Welke hengst voor deze Landwind ll B merrie? (met fotos!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Re: Welke hengst voor deze Landwind ll B merrie? (met fotos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:48

sigrid1182 schreef:
IMO is het het denk ik ook de manier van om kunnen en willen gaan met een paard!!!! De meeste kunen dat niet en geven dan het paard de schuld...vaak word er gezegd &*(*bokken, maar ja,wat wil je.... 23 uur op de stal , weinig beweging en wel 1 uurtje per dag in de krul worden getrokken, is dat dan wat we willen,....hobbelpaarden!!!! alle paardne die dit accepteren van hun eigenaren hebben naar mijn mening TE weinig karakter....

Dus die negatieve karakter verhalen van paarden neem ik met een korrel zout....

Ik denk dat verhalen waar mensen spreken over goede karakters geloofwaardiger is dan mensen die altijd spreken over negatieve karakters......alleen de manier van omgaan is al van grote invloed op het paard zelf...

Ach kom op zeg, daar gaat het verhaaltje weer heen.
Van Goodtimes is gewoon algemeen bekend dat hij ze niet zo lekker geeft.
Ik heb ook wel dooie sullen van Goodtimes gezien en de moederlijn heeft ook heel veel inbreng, dus vandaar sowieso geen Goodtimes bij Landwind.
En ik ken genoeg Goodtimes' die vanaf zeer jonge leeftijd in handen van professionele mensen zijn geweest, en toch niet helemaal lekker in de bovenkamer waren.

Het gedrag van een paard kan je beïnvloeden, maar het karakter niet, dat is aangeboren en genetisch bepaald.
Dus een paard die echt een schijtkarakter heeft en niet wil werken, krijg jij met geen mogelijkheid goed aan het lopen in de sport.

Maar nogmaals, de kans is het een tegen het ander als je met Goodtimes dekt. Er is een kans dat er wel een brave uitkomt, er is ook (een IMO grotere) kans dat er eentje met een k*tkarakter uitkomt.
Die gok wil je toch niet nemen als je kunt kiezen uit zo'n grote stapel kwaliteithengsten?

Dan nog over Samber en Ed King Hill. Samber vind ik ten eerste al een waardeloze springer, en Ed King Hill ben ik eigenlijk ook nog niet zo weg van.
Vind ze eigenlijk ook beide niet zo best aansluiten op het bloed van jouw merrie..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:28

Als ik mijn mening kenbaar maak, die afwijkt van de jouwe heb je daar dan problemen mee.......???

Ik mijn mening en jij de jouwe, ik val je niet aan..ik zeg niet dat je niet gelijk hebt......Ik deel alleen mijn mening ook mee... Haha!

en mocht je het daar niet mee eens zijn...swoa....maar daarom mag ik hier mijn mening wel plaatsen of niet??// Ik doe volgens mij hetzelfde als jouw alleen we verschillen van mening...... Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:47

Ik weet niet waar jij ziet dat ik er problemen mee heb dat jij je mening geeft hoor, want dat heb ik niet, daarvoor zitten we hier immers Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:58

Ik snap wat je bedoelt hoor Sigrid, neem die verhalen zelf ook meestal niet zo zwaar op Knipoog
Heb zelf een Koriander x Voltaire x abgar x persian path. Was dat ik hem net had een echte idioot(ondanks dat hij de hele wereld gezien heeft), maar ben nu 1,5 jaar verder en het is echt een fijn paard geworden. Onder dat hete, rillerige, ontzettend lastige paard is een heel functioneel sportpaard vandaan gekomen Ja (en al die mensen al die tijd maar roepen dat hij het karakter van Abgar geerft had Clown )

Van Haarlem zal het gerust toeval zijn, maar ik ken er dus drie hele goede, maar ontzettend gecompliceerde sportpaarden van. Geen idee waar het aan ligt, maar ze zijn het toch echt...

Goodtimes-nakomelingen vind ik top en vaak ontzettend aansprekend, maar ze kunnen wel flink karakter hebben. En aangezien ik de merrie en eigenaar redelijk denk te kennen zo ik dat absoluut niet aanraden.
(terwijl ik het op mijn eigen sensibele merrie best aan zou durven Ja )

Over bijv. Animo hoor je ook hele slechte verhalen, maar de meeste Animo's zijn helemaal mijn dieren en daar kan ik mee lezen en schrijven Ja Maar dat wil nog niet zeggen dat ik zo'n hengst aan de TS aan zou raden op deze merrie Knipoog

En ik wil nog steeds graag weten of je persé een KWPN-hengst erop wilt hebben Rowan Ja (valt wat meer op zo)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:43

Jazz Haha!

Of dat schimmeltje van deze jaargang, de Olivi x Zuidhorn Knipoog

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 23:29

gomir schreef:
Ik snap wat je bedoelt hoor Sigrid, neem die verhalen zelf ook meestal niet zo zwaar op Knipoog
Heb zelf een Koriander x Voltaire x abgar x persian path. Was dat ik hem net had een echte idioot(ondanks dat hij de hele wereld gezien heeft), maar ben nu 1,5 jaar verder en het is echt een fijn paard geworden. Onder dat hete, rillerige, ontzettend lastige paard is een heel functioneel sportpaard vandaan gekomen Ja (en al die mensen al die tijd maar roepen dat hij het karakter van Abgar geerft had Clown )

Van Haarlem zal het gerust toeval zijn, maar ik ken er dus drie hele goede, maar ontzettend gecompliceerde sportpaarden van. Geen idee waar het aan ligt, maar ze zijn het toch echt...

Goodtimes-nakomelingen vind ik top en vaak ontzettend aansprekend, maar ze kunnen wel flink karakter hebben. En aangezien ik de merrie en eigenaar redelijk denk te kennen zo ik dat absoluut niet aanraden.
(terwijl ik het op mijn eigen sensibele merrie best aan zou durven Ja )

Over bijv. Animo hoor je ook hele slechte verhalen, maar de meeste Animo's zijn helemaal mijn dieren en daar kan ik mee lezen en schrijven Ja Maar dat wil nog niet zeggen dat ik zo'n hengst aan de TS aan zou raden op deze merrie Knipoog

En ik wil nog steeds graag weten of je persé een KWPN-hengst erop wilt hebben Rowan Ja (valt wat meer op zo)

Hey sorry had er even overheen gelezen Bloos!
Nee het hoeft niet perse een KWPN hengst te zijn... weet jij verder nog iets leuks? Knipoog

@ Suzanne F. Dat van Jazz was toch zeker wel een grap Tong uitsteken
Ik denk dat het karakter van Jazz (of iig van zijn nakomelingen) totaal niet bij mijn merrie past Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:54

Dat vermoedde ik al, vandaar het vetgedrukte Knipoog

Ik ga er even een nachtje over slapen, ben nu niet zo fit meer Clown
Heb wel wat suggesties voor je iig Ja

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:23

Ik ben weer druk aan het zoeken geweest, ik vond Flemmingh erg leuk maar dat gaat qwa afstamming dus niet.

Wat vinden jullie van Prestige VDL ? (hoe is zijn karakter, hoe zijn zijn nakomelingen?)
Ik las net toevallig ook dat VDL zaterdag 2 april een hengstenshow organiseerd dus misschien dat ik daar heen ga Knipoog Ook omdat meerdere hengsten van VDL mij erg aanspreken.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:11

Las hier dat de kojaks moeilijk zouden zijn? Ik heb er een gefokt die was wat kijkerig maar wel een fantastisch paard, anders mag je niet naar Lanaken...

Suggestie? Persoonlijk vind ik de duitse chicos boy, met goede basisganen en prachtige manier van springen een aanrader, ook de nafok van Landor is best cool, denk maar eens aan LOudwig von Bayeren, beetje slungel nog maar met een fantastisch karakter en goede manier van springen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:17

Ik heb Prestige diverse keren live in Bears gezien, toen ie daar stond voor de spermaopvang..

Heb gewoon een 2uurtjes daar omgelopen, kijken hoe die was in de box, kijken bij het groomen en opzadelen en rijden......

Conclusie: SUPER BRAAF DIER< GOUDEN KARAKTER>>>

....daarom heb ik em toen bij mijn Rex Magna merrie gebruikt..

Was ook een super mooi lief veulen. Haha!

Hij heeft wel een merrie met bloed nodig, of je moet een tanker/amfibievoertuig willen fokken......door land en over zee.... Bloos

Off topic:

Mijn Goodtimes veulen is geboren, maar ik heb die gratis kronkel in de kop er niet bij bij gekregen...... Tong uitsteken en dat uit een heette moeder...raden jullie mij een DNA test aan??? Lovers Rolleyes

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 21:07

sigrid1182 schreef:
Ik heb Prestige diverse keren live in Bears gezien, toen ie daar stond voor de spermaopvang..

Heb gewoon een 2uurtjes daar omgelopen, kijken hoe die was in de box, kijken bij het groomen en opzadelen en rijden......

Conclusie: SUPER BRAAF DIER< GOUDEN KARAKTER>>>

....daarom heb ik em toen bij mijn Rex Magna merrie gebruikt..

Was ook een super mooi lief veulen. Haha!

Hij heeft wel een merrie met bloed nodig, of je moet een tanker/amfibievoertuig willen fokken......door land en over zee.... Bloos

:

Die tankers/amfibievoertuigen zijn dan wel weer handig en leuk met het buitenrijden en boshobbelen Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 00:08

Prestige zou ik niet doen bij jouw merrie, denk dat je dan een te zwaar veulen krijgt Ja

Ik zat ook aan Chico's Boy te denken en de Landor-zoon Lauterbach(weet nooit hoe je het schrijft) lijkt me ook wel te passen.
Daarom vroeg ik ook of het een KWPN-er moest zijn, maar ik was dit topic alweer vergeten Bloos

Of die NRPS-schimmelhengst waar ik het overhad, denk dat dat ook wel zou passen. En dat is financieel ook wel interessant Ja

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:07

gabrycha schreef:
Las hier dat de kojaks moeilijk zouden zijn? Ik heb er een gefokt die was wat kijkerig maar wel een fantastisch paard, anders mag je niet naar Lanaken...

Hij zal best wel eens een goede geven, ik heb er persoonlijk grotendeels enorme lamzakken van gezien, altijd zeikerig en niet aan het werk willen.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 10:54

Mariek87 schreef:
gabrycha schreef:

Hij zal best wel eens een goede geven, ik heb er persoonlijk grotendeels enorme lamzakken van gezien, altijd zeikerig en niet aan het werk willen.

Ja idd, heb zelf ook een tijdje een Kojak merrie gereden, was ook zo'n zeikerd, en erg lui. Verder in de omgang wel een superbeest Knipoog