Gangenpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:44

bij welke ijslanderstal rijd jij?

Er zit in inder geval groot verschil in rijden op en Tennessee Walker of op een IJslander. Echt heel anders.
Ik zou nog wel graag een keer op een Paso willen rijden.

Mirjam

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:31

wat is nou eigenlijk het grootste verschil tussen de twh en de ijs? wat gangen betreft dan.. Knipoog
Ik hoorde dat de ijs veel pittiger aanvoelt dan de twh? Ikzelf heb wel ooit op beiden gereden, maar te kort en te ver uit elkaar om het verschil te kunnen voelen...

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:38

Op de TWH heb je helemaal niet het gevoel dat je hard gaat. Ik heb een keer een buitenrit gemaakt op een Walker in flat walk en running walk. Ik had nog steeds het idee dat we gewoon aan het stappen waren, maar we haalden de ruiters in de verte heel snel in. Het voelt gewoon net als stap. Wel heel relaxt. De IJslander voelt pittiger, heftiger. Je voelt een veel duidelijker overgang van de stap naar tolt.
De walker is heel relaxt, maar ik moet zeggen dat tolt op de IJslander mij meer een kick geeft.
Overeens zijn er ook walkers die kunnen tolten, net als de IJslander. Zij noemen het alleen rack. Dit is bij de echte Walker liefhebbers niet echt gewenst geloof ik. In Amerika hebben ze een apart stamboek voor de Walkers die racken: Racking Horses.
De rack voelt ongeveer net zo aan als de tolt bij IJslanders. Ik heb 1 keer op een walker gereden die kon racken.
Als ik ooit een walker zou kopen zou ik graag een racking horse willen.

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:05

Ik rij bij Gimli, in Drente. Bevalt heel goed! Het is wel ver weg voor me, maar we komen vaak daar (mijn paard Naepir staat daar ook en we hebben een caravan staan in de buurt).

Zo te horen moeten we maar eens een gangenpaardenmeeting doen, zodat iedereen eens op een ander gangenpaard rijd Knipoog

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:09

heey ik ben ook gangen-paarden fan Haha! heb zelf een ijslander, maar ben ook erg geïnterresseerd in andere gangen-rassen. Een aegidienberger lijkt mij persoonlijk erg leuk. Ik vind het wel jammer dat er in NL niet echt heel veel belangstelling is voor de gangenpaarden (behalve dan voor de ijslander). Ik heb wel eens op internet gezocht of ik niet ergens een keer les kon krijgen op een ander gangepaard, maar kon niks vinden helaas

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:04

Naepir schreef:
Ik rij bij Gimli, in Drente. Bevalt heel goed!;)

Leuk om te horen. ik heb daar mijn paard gekocht (toen zaten ze nog in Donderen). Van wie heb jij les? Op je eigen paard of op een paard van hun?

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:32

Van Kimbel en Romi.
Niet op mijn eigen paard, die wordt van de zomer 2 jaar. Knipoog
Gewoon dus op lespaarden. Ik leer er ook veel van, zo op die verschillende paardjes rijden.

Wat leuk dat je daar je paard hebt gekocht, ik dus ook Lachen Hoe heet die van jou? (kan best dat ik er overheen heb gelezen)

Mijn paard was een ongelukje; hengst even in een groep gegooid, vergeten de merrie eruit te halen Haha!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:58

Mijn paard heet Vidja fra Punktur. Een dochter van Yngri- Dreki. Ik heb haar in december 2003 gekocht. Heb jij haar nog gekent? Ze is daar niet lang geweest, ze kwam net uit Polen.

Leuk dat je les hebt van Kimbel en Romi. Ik geloof dat Marloes en Manon er ook lesgeven. Geeft Marloes nog les? Mijn zoontje heeft les van Manon op de Eswal manege in Vries.
Ik heb ook een les gereden bij Gimli. Ik reed toen op Nodri (streep). Heel makkelijk paard. Tijdens het proefrijden op Vidja reed Romi mee op Nodri.

Heb jij nu tijdens een buitenrit les of in de buitenbak?

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:37

Vidja ken ik niet. Maar een Yngri-dochter kán alleen maar een leuk paard zijn Knipoog

Manon ken ik niet... Marloes geeft nu vooral les aan de kleintjes. We gaan ook wel eens samen buiten hobbelen en dan geeft ze me wel tips e.d.

Hnodri is een leuk paard he? Gewoon lekker ongecompliceerd Lachen

Ik heb voornamelijk buiten les. Eigenlijk bijna niet in de bak. Een paar keer maar (jeugdweek, lesje vlak voor wedstrijd en een poging om een stijve schweinepasser te laten draven). Ik vind buitenlessen ook het leukst Haha!

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:54

Het is hier weer een Ijsco topic aan het worden.....Julle hebben je eigen topic!!!!! Whoosh!

Maar ik heb dus een Paso en je had kunnen bieden voor giro 555 voor een ritje.... Helaas Tong uitsteken

Maar woon je in de buurt van Rotterdam, kom eens langs voor een proefritje zou ik zeggen Lachen

Valeska

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:20

ijslandermir schreef:
Mijn paard heet Vidja fra Punktur. Een dochter van Yngri- Dreki. Ik heb haar in december 2003 gekocht. Heb jij haar nog gekent? Ze is daar niet lang geweest, ze kwam net uit Polen.

Leuk dat je les hebt van Kimbel en Romi. Ik geloof dat Marloes en Manon er ook lesgeven. Geeft Marloes nog les? Mijn zoontje heeft les van Manon op de Eswal manege in Vries.
Ik heb ook een les gereden bij Gimli. Ik reed toen op Nodri (streep). Heel makkelijk paard. Tijdens het proefrijden op Vidja reed Romi mee op Nodri.

Heb jij nu tijdens een buitenrit les of in de buitenbak?

Aaah fam. van mijn paardje Lachen
Heb ook een Yngri nakomeling.

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 07:36

Valeska schreef:
Het is hier weer een Ijsco topic aan het worden.....Julle hebben je eigen topic!!!!! Whoosh!

Maar ik heb dus een Paso en je had kunnen bieden voor giro 555 voor een ritje.... Helaas Tong uitsteken

Maar woon je in de buurt van Rotterdam, kom eens langs voor een proefritje zou ik zeggen Lachen

Valeska

euwh.. ik woon nogal in friesland helaas, maar bedankt voor het aanbod! Lachen

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:41

Valeska schreef:

Valeska

Sorry Valeska. Maar ik heb ook al een stuk geschreven over de TWH!
Jammer dat ik een eind van je vandaan woon. Rotterdam is wel heel ver voor een ritje.

Wie kent hier de Mangalarga Marchador? Ik vind dit om te zien een heel mooi ras! Lekker een barok paard die nog tolt ook nog.
Heeft iemand hier er ooit op gereden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:30

Nooit van gehoord. Heb je daar een foto van?

Heb zelf een aantal jaar geleden een keer op een Missouri Foxtrotter gereden, nog wel op een gkk dekhengst! Geweldig om een keer mee te maken. Wel moeilijk rijden, voor mij in ieder geval, ik die alleen maar engels heeft gereden!

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:52

Valeska schreef:

Valeska

Ik! Ik woon in Puttershoek Lachen Vlakbij dus.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:15

Lijkt mij ook leuk om een keer een ander gangenpaard te rijden. Wie weet waar in Friesland gangenpaarden staan? Behalfe IJslanders Tong uitsteken ???

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:33

Ik ken iemand in Friesland die een Tennessee Walker, een aegidienberger, een rasloos gangenpaard (kruising walker.draver?) en een fripa (kruising fries paso). Ze heet op bokt geloof ik gaitkeeper.

Mirjam

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:05

Oooh leuk Lachen Hoe kan ik die gaitkeeper opsporen hier op bokt Tong uitsteken ??? Dan kan ik haar een pb'tje sturen Lachen

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:25

bij zoeken bovenaan in je scherm kun je zoeken naar een gebruiker. Ik weet alleen niet of ze hier nog zit.

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:32

heet die "gaitkeeper" toevallig de Groot van achternaam? En heet haar Aegidienberger Pasco? dan "ken" ik haar misschien wel! Clown

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 08:53

Ik heb een ijslander (vandaag precies 3 jaar Haha!). Een tijdje geleden heb ik op een Tenessee Walker gereden. Was erg leuk om een keer te proberen, maar ik hou het toch maar bij ijslanders. Ja

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:12

Ik heb binnenkort mijn eerste IJslander Lachen Ik vind ze echt geweldig, en die tölt is gewoon heerlijk Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:02

ik heb een tijdje bij een gangenpaarden fokkerij gereden op o.a. een American Saddlebred, draver met telgang, singlefooter en een paso fino.
De saddlebred heeft dus de rack als extra gang, vond het toch wat "stiller" zitten dan de tölt van een ijs....kan aan mij liggen Clown

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:04

Pebblesje schreef:
ik heb een tijdje bij een gangenpaarden fokkerij gereden op o.a. een American Saddlebred, draver met telgang, singlefooter en een paso fino.
De saddlebred heeft dus de rack als extra gang, vond het toch wat "stiller" zitten dan de tölt van een ijs....kan aan mij liggen Clown

Kan best stiller zitten heb nog nooit op een saddlebred gereden.
Maar het kan ook aan het paard liggen.
Er zit echt duidelijk verschil tussen Skundi en Gaska in draf.
Gaska haar Draf zit bijna nog stiller dan Skundi zijn tölt Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:29

njord is een zoon van raudreki