Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info ...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

visca

Re: Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:04

Sammie schreef:
visca schreef:
Dus ik heb niet zo`n beste ervaring met Equador.
Op 1 ervaring met een paard, baseer jij dat Equador de schuldige is??

Nee hoor helemaal niet. Een vriendin (mede stalgenootje) van mij had ook een Equador ruin en dat was ook een lastpak als je hem onder het zadel had. Die had het grapje dat hij onbestuurbaar was en als je hem dan stil wou zetten dan ging dat niet hij stak dan zijn hoofd in de lucht en liep dan gewoon overal dwars doorheen of overheen.
En een volle zus van mijn merrie toen die tijd was ook niet te rijden die ging ook net zo lang door tot dat ze je eraf had liggen en was ook stuurloos.

Er zullen ook goede Equadors bestaan hoor maar ik hoef ze niet meer dat wou ik alleen maar vertellen.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:55

Ik denk dat Equador zeer goede paarden fokt. (heb er enkele fijne van gezien en gereden). Het zijn goede paarden die over het algemeen over veel atletisch vermogen beschikken. Deze paarden kunnen vaak en springen en dressuur lopen.
Over het algemeen zijn paarden die erg atletisch zijn ook in staat zich goed aan het werk te onttrekken. Als iets je makkelijk afgaat heb je tijd voor andere dingen ( ook voor dingen die eigenlijk niet mogen Haha! )
Verder waren de Equadors die ik gereden heb erg inteligent. Je moet ze altijd een stap voor zijn en nieuwe uitdagingen geven.

Ik denk wel dat er veel Equadors rondlopen die slimmer zijn dan hun ruiter. Maarja zij kunnen `t ook niet helpen dat hun baas niet slimmer is. Tong uitsteken
Maar als ze voor je gaan doen ze ook veel voor je. (mijn ervaring dan Knipoog )

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:30

Ik ben wel een liefhebber van Equador. Zijn nakomelingen zijn bijna allemaal goede bruikbare paarden en hebben een goed karakter. Daarbij is hij zelf ook een geweldige hengst die er ondanks zijn leeftijd nog super uitziet!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 15:46

visca schreef:
Nee hoor helemaal niet. Een vriendin (mede stalgenootje) van mij had ook een Equador ruin en dat was ook een lastpak als je hem onder het zadel had. Die had het grapje dat hij onbestuurbaar was en als je hem dan stil wou zetten dan ging dat niet hij stak dan zijn hoofd in de lucht en liep dan gewoon overal dwars doorheen of overheen.
En een volle zus van mijn merrie toen die tijd was ook niet te rijden die ging ook net zo lang door tot dat ze je eraf had liggen en was ook stuurloos.

Er zullen ook goede Equadors bestaan hoor maar ik hoef ze niet meer dat wou ik alleen maar vertellen.

Die volle zus van jouw merrie?! Dan is er wel een zeer aanemelijke kans dat jullie paarden uit een merrielijn komen met iets minder gemakkelijke paarden denk ik! Hebben ze daarom niet juist 2 keer Equador gebruikt..? En die ruin van je medestalgenootje... misschien had die wel last van zijn zadel of kon zij haar paard gewoon niet goed aan..? Die van mij is heel braaf, maar als je haar niet staat, dàn neemt ze een loopje met je! Jij bent eigenlijk de eerste waar ik van hoor dat ze rotkarakters hebben.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:44

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:51

Oeps, had niet gezien dat de link al vermeld was.. sorry!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:59

Rosalie123 schreef:
Mijn instructrice rijd Equador. Vind het echt een leuk paard.

http://home.zonnet.nl/equador/equadoralg.html

En dit is mijn instructrice (dit is een oudere foto, ze rijdt tegenwoordig wel met cap)
Afbeelding

Ik moet nog een afspraak maken om er heen te gaan en de hengst eens te aanschouwen. En ik mag er ook op rijden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:49

Wij hebben een Equador uit een keurmerrie van Ubis op stal gehad (zelf gefokt) Die merrie had een mooi type, kon erg leuk lopen (we hebben haar door omstandigheden niet onder het zadel gehad, later is ze verkocht en wel bereden)
Was ook een ontzettend lief paard, een van de eerlijkste die ik ooit heb gezien (en zo was ze uiteindelijk onder het zadel ook voor zover ik weet)
Ze was een tijd terug van een bokker, maar ik weet niet meer van wie!!! Bij deze: Wie is de eigenaar van OOLKE K?

Ps: de amazone op Equador... Heet ze toevallig Sigrid? Komt me erg bekend voor namelijk

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:55

Ken er ook 2. Een is pony maat, alhoewel ze uit Equador en Joost komt. Maar goed, die liep 2 of meer keren Z dressuur, hele makkelijke lieve pony!
Andere is kleine paardje, haar opa is Equador. Zij is ook halve draver, maar heeft super gangen! Kan best een hittepetije zijn maar echt een mooi paard! Beide heel donker van kleur. Ong. hetzelfde als Equador.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:22

Concorde schreef:
Ps: de amazone op Equador... Heet ze toevallig Sigrid? Komt me erg bekend voor namelijk

Nee dit is Lineke Bennink.. Ik ken verder geen Sigrid.

karina73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:08

ik had ook een equador het was een paard met karakter en was voor andere ruiters niet makelijk ik kon er mee lezen en schijven een paard met een goud karakter als ik kon kiezen kocht ik weer een equador
Afbeelding

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:34

Weer een Equador met veel witte aftekeningen Haha!, apart dier. Ook bij Voltaire's zie je dit weleens. (Furioso ????)

Misschien zijn Equadors wel een tikkeltje eenkennig. Door omstandigheden kon ik niet bij behandelingen van mijn jaarling zijn. Bij mij doet ze alles, geeft eigenlijk weinig problemen, maar ik hoor nu van anderen dat ze zich niet makkelijk laat vangen en evenmin laat behandelen, ik snap hier niks van. Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:58

kitbits schreef:
Misschien zijn Equadors wel een tikkeltje eenkennig.

Dat zijn mijn inziens vaak de besten!

Armani88

Re: Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:15

ik heb ook een equador. Armani

Afbeelding (alt+p)

gomir

Re: Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:32

Oud topic en daarom een slotje