Sammie schreef:Onze hoefsmid heeft een Pion x Goudsmid drachtig van Sandreo, wordt ook rond april geboren.
Helaas heeft de merrie vandaag een dood veulen gehad. Het was waarschijnlijk al ong. 2 weken dood.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Onze hoefsmid heeft een Pion x Goudsmid drachtig van Sandreo, wordt ook rond april geboren.
schattemaud schreef:Ik ga mijn merrie dit jaar laten dekken door Sandreo.
Ik heb zelf een pony van 1.54 (is wat klein gebleven)
Ze heeft veel engels volbloed en is (denk ik) een draver. Ze heeft een best moeilijk lichaam, een lange rug en een lange nek.. Dit zwakke punt wil ik zo min mogelijk bij het veulen fokken, maar je weet natuurlijk nooit of dit gaat lukken.. We zullen zien.. Ik vind een veulen al heel leuk van mijn eigen pony. Ik hoop zo op een klein paardje, dan kan ik daarme wedstrijden gaan rijden.. Wie weet..
Zou graag reacties willen over de combinatie..
VValar schreef:petraaken schreef:CGJ wat bedoel je met dat rechtvoorbeen? Geeft hij soms een krom voorbeen of vererft hij dat?
Hij
maait verschrikkelijk met zijn rechtervoorbeen. Of hij het doorvererft zou ik niet weten maar het is geen mooi gezicht als hij een volte inzet of de bocht doorgaat. Op een rechte lijn is het in mindere mate te zien, alhoewel het mij nog steeds opvalt.
. Het is geen ramp, maar toch een kenmerk om rekening mee te houden bij je merrie.
ceasario schreef:Osmium deed dat ook in zijn jonge jaren(linksvoor) ,maar nu zie je er niks meer van.
nicoletta schreef:hai het is gelukt ik kan nu een foto plaatsen van ons Sandreo veulen de kleur is zilverappelbruin net als z,n moeder afst.

Sammie schreef:Ssst, er wordt geadverteerd dat ie vosvrij is.

ceasario schreef:
Osmium deed dat ook in zijn jonge jaren(linksvoor) ,maar nu zie je er niks meer van.
Alles is goed gedaan en de kleine maakt het goed. Het is een merrie met donkere manen en staart en zelf is ze licht bruin ( neigt toch wel een beetje naar de voskleur!) Klein kolletje en 4 witte voetjes! We zijn zeer tevreden en denken erover om sandreo weer te gebruiken dit jaar!Foto's heb ik al wel...maar altijd hetzelfe probleem ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen...
!! 
nicoletta schreef:Als je iets weet van kleurengenetica had je kunnen weten dat dat geen bal uit hoeft te maken.Sammie schreef:als je goed naar de moeder kijkt wat heeft die dan voor kleurSsst, er wordt geadverteerd dat ie vosvrij is.