Al Veulens van Sandreo??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Al Veulens van Sandreo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:18

Sammie schreef:
Onze hoefsmid heeft een Pion x Goudsmid drachtig van Sandreo, wordt ook rond april geboren.

Helaas heeft de merrie vandaag een dood veulen gehad. Het was waarschijnlijk al ong. 2 weken dood.

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 08:34

jeetje..een dood veulen...dat is de tweede al in dit topic... wij wachten nog steeds...rond 20 april is het zo ver...spannend hoor!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:52

schattemaud schreef:
Ik ga mijn merrie dit jaar laten dekken door Sandreo.
Ik heb zelf een pony van 1.54 (is wat klein gebleven)
Ze heeft veel engels volbloed en is (denk ik) een draver. Ze heeft een best moeilijk lichaam, een lange rug en een lange nek.. Dit zwakke punt wil ik zo min mogelijk bij het veulen fokken, maar je weet natuurlijk nooit of dit gaat lukken.. We zullen zien.. Ik vind een veulen al heel leuk van mijn eigen pony. Ik hoop zo op een klein paardje, dan kan ik daarme wedstrijden gaan rijden.. Wie weet..
Zou graag reacties willen over de combinatie..

Oh Jeetje meisje toch, begin dat alsjeblieft niet aan Sandreo! Moeilijk lichaam, lange rug???? Dat wordt met Sandreo absoluut niet beter! Tevens denk ik dat hij met Sandro hit in de lijn ook geen vergrotende factor heeft. Alsjeblieft kies een andere uit!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:03

Oie die had ik nog niet gelezen volgens mij! Maar ik ben het met suzanne F eens. Kijk dan naar een iets beknopte hengst met weinig hals.

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:41

Ahjoh.. ik was er eigenlijk echt helemaal zeker van.. En stiekem ben ik dat nog steeds wel.. Hij heeft juist toch een korte nek en rug.. tenminste niet lang.. !!??

Maar wie raden jullie dan aan? Nu begin ik wéér te twijfelen.. Huilen

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 06:40

Bij de fokkerij waar mijn 2-jarige vandaan komt is ook al een sandreo geboren.
Een bruine hengst, met hele lange beentjes.
Voor de rest geen aftekeningen.

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:00

Hai ik heb een Sandreo veulen van 5 weken een mooie gespierde hengst ben er zelf zeer tevreden over ik zou de merrie er zo weer bij doen.Ik wil er wel foto,s opzetten maar weet niet hoe ,wie kan mij dat vertellen .groetjes Nicoletta

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:52

VValar schreef:
petraaken schreef:
CGJ wat bedoel je met dat rechtvoorbeen? Geeft hij soms een krom voorbeen of vererft hij dat?

Hij
maait
verschrikkelijk met zijn rechtervoorbeen. Of hij het doorvererft zou ik niet weten maar het is geen mooi gezicht als hij een volte inzet of de bocht doorgaat. Op een rechte lijn is het in mindere mate te zien, alhoewel het mij nog steeds opvalt.
. Het is geen ramp, maar toch een kenmerk om rekening mee te houden bij je merrie.

Osmium deed dat ook in zijn jonge jaren(linksvoor) ,maar nu zie je er niks meer van.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:10

ceasario schreef:
Osmium deed dat ook in zijn jonge jaren(linksvoor) ,maar nu zie je er niks meer van.

Met een goede ruiter erop, kunnen ze best nog een aantal dingen verbloemen. Maar eruit rijden doe je nooit.

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:11

wie kan me zeggen hoe ik er een foto op zet van mijn sandreo veulen

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:03

hai het is gelukt ik kan nu een foto plaatsen van ons Sandreo veulen de kleur is zilverappelbruin net als z,n moeder afst. Investment/nurprimus/amor[img]Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 16:08

Ziet er goed uit zeg!!! Gefeliciteerd! Leuk veulen met een heel mooi sprekend hoofdje! Hoop dat ons merrie ook zo n mooi veulentje krijgt...We zijn nog steeds aan het wachten....Groeten Margriet

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:46

nicoletta schreef:
hai het is gelukt ik kan nu een foto plaatsen van ons Sandreo veulen de kleur is zilverappelbruin net als z,n moeder afst.

Zilverappelbruin? Ziet er toch echt als een vos uit Haha!

Foto's zijn toch nog gelukt zie ik.

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:08

ja klopt ziet er uit als vos maar met een aparte kleur staart en manen en moeders heeft zelf nog zwart aan de benen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:17

Ssst, er wordt geadverteerd dat ie vosvrij is.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:51

hey nicoletta, het is echt een leuk ding! mooie foto's, groetjes xandra

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:54

Sammie schreef:

als je goed naar de moeder kijkt wat heeft die dan voor kleur Afbeelding

hey xandra bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:16

ceasario schreef:

Osmium zie je uberhaupt niet meer lopen Clown

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:42

ik heb mn Metall merrie laten dekken door Sandreo!Nu nog even afwachten of het "raak"is

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 18:56

Ons veulen is ook geboren!!!! Pling Alles is goed gedaan en de kleine maakt het goed. Het is een merrie met donkere manen en staart en zelf is ze licht bruin ( neigt toch wel een beetje naar de voskleur!) Klein kolletje en 4 witte voetjes! We zijn zeer tevreden en denken erover om sandreo weer te gebruiken dit jaar!Foto's heb ik al wel...maar altijd hetzelfe probleem ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen... Bloos !!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:17

je kan ze uploaden via www.mijnalbum.nl en dan de URL van de foto's hier plaatsen Lachen

edit:

Proficiat trouwens met je veulen! Haha!

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 09:25

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:57

nicoletta schreef:
Sammie schreef:
als je goed naar de moeder kijkt wat heeft die dan voor kleur
Als je iets weet van kleurengenetica had je kunnen weten dat dat geen bal uit hoeft te maken.

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:13

Er zijn ook altijd mensen die denken dat ze alles beter weten als ik jou was ging ik eens wat meer lezen :
Zilverappel: zwart + zilver
Zilverappelbruin: zwart + agouti + zilver
Zilver werkt alleen op zwart, een vos kan dus wel zilver dragen maar je ziet het niet, deze kan het echter wel weer doorfokken.
Men noemt deze vossen die zilver dragen ook wel zilverappelvos: silver-chestnuts, dit kan dus echter pas bewezen worden als je dit dier met een niet-zilver kruist en er een zilver uitfokt.
Een zilver kan ook homozygoot of heterozygoot zijn.
Een heterozygote zilver zal 50% zilver en 50% niet-zilver geven.
Een homozygote zilver zal altijd, 100%, zilver geven.
Een paard kan alleen homozygoot voor zilver zijn als beide ouders zilver zijn en/of dragen en het ook hebben doorgegeven.
Een paard dat geen zilver heeft zal dus ook nooit zilver fokken, ookal zit er 5 generaties zilver achter! (Als een veulen uit zo´n dier dus wel een zilver is, komt het dus van het andere ouderdier.) * Een zilverappel veulen kan bij de geboorte palomino, zilvergrijs en ook al vrij donker lijken, echter hebben ze bijna allemaal zilverwitte maantjes en staart.
Een zilverappelbruin veulen lijkt echter vaak sprekend op een gewoon vos-veulen!

nicoletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:42

De maantjes en staart zijn dus wel meestal zilverwit, maar een gewoon vosje met witte manen en staart lijkt daar vreselijk op. De benen die donker of donkerzilver zullen worden na het scheren of verharen gaan tonen dan dat het dier een zilverappelbruine is en geen vos, maar ook als volwassen vergissen mensen zich nog vaak.Als je een zilverappel in de winter scheert, worden ze geheel zilverwit, vaak met appels. SPECIAAL NOG EVEN VOOR SAMMIE LEES DIT GOED!!!!