sigrid1182 schreef:IMO is het het denk ik ook de manier van om kunnen en willen gaan met een paard!!!! De meeste kunen dat niet en geven dan het paard de schuld...vaak word er gezegd &*(*bokken, maar ja,wat wil je.... 23 uur op de stal , weinig beweging en wel 1 uurtje per dag in de krul worden getrokken, is dat dan wat we willen,....hobbelpaarden!!!! alle paardne die dit accepteren van hun eigenaren hebben naar mijn mening TE weinig karakter....
Dus die negatieve karakter verhalen van paarden neem ik met een korrel zout....
Ik denk dat verhalen waar mensen spreken over goede karakters geloofwaardiger is dan mensen die altijd spreken over negatieve karakters......alleen de manier van omgaan is al van grote invloed op het paard zelf...
Ach kom op zeg, daar gaat het verhaaltje weer heen.
Van Goodtimes is gewoon algemeen bekend dat hij ze niet zo lekker geeft.
Ik heb ook wel dooie sullen van Goodtimes gezien en de moederlijn heeft ook heel veel inbreng, dus vandaar sowieso geen Goodtimes bij Landwind.
En ik ken genoeg Goodtimes' die vanaf zeer jonge leeftijd in handen van professionele mensen zijn geweest, en toch niet helemaal lekker in de bovenkamer waren.
Het gedrag van een paard kan je beïnvloeden, maar het karakter niet, dat is aangeboren en genetisch bepaald.
Dus een paard die echt een schijtkarakter heeft en niet wil werken, krijg jij met geen mogelijkheid goed aan het lopen in de sport.
Maar nogmaals, de kans is het een tegen het ander als je met Goodtimes dekt. Er is een kans dat er wel een brave uitkomt, er is ook (een IMO grotere) kans dat er eentje met een k*tkarakter uitkomt.
Die gok wil je toch niet nemen als je kunt kiezen uit zo'n grote stapel kwaliteithengsten?
Dan nog over Samber en Ed King Hill. Samber vind ik ten eerste al een waardeloze springer, en Ed King Hill ben ik eigenlijk ook nog niet zo weg van.
Vind ze eigenlijk ook beide niet zo best aansluiten op het bloed van jouw merrie..
(en al die mensen al die tijd maar roepen dat hij het karakter van Abgar geerft had