hengst united

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

johno

Re: hengst united

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 10:40

sarabande schreef:
United zou ik uitsluitend op een Prok merrie gebruiken.

Nog beter zou ik eerst het afstammelingen onderzoek van het KWPN op zijn jaarlingen afwachten.

Sarabande,wat zegt uiteindelijk nu een prok merrie ?? de kogels worden niet eens op de foto gezet,en zoals je zelf ook wel zult weten zit er toch een vaak ocd in de kogels.
Dus eigenlijk zegt een prok merrie mij persoonlijk niet zo heel veel,maar dat zie ik misschien wel helemaal verkeerd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:58

johno schreef:
sarabande schreef:

Nog beter zou ik eerst het afstammelingen onderzoek van het KWPN op zijn jaarlingen afwachten.

Sarabande,wat zegt uiteindelijk nu een prok merrie ?? de kogels worden niet eens op de foto gezet,en zoals je zelf ook wel zult weten zit er toch een vaak ocd in de kogels.
Dus eigenlijk zegt een prok merrie mij persoonlijk niet zo heel veel,maar dat zie ik misschien wel helemaal verkeerd.

Het ligt eraan voor wie je prokt.

Ik prok voor mijzelf en de kogels gaan ook mee. Dat zijn gegevens waar ik mede mijn keuze voor een hengst van af laat hangen.

Maar ingeval de grootvaders van United gaat het niet om de kogels dus zijn die in dit verhaal niet relevant.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:08

de vraag van TS heeft betrekking op de hengst United en niet op het nut van prokken. Graag dus weer on topic.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:12

Lielle schreef:
de vraag van TS heeft betrekking op de hengst United en niet op het nut van prokken. Graag dus weer on topic.

Zou je uit kunnen leggen waarom dat volgens jou geen beterkking op de vraag van de TS heeft.

Het is niet altijd zo dat wanneer een TS bepaalde dingen niet wilt horen deze zaken niet in verband met de vraag staan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:11

Vertel mij dan eens waarom jij United een groot risico vind en nooit met hem zou dekken.... Iets wat de hengstenkeuringscommisie dan uiteraard over het hoofd heeft gezien??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:36

de discussie bovenaan pagina twee gaat over waarom men een merrie in het algemeen zou willen laten prokken. Dat heeft totaal niets te maken met United. Het advies is gegeven om als je met United wil dekken, dit alleen te doen met een gePROKte merrie. Dat is on topic, de rest niet meer.

/edit
stomme typo's
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-03-05 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:42

Lielle schreef:
de discussie bovenaan pagina twee gaat over waaorm men een merrie in het algemeen zou willen laten prokken. Dat heeft totaal niets te maken met United. Het advies is gegeven om als je met United wil denkken, dit alleen te doen met een gePROKte merrie. Dat is on topic, de rest niet meer.

Nee de discussie gaat wat men van United vindt. TS geeft haar mening over prok binnen deze discussie, daar krijgt ze antwoord op.

Overigens zegt niemand dat je alleen bij United met een geprokte merrie zou moeten dekken, het wordt als optie aangedragen.

Als prok, i.v.m. gezondheid niet on topic is, mag kleur, maat beweging, karakter dan wel???

Of mogen er alleen nog maar antwoorden komen dat United zo lief is Verward

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:35

sarabande schreef:

Als niemand een jonge hengst de kans geeft komen we ook niet aan een afstammelingsrapport!
Dus nogmaals Sarabande:

Vertel mij dan eens waarom jij United een groot risico vind en nooit met hem zou dekken, enkel op PROK merries.... Iets wat de hengstenkeuringscommisie dan uiteraard over het hoofd heeft gezien??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:42

Kaja schreef:
sarabande schreef:

Als niemand een jonge hengst de kans geeft komen we ook niet aan een afstammelingsrapport!
Dus nogmaals Sarabande:

Vertel mij dan eens waarom jij United een groot risico vind en nooit met hem zou dekken, enkel op PROK merries.... Iets wat de hengstenkeuringscommisie dan uiteraard over het hoofd heeft gezien??

Geen kans geven of 400 merries dekken zijn 2 verschillende dingen. De rest van je vraag is hiervoor al beantwoord.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:28

sarabande schreef:
Geen kans geven of 400 merries dekken zijn 2 verschillende dingen. De rest van je vraag is hiervoor al beantwoord.
Laat ik het samenvatten: Sarabande heeft in haar glazenbol gezien dat er mogelijk iets zou kunnen zijn en er zijn blijkbaar iets van 400 waaghalzen die voor de troepen uit marcheren.

Er zijn een heleboel erfelijke zaken welke alleen direct (van vader of moeder) worden meegenomen, en dus niet bij opa oma of nog verder vandaan komen. United heeft een heleboel duidelijk goede, aantoonbare, eigenschappen voor een dressuur paard, glazenbollen praat zonder feitelijke onderbouwing heeft bij mij weinig waarde.
Wat mij betreft heeft United een onwijs bewegingsmechanisme en ik hoop dat hij dat vererft.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:31

ik hoop dat je dit niet als een aanval ziet Sarabande, maar toch vraag ik je nogmaals om uitleg wat er dan scheelt aan United...

Het is een leuk topic over een jonge hengst met ongekende waardevolle papieren en welke zelf absoluut niet onder doet qua beweging en zijn bouw...

Niet insinueren, niet speculeren, maar hardop denken wat jij vind dat er scheelt aan United of gezegd moet worden in het belang van zijn nafok!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:39

Mensen die op de hoogte zijn van de KWPN fokkerij en de nafok van de beide grootvaders zullen rekening houden met een verhoogd risico.

Hier geldt een gewaarschuwd man telt voor twee ofwel wie zijn billen wil branden moet op de blaren zitten.

Ik doe niet mee aan een nietus welles discussie en wat betreft het gebruik door mij van United, ik heb daar geen passende merrie voor dus die opmerking is niet relevant.

Verder zal je mij geen direkte negatieve gegevens over hengsten on topic zien neerzetten.

Dus Kaja je kan blijven roepen en rellen, als je niet kan/wilt lezen wat er staat zal je niet wijzer worden.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:49

sarabande schreef:
Geen kans geven of 400 merries dekken zijn 2 verschillende dingen.

Mag ik vragen hoe je aan 400 dekkingen komt? Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:51

GribaldiFAN schreef:
sarabande schreef:
Geen kans geven of 400 merries dekken zijn 2 verschillende dingen.

Mag ik vragen hoe je aan 400 dekkingen komt? Verward

zie vorige verrichtingstopper Trento

Ik geef voorbeelden

Verder kan ik aan dit topic niets meer toevoegen.
De tijd zal het leren

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:28

sarabande schreef:
Mensen die op de hoogte zijn van de KWPN fokkerij en de nafok van de beide grootvaders zullen rekening houden met een verhoogd risico.

Hier geldt een gewaarschuwd man telt voor twee ofwel wie zijn billen wil branden moet op de blaren zitten.

Ik doe niet mee aan een nietus welles discussie en wat betreft het gebruik door mij van United, ik heb daar geen passende merrie voor dus die opmerking is niet relevant.

Verder zal je mij geen direkte negatieve gegevens over hengsten on topic zien neerzetten.

Dus Kaja je kan blijven roepen en rellen, als je niet kan/wilt lezen wat er staat zal je niet wijzer worden.

Maar hier ga je de fout in... Ik roep niet en ik zoek geen rellen!
Erkende, maar vooral up to date fokkers zullen hun billen niet branden aan paarden als United, wanneer zij inzien dat er te hoge risico's aan zijn nakomelingen blijven steken ...

Juist de "gewone" fokker probeert zijn adviezen en informatie te verkrijgen van het internet.
En dus geef jij met jouw woorden een negatief advies/beeld van United.

Leg dan eens uit hoe en waarom en beperk je niet tot posts zonder inhoudelijke informatie... zonder jezelf aangevallen te voelen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:43

Kaja schreef:
sarabande schreef:

Leg dan eens uit hoe en waarom en beperk je niet tot posts zonder inhoudelijke informatie... zonder jezelf aangevallen te voelen!

Sarabande zegt toch niets negatiefs over de hengst? Ik persoonlijk vind het een hele gave bok en ik denk Sarabande ook, met de bloedlijn is verder niks mis qua dressuurvererving. De enigste kanttekening die geplaatst wordt is dat er bepaalde bloedlijnen inzitten die misschien een verhoogd risico tot rontgenologische problemen kunnen hebben. Waarom zou Partout trouwens nooit KWPN goedgekeurd zijn?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:53

En dat is dus ook terug te voeren via Krack C naar Flemmingh??

Aan beide kanten zit dus een verhoogd risico op OC/OCD??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:38

Zoals ik al zei vindt ik dat sommige mensen zich soms te druk maken over oc/ocd laat er eerst maar eens iets uit al die onderzoeken komen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:45

Hoewel Sarabande goed voorzichzelf kan spreken Haha! vind ik wel dat haar opmerking een serieuze is. Iemand die ruim 30 jaar (fok)ervaring heeft in de paarden met ongetwijfeld ups en downs, zal niet voor niets zoveel waarde hechten aan correct beenwerk. Bepaalde hengsten zijn eerder genoemd waarvan de nafok niet zonder twijfel is op de foto's, doe daar dan je voordeel mee zou ik zeggen.

OCD is nu eenmaal voor een deel erfelijk. Hoe groot die erfelijkheidsgraad is, is niet bekend, maar het is wel verstandig om het risico zo klein mogelijk te houden. Ik lees niets ten nadele van United Ach gut , maar gewoon een goedbedoeld fokkersadvies van een serieuze fokker.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:39

Maar zo bedoel ik het ook!!

Een hengstenhouder of een fokker van een ggk hengst verteld jou als (leek) fokker niet direct wat de risico's zijn van het doorfokken van OC/OCD!

Een discussie lezen/volgen op het internet kan je juiste maar ook onjuiste informatie verschaffen.
Wanneer je onduidelijk een bepaald "probleem" aangeeft over een bepaalde hengst ben je i.m.o ook uitleg verschuldigd, aan de fokkers maar ook aan de hengst zelf...

Anders gaat men rook zien, waar niets eens vuur te vinden is...

@Elisa2: Ik kan mij heel goed voorstellen waarom mensen zich druk maken over OC/OCD, deze statement van jou gaat echt op in het niets omdat de consequenties wel degelijk aanwezig zijn!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:52

Kaja schreef:
Maar zo bedoel ik het ook!!

Een hengstenhouder of een fokker van een ggk hengst verteld jou als (leek) fokker niet direct wat de risico's zijn van het doorfokken van OC/OCD!

Een discussie lezen/volgen op het internet kan je juiste maar ook onjuiste informatie verschaffen.
Wanneer je onduidelijk een bepaald "probleem" aangeeft over een bepaalde hengst ben je i.m.o ook uitleg verschuldigd, aan de fokkers maar ook aan de hengst zelf...

Anders gaat men rook zien, waar niets eens vuur te vinden is...

@Elisa2: Ik kan mij heel goed voorstellen waarom mensen zich druk maken over OC/OCD, deze statement van jou gaat echt op in het niets omdat de consequenties wel degelijk aanwezig zijn!!

Dat moet nog bewezen gaan worden,en ik ben benieuwd ik zet er gewoon m'n vraagtekens bij..