mensen met een grijs/bruine haf hebben jullie dit ook ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Re: mensen met een grijs/bruine haf hebben jullie dit ook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:49

Ik snap dat ze Haflingers met grijze manen minder punten geven, maar als ze echt goede andere kwaliteiten hebben haal je daar die punten wel weer mee omhoog (b.v. super exterieur)

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:42

smiley schreef:
Ik snap dat ze Haflingers met grijze manen minder punten geven, maar als ze echt goede andere kwaliteiten hebben haal je daar die punten wel weer mee omhoog (b.v. super exterieur)

vind ik ook hoor Haha!

Als ie super is qau gangen en exterieur moet ie gewoon een 1e premie krijgen, en dan kunnen ze hem nog wel lager plaatsen in de 1e premies. Er lopen ook genoeg haflinger merries met witte aftekeningen aan de benen op keuringen rond. Die komen ook verbazing wekkend hoog te staan op keuringen, en dat is helemaal uit den boze. Soms snap ik ze gewoon niet bij het KVTH.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:23

Een Haflinger met een sokje mag al houden ze het liever bij 1 of geen.. (nat theezakje doet trouwens ook wonderen...)
Tevens een brede bles zien ze liever niet (Stradivari bijv. vererft in het algemeen veel wit.. maar heeft genoeg andere kwaliteiten) maar als het paard wat betreft gangen en bouw de beste is willen ze het wit nog wel eens door de vingers zien... (al ligt het er uiteraard meestal wel aan wie de fokker/eig. is..).
Grijs willen ze gewoon niet zien..
Woes heeft bijvoorbeeld 3 donkere pigment vlekken.. hij zal dus nooit ook al zou hij voor de rest 1e premie waardig zijn meer als een 2e premie krijgen.

Tijdens het beoordelen van een Haflinger tijdens de keuring is het zeker niet slecht als je Haf een 2e premie krijgt (als hij niet zou voldoen aan de eisen krijg hij heus wel een 3e..) want niet elke Haf is een 1e premie waardig....(maar ook hier weer: het speelt in bijna elk stamboek wel mee wie de eigenaar is.)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:22

zulke donkere zijn tirolsbergpaardje, de "echte haflinger" die vindt ik veel mooier. wel veel eigewijzer meteen weer haah

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:55

Ik ben ook trotse eigenaresse van twee donkere haffen. En inderdaad soms kwamen we op de keuring ergens achteraan (wel steeds eerste premie) en soms weer eerste of tweede. Ligt echt aan de smaak van de keurmeester. Weet je zeker dat je paardje alleen om zijn kleur achteraan werd geplaatst?
Ik vind haar in ieder geval wel mooi om te zien! Van welke vader is ze? Ik heb een haffie van Aktief en die is echt precies dezelfde kleur. Van de zomer dan, van de winter is ie wat lichter.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:58

Afbeelding
Hier lijkt ie dus een beetje rood! Maar dat kwam door de winterzon.
Afbeelding
Op deze zie je zijn kleur beter!
Alleen die foto is niet zo duidelijk zie ik net.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:40

Woejj, deze is mooi Lachen

Afbeelding

Zulke hafies vind ik echt heeeel mooi.
Je hebt ook haflingers die beetje zilverappel achtig zijn (zijn niet veel maar zijn er wel) Dat vind ik pas een mooie kleur Kwijl