeen. Dan kan de moeder nog wel sterk zijn achter of veel knie hebben in het lopen maar door de aansluiting van genen kan dit toch gaan overheersen in je veulen.

En niet te vergeten, de kleine voetjes en het tere beenwerk.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:32

Nu hoor ik allemaal negatieve dingen over Trakhener (( ev. X Gribaldi)) .. En de positieve dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:52

Megantjuh schreef:
Nu hoor ik allemaal negatieve dingen over Trakhener (( ev. X Gribaldi)) .. En de positieve dan?

Website Trakehnerverband.de ??????

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:00

sarabande schreef:
Megantjuh schreef:

Website Trakehnerverband.de ??????

um. die ken ik niet. Zal eens kijken.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:15

heb ook een gribaldi supermooi paardje zeer goede gangen en sterk achterbeen maar oma was tuiger. Het is wel een paard met karakter waar niet iedereen mee overweg kan maar als je haar vertrouwen hebt en eraan rijd dan heb je er een superknol aan. Op stal is ze superlief komt misschien ook door samber moeder maar echte knuffelberen. We hebben in totaal 5 gribaldi's staan en over het algemeen super lopen,heet wel wat uitproberen,looplust, en knuffelberen en een mooie elegante bouw.
Veel succes.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:19

Megantjuh schreef:

Indianenverhalen

Iedereen die paarden heeft , heeft ongetwijfeld ook wel de indianenverhalen rond de Trakehner gehoord…… Toen de eerste Trakehners naar Nederland kwamen was niet iedereen daarop voorbereid en gewend om met bloedpaarden te werken. Het is natuurlijk een heel verschil tussen het voornamelijk Gelderse, bijna koudbloedige, paard wat we toen kende en het temperamentvolle bloedpaard de Trakehner.

Dit leidde nog al eens tot botsingen tussen mens en paard. Helaas is toen de beschuldiging van lastig en nerveus blijven hangen en moeten we nog steeds tegen deze reputatie opboksen. Uiteraard bestaan er binnen de Trakehner lijnen ook echt wel ingewikkelde karakters maar dat hebben we echt in elke andere fokkerij ook. Jammer genoeg is het vaak zo dat als er eens ergens iets mis gaat men al gauw roept : Zal wel een Trakehner zijn …. Maar als het heel goed gaat word er plotseling gesproken over een Duits Gefokt paard…..
De enige manier om toch van die slechte naam af te komen is steeds maar weer het bewijs leveren dat Trakehners prettige meewerkende dieren zijn die als bloedpaarden behandeld dienen te worden. Het zijn geen brommers het zijn superpaarden !

bron: www.kasparow.com

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:25

Afbeelding

Het familiepaard Kostolany

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:31

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:40

sarabande schreef:
Bacannie schreef:
Ik heb een merrie van Gribaldi (x Balzflug x Amor) .

Dan noem je wel 2 hengsten (voor Grib) op die bekend zijn om het doorgeven van een sterk en snel achterbeen gebruik

Balzflug? Nagelbijten / Gniffelen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:48

Pipo schreef:
Suzanne F. schreef:
Met de aansluiting met meer Trakehnerbloed hoeft niks mis te zijn. Haha!
Alleen bepaalde eigenschappen kunnen daarom duidelijk naar voren komen zoals dus het vlakke stekerige voorbeen en het wat trage achterbeen. Dan kan de moeder nog wel sterk zijn achter of veel knie hebben in het lopen maar door de aansluiting van genen kan dit toch gaan overheersen in je veulen.

Kleine voetjes en tere beenwerk? Presto (gribaldi x Ferro) heeft alles behalve kleine voetjes en teer beenwerk.. En inderdaad, zijn zweefdraf is mooi om te zien, maar zijn achterhand gebruikt hij niet zoals hij het hoort te gebruiken.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:52

amondi schreef:
LEUK!! Ook zo'n scheet?
Haha!

Hahaha, dat verschild nogal. Soms haald ze het bloed onder je nagels vandaan, andere keer is t een lieverd Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:13

Ach het blijft een bloedpaardje. Saskia kan er alleen mee het bos in(3,5jarige ruin) en een andere keer ligt ze er opeens zomaar naast omdat er een tuinstoel in de bak staat.

Het is soms net nog een veulen. In de sneeuw van vorige week( 50 cm) was hij lekker met Saskia in de paddock aan het spelen en opeens springt hij zomaar uit het niets over het hek. Dat leek natuurlijk een huppeltje voor hem( door dat pak sneeuw) maar helaas is het echt een meter hoog. Gevolg een totaal vernietigd hek, Saskia met een natte broek en Ulysses die heel sip aan de andere kant stond te kijken. Maar geen schijntje schrik, alleen verbazing.

Met rijden is dus alleen die aanleuning( of eigelijk het loslaten) een probleempje. De achterhand neemt hij echt al mee in het werk( als je erom vraagt) en als die dat niet doet, dan zit hij zo lekker dat je het bijna zou vergeten te vragen.

Dus vanaf vorige week is de dressuurzweep uit het stof gehaald en een (dunnig)enkel gebroken trensje. Kijken of hij de boodschap dan snapt.

Lang leve onze "trakehner"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:19

Tulandro schreef:
Kleine voetjes en tere beenwerk? Presto (gribaldi x Ferro) heeft alles behalve kleine voetjes en teer beenwerk.. En inderdaad, zijn zweefdraf is mooi om te zien, maar zijn achterhand gebruikt hij niet zoals hij het hoort te gebruiken.

We hadden het ook over de aansluiting met meer Trakehnerbloed. Ferro geeft geen kleine voetjes en teer beenwerk. Haha!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:34

Pipo schreef:

Tja, wat bedoel je met teer beenwerk?

De pijpomvang e.d. of blessure gevoeligheid?

Ik heb niet bepaald de indruk dat bloedtypes met fijn beenwerk ook eerder geblesseerd zijn.
Integendeel, vaak zijn fijne beentjes juist keihard!
Kijk maar eens naar de lineaire scores van de KWPN hengsten.
"Stevig" beenwerk gaat vaak samen met voos en fijne beentjes met hard.
Het m.i. ook meer iets van gewenning.
De paarden waaruit verreweg de meeste warmbloeds ontstaan zijn, waren paarden die op de boerderij gebruikt werden en die dus massa moesten hebben.
Men was dus gewoon gewend aan "stevig" beenwerk en dat werkt nog steeds een beetje door.
En die kleine voetjes, een Trakehner is eigenlijk een grote Anglo met een scheut ponybloed (Schweiken).
Waar zou die nou grote voeten vandaan moeten halen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:26

De Gribaldi(×Garanco) die ik verzorg is een echte hengst! Een lekkere heethoofd.
Wat ik heb gehoort over Gribaldi's is een zwakke rug.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:13

Mijn merrie Gribxpuriosoxrosinni heeft een sterke achterhand en erg sociaal. Ze is zeer aanhankelijk met mensen een echt knuffelkont. Ze zal nooit een vlieg kwaait doen. Alleen is ze niet uit te zitten omdat ze zo hoog op gooit en poept ze over de staldeur heen. Maar dat zijn de enige 'nadelen' die ze heeft.
Ik ben zeer positief over mijn gribje

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:33

Marije1984 schreef:
poept ze over de staldeur heen.

Oh dat valt nog best mee, mijn Gribje mest altijd in haar drinkbakje, da's een stuk vervelender Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:01

Die van mij maakt een complete zwijnenstal van dr stal. Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:10

Dat moet toch aan de moeder liggen?

Die van ons is juist zo netjes! Alle poep op een hoop en 's ochtends, als de deur opengaat een sprintje in de paddock om te plassen!

Moeder heeft hem dat heel goed geleerd!